Gå til innhold

Patrician 3, Port Royal 2 eller Pirates?


Anbefalte innlegg

Jeg synes alle disse spillene ser veldig fristende ut og har litt problermer med hva jeg skal velge. Etter hva jeg har forstått så er port royal en mellom ting mellom de to andre, mens de to er et stykke i fra hverandre. Egentlig så synes jeg Patrician 3 ser mest intressant ut siden det ifølge gamer sin omtale har svært mange muligheter. Ville gjerne hørt litt om erfrainger og for eller imot.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilt ganske mye Port Royale, har prøvd PR2 også. Og jeg må si meg inig i at PR1 er best. Tradingen er litt bedre i PR2, men slagene er MYE dårligere i PR2. Gå for PR1 hvis det blir en av dem.

 

Har ikke prøvd de 2 andre nok til å uttale meg om dem. Men P3 ser jo bra ut! Og hvis den nye Pirates er halvparten så bra som den orginalen, så er det ett sikkert kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg har holdt en del på med Patrician 3, og synest det er meget artig. Grunnen er at det er en handelssimulator med skipsfart. De to andre vet jeg er bra (hvertfall Port Royale 1, som er nokså likt Patrician 3 utseendemessig,) men av dem har jeg bare prøvd klassikeren Pirates! Gold.

 

Alle spillene kan varmt anbefales, og jeg har planer om å kjøpe de to siste.

Endret av alexf
Lenke til kommentar
Spørs om det blir Pirates og Patrician 3 i første omgang.

Pirates er vel tut og kjør fra første stund (i følge anmeldelsen.) Patrician 3 tar nok litt tid å bli vant med. Det kan være litt tungvint når man får mange skip og ikke klarer å holde styr på hva man holder på med. Det viktigste å passe på er at man har et solid økonomisk fundament og handelsruter før man begynner å produsere egne varer med de massive kostnadene det medfører.

Lenke til kommentar
Har du prøvd multiplayerdelen av P3?

Må man 1 CD per PC i LAN?

Nope, du hvis du vil LANe er det enten å fixe det med noe warez (host host)

 

Men du kan også starte opp spillet og så ta ut cd-en og starte opp spillet på den andre pc-en, funker det.

 

Og P3 er utrolig morro, masse valgmuligheter.

Skal sant sies at jeg hadde spilt MASSE Patrician 2 før jeg begynte på treern, og var lei, og siden det nesten er det samme spillet så spilte jeg ikke så mye ;)

 

+Handelen er veldig bra (Inflasjon, demand and suppy, mulighet for å produsere selv)

+Ranking (Du har forskjellig ranking i byen din, ettersom du blir rikere og mer populær vil flere ting åpne seg for deg, styret i byen og andre ting)

+Sjøslagene (Er veldig morro, både å sette full fart avgårde fra pirater med handelskipene, eller leke bountyhunter og ta ned pirater selv)

+ piratdelen (være pirat, ansette pirat, jakte på pirater)

+Muligheten for å bygge, holde festivaler, gifte seg, prøve å bli valgt ved å ha popularitet hos middelfolket, de rike og fattige, kommer ann på hva du skaffer

+Ekspedisjoner til middelhavet (er rått å sende ut konvoier ut for å utforske middelhavet

+Mulighet for å starte egne byer

+ Popularitet (Man skaffer seg popularitet i byen sin ved å handle med den, donere til kirka, holde festivaler, forskjellige sosiale rankene, fattig, middelklassen, rik. Ettersom man skaffer nok varer, selger til byen, så vil man bli bedre likt av de forskjellige, mens hos rike går det på vin silke og krydder, så er middelklassen honning kjøtt og klær, hos de fattige er det øl og korn eller annen mat. Masse annet du kan handle med som påvirker, bare tok noen av de mest typiske eksemplene. Popularitet i underverden, hvis du ansetter pirater, handler med andre scumbags og ikke jakter pirater vil du bli populær i underverden og piratene vil unngå dine skip, derimot hvis du gjør som meg, jakter på pirater, vil du bli upopulær og de vil gå etter deg)

+ Multiplayer (Dette spillet er vannvittig morro å spille multiplayer på, det er liksom så gøy å sitte å spille, til tross for at det kan ta sin tid)

 

- Kan bli litt langdradd og det samme i lengda (Handle, handle, handle, eller krige)

 

Mye pluss , lite minus og mye surr, håper det er noe interressant her

 

Multiplayerdelen er utrolig morro, nesten verdt det bare for det, og det kan bli litt kjedelig å gå tilbake til Singleplayer etter at du har LANet på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...