Gå til innhold

Arrangere Lan-Gathering for kristne?


Anbefalte innlegg

Før dette glir ut: Tro/ikke-tro skal ikke diskuteres her, så er det sagt i tilfelle noen skulle føle seg fristet. Den diskusjonen tas i "Politikk/Religion/Samfunn".

 

Ser at enkelte ikke kan dy seg for å provosere, følgelig er nødvendige advarsler utdelt.

Nå var det vel strengt tatt ikke "provokatørene" som brakte temaet på banen?

Jeg antar isåfall at også de kristne får advarsler for å diskutere religionen sin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kom ei kristen kjærring som skulle si noen ord på konfirmasjons møte jeg hadde en gang, og etter det har jeg lovet meg selv at jeg alldri skal havne i en sånn tvinge (altså kristendom). Forbudt med TV, ingen sex før man er gift og man skulle IKKE ha sex med mer enn en person..

 

ergo, kristendom suger..

Er ikke det lov om man er kristen..... I såfall tror jeg endel av ungdomslederne i menigheten vår (som lissom skal lære noe om kristendommen til konfirmantene) må sparkes ut.... Brudd på alle punktene der.

Ikke bare ungdomslederne... Prestene også. I hvert fall på TV-punktet. ;)

 

Men seriøst: Sa dama at kristendommen forbyr TV? Greit nok at bibelen er åpen for tolkning, men hvordan får man "den lille bibel", som jo kan regnes som oppsummeringen av den kristne tro...

For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

... til å bli "du skal ikke se på TV!"?

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Okey...

 

1:

Når jeg har lest igjennom denne posten og sett hva alle folkene skriver om kristendom osv. kjenner meg 0 og nix igjen.. Hvilket syn har dere på kristendom? Skulle tro dere pratet om orktidoxe folk!

 

Vel, i min religion (kristendom) har vi KUN 10 regler såkalt de (ti bud)

 

2:

Vel, har arrangert "kristentLAN" selv men aldri kalt det kristentlan..

Fordi vi arrangerer det i en menighet er fordi:

 

- Har et ungdomsarbeid som står bak det hele (som kan være vakter\crew\ får internett\og får økonomisk startmidler og lokaler!)

 

Og seff! det er dette vi tror på!

 

Vi har 0 taler og forkynnelse..

En av kveldene hadde vi en liten konsert for å få opp stemningen litt...

(+ itilegg til alle compoene osv..)

 

 

Uansett..

Hvis dere har ikke noe mer fornuftig enn og utale dere om noe dere 0 peiling på så oppfordrer jeg dere til å gjøre noe mer fornuftig.. (enten få mer peiling om kristendom eller finn på noe annet!)

Lenke til kommentar
Og i følge bibelen har jo Gud druknet alle menneskene som bodde på jorda bortsett fra 3 stykk, eller noe sånn.

Så litt datavold passer vel ypperlig

Det er svært få kristne igjen som tolker bibelen bokstavelig. De av dere som har hatt litteraturanalyse på skolen vet at man må se både på verket og sammenhengen det er skrevet i. Bibelen ble skrevet i en tid der alt man ikke kunne forklare var guddommelig. Men som jeg og andre har sagt mange ganger før, så er det ikke alle "historiene" fra det gamle testamentet som har noe å si, men konklusjonen i NT, nemlig at Jesus er verdens frelser.

 

Edit:

@Ueland, det er kanskje andre ting man skal spare seg for også? Eller gjelder trykkefriheten kun for dem som vil komme med grunnløse angrep på religioner?

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar
Dere glemmer at Kristendommen er den religionen som har drept flest mennesker, så det bør jo være lov å spille andre spill en Kabal.

nå har ikke jeg doktorgrad i historie, men jeg er ganske sikker på at det var kirken, og ikke kristendommen som har stått bak heksejakt etc...

 

Kristendommen != Kirken

Lenke til kommentar

Tror kanskje de som støtter de kristnes "side" her overreagerer litt.

Tror mange av de som har postet svar på denne topic'en kun har skrevet noe anti-kristent for å provosere og skape trøbbel. Det er jo alltid gøy å skape litt helvete(beklager ordbruket). Men poenget mitt er at dere behøver ikke føle dere så angrepet. TROR hvertfall at ikke alle her er kristendom-hatere.

Jeg er forresten ikke kristen selv. Er ekte hardbarket hedning.

Lenke til kommentar
Tror kanskje de som støtter de kristnes "side" her overreagerer litt.

Tror mange av de som har postet svar på denne topic'en kun har skrevet noe anti-kristent for å provosere og skape trøbbel. Det er jo alltid gøy å skape litt helvete(beklager ordbruket). Men poenget mitt er at dere behøver ikke føle dere så angrepet. TROR hvertfall at ikke alle her er kristendom-hatere.

Jeg er forresten ikke kristen selv. Er ekte hardbarket hedning.

Det betyr ikke at dere kan fortsette å spore trådene helt av sånt som her, nå har jeg og vært så snill og delt ut litt advarsler så lærer man vel til neste gang...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...