RBW Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 NVIDIA skrur på PureVideo 8 måneder etter introduksjonen lar NVIDIA GeForce 6-eiere dra nytte av PureVideo-teknologien, som bl.a. skal forbedre bildekvaliteten ved filmavspilling. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Calm Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Genialt! Har forsøkt å spille av HD stuff på min laptop (P-M 1.7, 512MB, Ti4200) og på hjemme-PC'en (XP2000, 1GB, Ti4200) og det var tunge greier. All drahjelp mottas med takk! 20M transistorer er ganske mye da Lenke til kommentar
iDude Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Testversjonen av NVIDIA DVD Decoder kan lastes ned herfra. For å få tilgang til fullversjonen krever NVIDIA at man betaler $19,95. Så man skal begynne å betale for å utnytte hardwaren eller drivere til hardwaren nå? Vet ikke hvor begeistret jeg er for en slik tendens.... Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 About time! Forresten er artikkelen noe mild mht. at GeForce 6600 og de "oppdaterte" PCI-express 6800ene har "utvidet støtte" i forhol til 6800GT og Ultra. Faktum er at det er en feil i første generasjons 6800 som gjør at du ikke får utnyttet video-dekodingen fullt ut. Du får akselerert DVD-avspilling, men det er det. De fikset det først når 6600 kom ut, og så i PCIe-versjonen av 6800. Litt for drøyt, når 6800 ved lanseringen ble annonsert med "markedets beste video-akselerering." Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Sikkert en fin teknologi, men jeg må si at det var ganske så mye skuffende ting angående dette: Nvidia brukte 8 måneder fra "introduksjon" til folk får brukt dette. Hvorfor ventet de ikke med introduksjon til de hadde produktet klart og i godt opplag klart til å selges? Teknologien fungerer bare delvis på 6800GT og Ultra Anbefalt mediaavspiller: Windows Media Player 10 eller Windows Media Center Edition 2005. Jeg vil velge avspiller selv. Anbefalt OS: OS: Microsoft Windows XP SP2 eller Windows Media Center Edition. Jeg vil velge OS selv. Programvaren koster 20 dollar (~130kr). Ser ut som det er helt uaktuelt for meg å bruke dette. Jeg er sikker på at bare en liten prosentandel av Geforce 6xxx-eiere kommer til å teste eller bruke dette. Når da alle Geforce 6xxx-eiere måå betale for en ganske dyr implementerin (20M transistorer + utvikling av disse) så synes jeg det blir feil. Sorry, men jeg klarer ikke å være så positiv til så mange ulemper. Lenke til kommentar
Royal Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Altså hvis man betaler 3000-5000 for et skjermkort så synes jeg det er rimelig frekt av Nvidia å ta betalt for denne tjenesten/programvaren. Endret 21. desember 2004 av Royal Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Noe frekt kanskje. En ting JEG la merke til var de spesifikasjonene som var krevd. Det er litt uprofft kanskje, det med å si bare intel 2.0 men spesifisere Amd XP 2000. Er det egentlig så stor forskjell på CPU-arkitekturen fra disse to produsentene at en hvilken som helst celeron 2.0 kan drive det, mens en AMD løsning må være minst XP for å kunne kjøre tilsvarende? (Ok, så finnes det kanskje ikke Duroner som yter så høyt, men det er vel en annen ting igjen det.. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 [*]Anbefalt mediaavspiller: Windows Media Player 10 eller Windows Media Center Edition 2005. Jeg vil velge avspiller selv.[*]Anbefalt OS: OS: Microsoft Windows XP SP2 eller Windows Media Center Edition. Jeg vil velge OS selv. Det kan du vel sikkert gjøre? - Siden det bare er anbefalt.... Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Simen1: Så vist hardware.no anbefaler et hovedkort så kan du ikke velge noe annet? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hold an et øyeblikk nå... Først av alt, hvis dette bare fungerer delvis på ultra og GT, hvilke deler spesifikt er det ikke fungerer? Jeg er glad for å få NOE i stedet for ingentig (trodde all HW-akselerasjon var død på 6800), men hva er det som vil fungere likevel da? Og, skal dette liksom bare fungere i Nvidias eget program eller? I såfall, hva i alle dager er det for noe tull? Det vil jo i såfall redusere nytteverdien til minimalt. Spesielt om du må betale for å benytte noe du allerede har kjøpt! Alt jeg vet er at mitt 6800 ultra GS/2600 til langt over 5K ikke en gang klarer å dra en HD-TV mpeg. (Bruker foreløpig en gammel xp1800+ dog, til den nye CPUen kommer, men likevel). Det drittbillige 5500-kortet i serveren min derimot har ingen problemer. Hvor finnes det flere detaljer om dette? -Stigma Lenke til kommentar
