above Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Hei. Jeg lurer på om det er noen som vet hvordan jeg kan lage en ny database i mysql? Jeg har phpMyadmin, men får ikke åpnet det mer pga jeg har lagd en hjemmeside som jeg har puttet i "www" mappen på appserv. Noen som har peiling og som kunne ha forklart meg dette? Tusen takk for all hjelp på forhånd! Mvh Ostebu Endret 21. desember 2004 av OSTEBU Lenke til kommentar
above Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Ingen som vet hvordan man lager databaser i Mysql? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 du skriver create database <navn på databasen> du finner forøvrig informasjon i manualen til MySQL! Lenke til kommentar
above Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Hvor skriver jeg dette? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 heh...om ikke du klarer å finne ut av dette selv, så har du en utfordring forran deg... uansett, start mysql.exe og logg inn for å få tilgang til et kommandovindu der du kan administrere databasen din... ...har du flere spørsmål så gå her: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/index.html Lenke til kommentar
above Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Har åpnet det vinduet og er logget inn, men får jo ikke gjort en dritt! Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) ... Edit: Kunne selvsagt brukt "show databases;" rett i mysql-interfacen istedetfor mysqlshow.exe (Begynte med mysql for 2 dager siden ) Sp+ Endret 30. desember 2004 av solar_panel+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå