kaaasen Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hei. Var akkurat ute i postkassen for å se om det var kommet noe, og det var det. Jeg ventet 4 pakker fra play.com med spill, filmer etc. Ingen av pakkene var over £15.99 i verdi, så jeg regnet med at saken var grei. Da jeg kom ned så jeg imidlertid at to av pakkene ikke var der, selv om de var sendt likt fra samme sted (play.com). Tenker da det værste først, nemlig at de har blitt stoppet i tollen. Har ikke fått en lapp hvor jeg blir varslet om fortolling, men det får så gå. HVIS det nå er slik at de faktisk har stoppet julegavene mine til barna i familien, ser jeg rødt. Hvis de har bestemt seg for å holde igjen julegavene mine, selv om ingen av de overstiger grensen (en var på £15.99, tre på £8.99 - hvor to av de som ikke kom frem var på £8.99). Sendte derfor denne e-posten til Toll og avgiftsdepartemenetet: Hei! Bestilte for en drøy uke siden julegaver fra England til lillebroren min på 10, og lillesøsteren min på 11 år. Mitt spørsmål til dere er da som følger; hvorfor fikk jeg bare to av pakkene i dag - når alle fire ble sendt samtidig fra samme sted. Dere kan bare glemme å kreve meg for toll, siden pakkene er på £15.99, £8.99, £8.99 og £8.99. Alle pakkene ble sent separat, så jeg har mitt på det rene. Ingen "lovbrudd" om jeg skal kunne kalle det for det. Hvis dette er tilfelle kommer jeg til å gå langt med denne saken, siden den faktisk påvirker julefeiringen til familien min til en viss grad. Mine gaver til barna er bortevekk, og de får dem sannsynligvis ikke før jul. Høres det bra ut for dere? Jeg tar det som mest sannsynlig at jeg aldri får svar på denne e-posten her engang, men jeg sender den i frustrasjon over idiotiske tollregler. Uansett om dere har stoppet pakkene for fortolling eller ikke, velger jeg å sende denne e-posten. Kim Aasen Jeg blir så "#¤&!!¤ forbannet. Som jeg også nevner her i denne saken, kommer jeg til å gå så langt jeg er nødt til for å slippe den forbanna tollen. Det er nemlig en grunn til at jeg handler fra England, og det er fordi den "#¤"#! handelsstanden i Norge blir holdt nede av toll og avgifter. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har opplevde det samme, men det betyr ikke at pakkene er stoppet i tollen... Posten har somlet med noen av pakkene mine. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Okay, da får jeg vel egentlig bare håpe på at posten somler litt med disse her også tenker jeg. Lenke til kommentar
Laserlasse Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Strengt tatt tror jeg du har skutt deg selv litt i foten der. Hvis jeg ikke tar helt feil, er posten (som tollbehandler) i sin fulle rett til å se flere pakker som er sendt fra / til samme avsender / mottaker som én pakke; bare fordi Play har sendt en bestilling som separate pakker gir ikke det automatisk fritak for 200 kroners regelen. Det er snarere Play sin måte å sende pakker på som er et forsøk på å omgå disse reglene. Det er ikke umulig at to av pakkene dine kan ha blitt slått sammen på denne måten, og at du derfor risikerer å få fortolling på dem. Og når du i tillegg gir denne informasjonen fra deg, vel.. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Fikk relativt raskt svar fra toll og avgiftsdepartementet. Tok kun noen timer, og de sa at det var posten som styrte med dette - ikke dem. Jeg ble henvist til posten, men de gidder jeg ikke å snakke med engang. En ting er sikkert, pengene mine får de ikke. Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Tror du kan slappe av. Har flere ganger bestilt varer som har blitt sendt samme dag, men som likevel har dukket opp i postkassen både med en, to og tre dagers mellomrom. Selv om de blir sendt samme dag, kan de f.eks. bli adskilt ved sortering underveis, og dermed ankomme på forskjellig tidspunkt. Siden det nå er jul i tillegg er vel sjansen for slikt enda større. Tror derfor ikke den største bekymringen din er om du må betale moms eller ei, men snarere om pakkene dukker opp i tide til julaften. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Ja, det er vel egentlig det som er den største bekymringen. Familien drar opp på hytta i morgen tidlig, mens jeg må vente til posten har kommet for å se om gavene er der eller ikke. Surt, men slik får det bare være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå