Gå til innhold

Arrangere Lan-Gathering for kristne?


Anbefalte innlegg

Sannelig har dere gjort et bra stunt her, dere har jo fått kjemperespons i forhold til hva andre tilsvarende poster har fått. Ja det var sannelig smart å få fram at dette hadde noe med kristendom å gjøre, for det vekket sannelig oppmerksomhet. :w00t:

 

Hva partyet gjelder, så skjønner jeg ikke at dere ikke bare kan arrangere et dataparty uten å gnåle om at det er et kristent samarbeid bak hele greia..

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan se for meg en gjeng

som sitteri kirka å laner. Spiller kabal

og leser fra bibelen. Det eneste bakgrunnen for

denne tråden, jeg kan

komme på er at de prøver å rekrutere til Jesus kulturen dems.

Synd å si det men de fleste skristne kulturer er

i samme gruppe som egoistiske advokater .

Kirken vil ha mer makt og penger .Defor vil de starte tidlig med

rekrutering av unge for få flere medlemme å makt.

Hele pointet med kirke lan er helt uspiselig med tanke på

at fleste parten på lan ser ting på skjermen som menes som

ødeleggelse for den kritne tro. som f eks. prOn og voldelige spill.

Lenke til kommentar

Dette burde bli diskuter i politikk og religion, men blir så provosert her.

Dere må vite hva kristendommen er for noe før dere uttaler om den, for det vet dere tydeligvis ikke.

Kristendommen er en enkel ting, å tro på at Jesus (som forskere har bevist hans eksistens) faktisk var Guds sønn, som han påsto, og ikke bare en bløff som kunne en tryllekunst eller to.

Det er da ikke kirken eller noe som har en forbindelse med kirken som vanligvis setter opp slik kristne LAN, eller tror du kanskje alle kristne samles en lørdagskveld for å pønske ut nyfunnede opplegg som man kan lure folk inn i troen?

Nei du, det er som før har blitt sagt mer kristne grupper som (f.eks går på kristent fredagstreff) som arrangerer slike LAN, og da for å samlest for å ha det sosialt med folk de kjenner. ;)

Lenke til kommentar

Dette er jo et greit tiltak og det skulle da ikke være noe i veien for at folk skulle komme. Har aldri selv vært på et LAN-party, og tror nok ikke at jeg kommer på dette heller.

 

Off-topic: Til dere som sitter å snakker om bibellesning og ikke noen voldsspill. Har dere i det hele tatt noen form for kunnskap om hva kristendom er? Har en liten følelse at noen av dere ikke fulgte så godt med på skolen. Kristendommen handler hovedsaklig som før sagt om to ting: Å tro på Gud, og at Gud sendte Jesus (Som er en del av ham selv) for å la Jesus bære alle menneskers synd. At kristne ikke skulle kunne leve som andre mennesker er tull. Det er opp til et hvert menneske hvordan de vil leve. Det er ingen lover i det nye testamente eller gamle testamentet som sier at man ikke får lov til å drepe noen i et spill eller fantasiverden om du vil. Jeg er selv ateist, men har noen kristne venner. De spiller skytepill og har ingenting i mot å se på voldsfilmer. Så de som har slike fordommer burde tenkte seg om, og komme til fornuft. Så klart finnes det ekstremister, men de færreste kristne er vel det.

Lenke til kommentar

Kan jo sitte å linke Black and White :p eller kanskje få gud til å lage multiplayer på Manhunt?

 

å hvis dere skal spille cs: spill på cs_church brettet....Men hust å ikke skyte på korset

 

Å hvis en cheater: "gud liker ikke jukepaver, så nå må de være så snill å slå av den djevellagde greia.Husk gud ser allt!" :innocent::innocent:

Endret av FuJJi
Lenke til kommentar
Dette burde bli diskuter i politikk og religion, men blir så provosert her.

Dere må vite hva kristendommen er for noe før dere uttaler om den, for det vet dere tydeligvis ikke.

Kristendommen er en enkel ting, å tro på at Jesus (som forskere har bevist hans eksistens) faktisk var Guds sønn, som han påsto, og ikke bare en bløff som kunne en tryllekunst eller to.

Det er da ikke kirken eller noe som har en forbindelse med kirken som vanligvis setter opp slik kristne LAN, eller tror du kanskje alle kristne samles en lørdagskveld for å pønske ut nyfunnede opplegg som man kan lure folk inn i troen?

Nei du, det er som før har blitt sagt mer kristne grupper som (f.eks går på kristent fredagstreff) som arrangerer slike LAN, og da for å samlest for å ha det sosialt med folk de kjenner.  ;)

Jeg må bare få sin min mening( Er klar over at det er off topic)

Kristendom er den største vestlige religionen.

Helt siden den ble opprettet har de hatt mye

moro med lange korstog og heksebrenning.

