iacob Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har to maskiner i huset og kunne tenke meg å stue bort den ene som har xp home, men la den rusle å gå med p2p osv. Men vil gjerne kunne koble meg mot den fra den andre maskinen som har xp pro og styre den derifra. Så vidt jeg har skjønt kan jeg da ikke bruke remote desktop. Har derfor lastet ned tightvnc. Men jeg klarer bare koble meg opp om jeg setter styringsmaskinen i listen mode og starter new client fra den gamle maskinen. Det blir lite hensiktsmessig. Hvordan må jeg sette dette opp for å kunne kjøre alt fra den nye maskinen? Begge maskinnen er koblet til et trådløst nettverk med ip'er i 10-serien. Mvn iacob Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 du må starte vnc serveren på den maskinen du ønsker å sette bort. deretter kan du koble til denne fra den andre maskinen. Lenke til kommentar
iacob Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Fant ut av det. Det var brannmuren på den gamle maskinen om ikke var åpna. Men takk skal du ha. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 kryssposting Denne handler om programvare problem så jeg stenger jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg