Gå til innhold

LCD-skjerm kjøp (Nec MultiSync LCD1770NX)

staf

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå kjøpe en ny skjerm og den jeg vil ha er: Nec MultiSync LCD1770NX

Lurer på hva hz er i oppløsningene 800x600. 1024x768 og 1152x864

Er det lurt å kjøpe DVI kabel? hva får jeg ut av det.

skjermen skal brukest mest til: surfe/chatte lenge!, se på dvdfilmer og spille counter-strike.

sitter forran dataen nesten hele dagen så er viktig at jeg ikke får vondt i øynene etter en stund.

om det er noen andre gode skjermer til under 3500kr. så gjerne tips meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal nå kjøpe en ny skjerm og den jeg vil ha er: Nec MultiSync LCD1770NX

Lurer på hva hz er i oppløsningene 800x600. 1024x768 og 1152x864

Er det lurt å kjøpe DVI kabel? hva får jeg ut av det.

skjermen skal brukest mest til: surfe/chatte lenge!, se på dvdfilmer og spille counter-strike.

sitter forran dataen nesten hele dagen så er viktig at jeg ikke får vondt i øynene etter en stund.

om det er noen andre gode skjermer til under 3500kr. så gjerne tips meg.

vis man bruker en DVI kabel fremfor en VGA kabel så skal det vist øke skarpheten og hvor fint bildene ser ut(eller hvordan jeg skal si det).

Jeg har værtfall tenkt å kjøre med DVI kabel når jeg får min NEC 1770NX :)

Lenke til kommentar

Jeg bare kopierer kommentaren min fra en annen tråd.

Da var skjermen på plass, men jeg må si at jeg er noe skuffet... Når jeg bruker DVI-kabelen får jeg ikke mer enn 1024X768 i nfsu2 i tillegg til at det blir en lys stripe langs venstre og øvre billedkant.

Ved bruk av analog kabel får jeg justert opp oppløsningen til 1280x1024 samt at jeg får flyttet bildet slik at de lyse stripene forsvinner. Men uansett hvilken kabel jeg bruker, så er bildet alt for mørkt i spill. Doom3 er knapt spillbart! Det var mørkt fra før, men nå er det helt jævlig!

Lenke til kommentar
Jeg bare kopierer kommentaren min fra en annen tråd.

Da var skjermen på plass, men jeg må si at jeg er noe skuffet... Når jeg bruker DVI-kabelen får jeg ikke mer enn 1024X768 i nfsu2 i tillegg til at det blir en lys stripe langs venstre og øvre billedkant.

Ved bruk av analog kabel får jeg justert opp oppløsningen til 1280x1024 samt at jeg får flyttet bildet slik at de lyse stripene forsvinner. Men uansett hvilken kabel jeg bruker, så er bildet alt for mørkt i spill. Doom3 er knapt spillbart! Det var mørkt fra før, men nå er det helt jævlig!

Går ut i fra du har stilt brigtness og contrast til sånn du vil ha det?

Lenke til kommentar

Jeg fikk skjermen i går og er godt fornøyd, eneste negative er at DVI-kabelen fra Clas Ohlson ikke passer (er ikke DVI en standard???) det er to pinner over og under den brede pinnen, og disse er det ikke hull for i pluggen til min NEC 1770 NX. Kunne noen med samme skjerm være så snill å sjekke sin DVI-plugg for å se om min er feilprodusert?

Bilde er bra nok med VGA-kabel, men blir sikkert bedre med DVI.

Edit: Det står at NECen har DVI-D og Clas Ohlson selger kun DVI-I er det flerde DVI standarder nå :huh: ?

Jeg har prøvd å modde kabelen fra Claser'n uten hell, de pinnene sitter alt for godt. Da jeg til slutt fikk de ut var andre blitt bøyd, bra det var en billig kabel da.

Endret av ersa
Lenke til kommentar
Slik ser nfsu2 ut når jeg bruker DVI-kabel. Striper i vestre og øvre billedkant. Irriterende at det ikke er mulig å flytte bildet.

nfsu2.jpg

Samma problem fikk jeg vis jeg satt på AA og AF i installingene i spillet med mitt R9800 pro, og jeg sitter med en LG 99g 19 tommers, så vis du har på AA og AF slå av det å sjekk hva som skjer da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...