:innocent:

 

Vi som bor i nisse landet Norge er NAIVE. :yes:

Land som Tyskland og Frankriket har fjernet

det kristne beltet fordi fleste parten av befolkningen ikke sponser

kristendom. Med bare 29%her i Norge er skikkelige kristne .

25% drar alldri i kirka men sier de er kristne.

Akkuratt som Bondevik har 9% på meningsmålingene.

De som nesten ingen liker eier Norge.

 

 

Jeg har vært borte noe lignende før.

En Norsk kristen sekt har mye penger som f. eks Sannhetens Ord.

De jobber får å rekrutere unge inn i miljøet for å få mer makt.

 

 

Dere skjønner vel at de kriste må rekrutere flere

unge så de kan opprettholde makta i Norge som den ledene religion makta.

Har ikke noe personlig imot kristendommen. Mye er jo bra....

Men alt det fanatiske tøvet passer ikke akkuratt inn i data miljøet.

Det er mange unge som er usikkre på hvor de står når det gjelder

religion. Dette utnytter de kristne i sine dårlige tider på meningsmålingene.

Håper ingen blir lurt av dette tøvet. Vis de kunne arangjere et lan uten noe

religon sa hadde alt vært greit egentlig, men når de skal blande religion inn

så blir det feil med tanke på hva data og jesus har med hverandre å gjøre

 

Tror de må lete i andres hage for rekrutere flere til miljøet.

Lenke til kommentar

Vi må få definert kristent LAN generelt og hva trådstarter vil med det.

Har vært på LAN som er arrangert av kristne grupper og dette er som sagt bare for å ha det sosialt med venner.

Jeg har aldri vært borti det Zevc henviser til, at kristendommen blir inkludert i LANet ved at det blir satt opp store plakater overalt for å lokke folk til å komme og på LANet vil det bli satt opp møter o.l Trådstarter, er det noe slikt du vil med det dette LANET?

I så fall er jeg enig med Zevs om dette er et utspekulert lokkemiddel...

Men hva er alt dette snakket om "MAKT" Hva med det faktum å frelse folk da?

Isn`t that what it`s all about?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner bare ikke pointet med kristen lan vis ikke

de skal ha kristendom inn i dette

som forbeholder flere medlemmer samtidig.

Nei, uten møter og slikt kan det vel i teorien ikke kalles kristent LAN, men blir slikt hvis en eller annen kristen forening arrangerer LAN, så er det "jesus, kristent, hallelluja osv" LAN

Edit: skrivefeil

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Jeg skjønner bare ikke pointet med kristen lan vis ikke

de skal ha kristendom inn i dette

som forbeholder flere medlemmer samtidig.

Vise folk at kirken faktisk ikke er det du prøver å si at kirken er?

 

 

Kristendommen er ikke mer enn:

1) tro på Gud

2) tro at Gud sendte oss Jesus.

3) kristendom som eneste riktige religion på planeten ( dette gjelder nesten alle religioner untatt Buddhismen)

4) FORBUD MOT alt som ikke er i bibelen.

5) osv.....

 

Tanken med kristendommen er grei men hvordan den styres er feil.

ikke for å si du er naiv men det er vel en ganske enkel tanke med

kristen lan. De kristne gjør ikke dette for troen men rekruteringen.

hva er vitsen å arrangere e lan med kristendom uten en fortjeneste for det?

 

Dems fortjeneste er flere som ser kristen dommen i berdre lys .

 

Kristne kan gjerne ha lan men det trenger ikke å være kristendom

i lanet . Å vis de skal ha ukristne på lanet så er jo saken enkelt ;)

Lenke til kommentar
3) kristendom som eneste riktige religion på planeten ( dette gjelder nesten alle religioner untatt Buddhismen)

4) FORBUD MOT alt som ikke er i bibelen.

3'ern hadde jeg allerede sagt; det som er riktig er å tro på Gud og Jesus.

 

Og om du leser bibelen så står det mye spennende i gamle testamentet som f.eks. at du ikke har lov til å spise blekksprut, krabber osv. Leser du i nye testamentet så leser du for det meste "drit i alt som er sagt tidligere, det er ikke så farlig, så lenge du tror på Gud og Jesus".

 

 

Og da faller man tilbake til det orginale jeg skreiv: tro på Gud, tro på Jesus; gjør ellers som du selv syns er best.

Lenke til kommentar
Kan jo sitte å linke Black and White :p eller kanskje få gud til å lage multiplayer på Manhunt?

 

å hvis dere skal spille cs: spill på cs_church brettet....Men hust å ikke skyte på korset

 

Å hvis en cheater: "gud liker ikke jukepaver, så nå må de være så snill å slå av den djevellagde greia.Husk gud ser allt!" :innocent::innocent:

Hva er vitsen med å liksom gjøre narr av kristendommen? La folk ha hver sin tro, og tror du ikke så respekter at andre gjør det.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...