pstub Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 I systemkravet står det også at det krever en driver som ikke er offisiell enda, men bare BETA. I hvert fall sist jeg sjekket... Er ikke det også litt drøyt? Jeg har i hvert fall ikke funnet den driveren enda... Beklager om jeg tar feil... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg må ha lest feil på den driversjonen i såfall. Da kan jo situasjonen være en helt annen. Kanksje driveren slå på purevideo for alle applikasjoner som kan dra nytte av det. -Stigma Lenke til kommentar
sageman Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hva er egentlig dette beregnet for? Jeg bruker s-video til tv'n og ser filmer der, vil dette pure-greiene gjøre dette bedre, eller? Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Må man skrive in Credit-Card info får og teste? Lenke til kommentar
Xplode Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2305 Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Noen som vet hvor man får tak i 67.03 driverne? Er 67.03 betadriverne på guru3d de "samme" driverne? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Hold an et øyeblikk nå... Først av alt, hvis dette bare fungerer delvis på ultra og GT, hvilke deler spesifikt er det ikke fungerer? Jeg er glad for å få NOE i stedet for ingentig (trodde all HW-akselerasjon var død på 6800), men hva er det som vil fungere likevel da? Og, skal dette liksom bare fungere i Nvidias eget program eller? I såfall, hva i alle dager er det for noe tull? Det vil jo i såfall redusere nytteverdien til minimalt. Spesielt om du må betale for å benytte noe du allerede har kjøpt! Alt jeg vet er at mitt 6800 ultra GS/2600 til langt over 5K ikke en gang klarer å dra en HD-TV mpeg. (Bruker foreløpig en gammel xp1800+ dog, til den nye CPUen kommer, men likevel). Det drittbillige 5500-kortet i serveren min derimot har ingen problemer. Hvor finnes det flere detaljer om dette? -Stigma På hardforum.com finnes alle detaljene om dette. Hårreisende hvis det bare virker med Nvidias egen software, som man må betale for enda man har kjøpt kortet.... Endret 21. desember 2004 av hilram Lenke til kommentar
friskies Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Men virker dette på 6800LE???? Lenke til kommentar
jasco Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Altså hvis man betaler 3000-5000 for et skjermkort så synes jeg det er rimelig frekt av Nvidia å ta betalt for denne tjenesten/programvaren. Derfor man kjøper aTI som har hatt støtte for en lignende teknologi, gratis, i langt over ett år nå. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Sikkert en fin teknologi, men jeg må si at det var ganske så mye skuffende ting angående dette:Nvidia brukte 8 måneder fra "introduksjon" til folk får brukt dette. Hvorfor ventet de ikke med introduksjon til de hadde produktet klart og i godt opplag klart til å selges? Teknologien fungerer bare delvis på 6800GT og Ultra Anbefalt mediaavspiller: Windows Media Player 10 eller Windows Media Center Edition 2005. Jeg vil velge avspiller selv. Anbefalt OS: OS: Microsoft Windows XP SP2 eller Windows Media Center Edition. Jeg vil velge OS selv. Programvaren koster 20 dollar (~130kr). Ser ut som det er helt uaktuelt for meg å bruke dette. Jeg er sikker på at bare en liten prosentandel av Geforce 6xxx-eiere kommer til å teste eller bruke dette. Når da alle Geforce 6xxx-eiere måå betale for en ganske dyr implementerin (20M transistorer + utvikling av disse) så synes jeg det blir feil. Sorry, men jeg klarer ikke å være så positiv til så mange ulemper. Du glemte den siste * Jeg vil være vansklig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå