Jan1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Julepressang: Xbox eller PS2? Eller noe annet? Sønnen min på 14 og jeg ønsker oss en god spillemaskin, mammaen vil ha DVD-spiller til filmer! Noe som kan kombineres i både Xbox og PS2. Den kraftigere Xbox høres best ut, og dessuten er PS2 utsolgt før jul. Men; vi har en jente på 4 som sikkert også vil bli interessert, og da virker det som om Xbox kommer dårlig ut. Er det noen litt mer erfarne som kan hjelpe oss? Bør vi løpe å kjøpe Xbox og håpe flere barnespill kommer snart. Eller vente til vi kan få tak i PS2 ut på nyåret? Eller kanskje gå for en annen konsoll? Finnes det forhandlere i Bergen som fremdeles har PS2 igjen?? Endret 21. desember 2004 av Jan1 Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Xbox mener jeg er best til en 14 åring og den er best på dvd ville jeg si for den har en enkel kontroll og du slipper og bruke hond kontrolleren (du må riktig nok kjøpe dvd kontoll) på ps2 kan du bruke kontrollen men det er dårlig , så du butde kjøpe en kontroll til den vis du skal se DVD på den... tviler på at du trenger og bekymre deg for hun på 4 år alerede nå Hun kommer sikkert ikke til og bli intresert på en stund (vis ikke du tvinger henne ) Søstern min ble ikke intresert før hun var 12-13 år og da var det Jak and dexter på PS2 men det er det eneste det har kunn vært Nintendo Gamecube etter det som er billig og har mange fine spill (selv syntes jeg GC er bedre en Xbox og PS2 på spill) tror en 14 åring ville satt større pris på en Gamecube jeg da (gjorde i allefall jeg har alle 3 konsollene) men han vill sikkert skyte og gå rampage så XboX eller Ps2 vill nok han ha , du kan heller ikke spille av DVD er på GC Jeg ville kjøpt xbox vis du skal modde den (gir enorm med mulig heter) eller Ps2 vis du skal kjøpe spill og ikke modde Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Xbox, einer seg best til DvD underholding. Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Skal en vektlegge DVD avspilling, så har xbox såklart flere muligheter (om det blir aktuelt å chippe). Men sånn jevnt over ligger de temmelig likt på DVD fronten. Jeg har både xbox og ps2, grunnet xbox slipper spill som ikke kommer på ps2, og omvendt. Har også chippet xboxen, noe som gir den mange flere muligheter, med tanke på blant annet film, musikk og bilder. Å bruke kontrollen til DVD-avspilling går greit på begge konsollene, men det er med fordel å ha en egen fjernkontroll til dette. Når det gjelder gamecube, er det vel den konsollen som har flest barnespill tilgjengelig (eller tar jeg helt feil nå?), men den har ingen mulighet til å spille av DVD. Så det blir vel en elle melle situasjon dette God jul i allefall! Lenke til kommentar
Algron Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Ville helt klart valgt Xbox Lenke til kommentar
e321 Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Xbox Har du surround hjemme, så få tak i en sånn optisk kabel til xbox så blir du ikke skuffa Nå kommer snart forza motorsport også + at den har mange spill i alle kategorier, ta en tur ned til nermeste elkjøp f.eks så finner du raskt ut at det er xbox som er i slaget nå EDIT: For ikke å snakke om grafikken Den nye kontrollen er også veldig bra, funker til og med bra til bilspill og skytespill! Dere tenker; å, han har fått seg xbox og nå vil han ha alle andre til og velge det samme Les noen spill anmeldinger så finner du kommentarer som, "Super grafikk på xbox, kantette og utdatert på ps2 som bærer preg av at konsollen ikke klarer og henge med". Xbox Endret 23. desember 2004 av e321 Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 PS2 har vel flest spill, men er ikke så bra som Xbox på DVD. Gamecube har litt fære kjente spill enn de andre. Men så får man jo litt flere only Gamecube spill da. Gamecupe har best kontroller synes jeg. Deretter kommer de små Xbox kontrollene. Synes Gamecube er best, deretter Xbox og PS2 til slutt. Fordelen med PS2 er jo at den er liten og man kan bruke den i bil vis man har en tv da. Derverre kan ikke GC spille DVD da eller hadde den vært Super! (de skulle hatt DVD plater i steden for de små. Men de ville vel ikke at man skulle kunne kopiere dem. ) Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) Setter du ytelsen som første krav, bør du gå for xbox! Men jeg tror en ps2 hadde passet best for dere. Den er betydelig mindre enn xbox, noe som er kjekt. Den har masse underholdning til hele familien, og passer godt til barn. Å bruke ps2 til dvd-avspilling, er ikke noe problem. Jeg har selv ps2, og bruker den til dette. Denne linken kan gi deg hjelp: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257606 Synes ikke grafikken er så ille på ps2 heller jeg da, noe gt4 viser Men hadde gamecube hatt dvd-avspilling, hadde den vært det beste valget. Endret 23. desember 2004 av Dr3ad Lenke til kommentar
StoreStå Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 gå for Xbox, finnes mange barnespill til den kosollen. f.eks. Spyro,Blinx1 og 2, Sponchebob, finding nemo, +++++ Lenke til kommentar
rscue Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 For en unge på 4 år så hadde jeg gått for ps2 uansett da det er mange flere barne spill + kompatibelt med ps1 spill som hadde mange gode titler.. Ps1 titler selges for kr 99 i de fleste butikker og har en mengde med gode spill... Tror heller ikke at en 4 åring er opptatt av grafikken, uansett så har playstation flest spill tilgjengellig for barn som er lette å spille.. Desverre så begynner konsollen å bli litt for avanserte og de minste har vanskelig å bruke alle knappene, dette er dog noe som de lærer fort så de blir bedre enn foreldrene i å spille. Den nye 75% mindre playstation 2 er jo i tilleg lekker og tar ikke op så mye plass. Gamecube har også en god del gode spill, men synest at det skulle gått tilbake til de gode gamle mario spillene da disse er overlegne.. Evt kan du modde en xbox og legge inn emulator og alle mario spillene, det synest både jeg og dama er morro.. Har selv xbox, og har hatt både psx2 og gamecube. men valgte xbox til slutt pga mulighetene til å bruke den til et multimediasenter. Men dette bryr selvsagt ikke en 4 åring seg om.. Og undersøk hva alle vennene til ungene dine har da dere kan byttelåne spill.. Lykke til RScue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå