kheen Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Jeg var så uheldig å fikk et lite hull i min BlackIce Extreme radiator, når jeg skulle bore gjennom skruehullene..Hva kan jeg gjøre for å få tettet hullet? Gjør det noe om den ene "vannkretsen" ikke blir benyttet? hvilke midler kan jeg bruke for å få tettet hullet:-? Lenke til kommentar
Angelou Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 jeg ville prøvd og lodde igjen. eller sveise. lodde er kanskje lettest og krever minst utstyr.. hvor stort er hullet ? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 på gamle biler så funker det å helle cola i radiatoren! (fattern snakka om det hvertfall). Sukkeret tetter vel hullet dersom det blir varmt nok til at sukkeret smelter eller noe sånt, men det er sikkert bare en sånn "siste utvei/nødløsning". Men det er vel lite aktuelt tenker jeg :smile: Hvis det er aluminium så er det kanskje litt vanskelig å lodde/sveise. Kan du å sveise så er det bare å sette igang Lenke til kommentar
Angelou Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 er det et veldig lite hull så kan du jo bare ta et sterkt lim.. helst 2 komponent liv fra araldit eller 3m kanskje.. og tette igjen hullet med lim.. Lenke til kommentar
kheen Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Det å lodde var det første som slo meg, men da vil gjennomstrømningen kanskje bli svakere? Hullet er ca så stort ©©©. Har nok av loddeutstyr, men hva med andre ting som "superlim" o.l ? Lenke til kommentar
Angelou Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 hmm.. det er ganske stort men jeg har et lit spesielt forslag.. hva om du tar en teip bit over hullet, så klinner du masse vis av araldit utenpå venter 24 timer og hullet er fixet.. grunnen til at du skal bruke teipen er og ikke misnke gjennomstrømningen vet at det tyter lim inn i hullet Lenke til kommentar
hurst Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Pass hvertfall på at limet du eventuelt bruker tåler vann! Lenke til kommentar
kheen Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 16:45, Angelou skrev:hmm.. det er ganske stort men jeg har et lit spesielt forslag.. hva om du tar en teip bit over hullet, så klinner du masse vis av araldit utenpå venter 24 timer og hullet er fixet..grunnen til at du skal bruke teipen er og ikke misnke gjennomstrømningen vet at det tyter lim inn i hullet Ganske genialt! Vi prøver det..bare litt dumt at hullet ligger så skjult..Takk for tipset! :smile: Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Kjøp en pakke med hubabuba og ta alle i kjeften. Burde få en stooooor glatt som du kan tette med. smaker godt og er billig. Lenke til kommentar
Crashloop Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Sicaflex eller no. Skulle bli tett da... Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 enig sicaflex (våtroms silikon) burde fixe alle problemer. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Gjør som McGyver: knus et egg og hell det oppi radiatoren :smile: Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. juni 2002 Del Skrevet 6. juni 2002 Quote: Den 2002-06-06 13:39, ddd-king skrev:Gjør som McGyver:knus et egg og hell det oppi radiatoren :smile: ROFLMAO Ja, den episoden har jeg sett.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå