karrog Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hei, er det noen som kan fortelle meg hvordan lage makroer i word....? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 ...dette har vel ikke direkte noe med programmering å gjøre? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Joda, det er programmeringsrelatert - Visual Basic for Applications (Marco) i Word er absolutt et programmeringsspråk. Du åpner denne programdelen av Word ved å trykke på Alt+F11, eller ved å legge inn markoer slik: "Tools" -> Marco -> Record New Marco Deretter kan du skape en marko automatisk, og få den tilknyttet en egen verktøylinje eller tastekombinasjon. For å skrive koden bør du kunne programmere VB "Classic". Til det kan jeg blant annet anbefale VB Guiden min. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Eller så kan du åpne et word-dokument i en e-post med Outlook og se hva som skjer... I Word kan du forøvrig lagre handlinger, og slipper dermed å kode noe VBA. aadnk: Du glemte m = meter, M = Mega i signaturen din På norsk skrives det forøvrig "makro". Lenke til kommentar
karrog Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Skjønner ikke helt dette med Makroer, hva bruker man dem til?? Har testet litt forskjellig, men skjønner alt for lite..... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Makroer lar deg f. eks. fullføre en setning eller et ord hvis du bare skriver et par bokstaver. Kan være nyttig for folk som bruker mange vanskelige og lange ord når de skriver! Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Ja det må være nyttig. Kompisfert er jo et ganske vanskelig ord. Der kunne jeg trengt en makro... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 aadnk: Du glemte m = meter, M = Mega i signaturen din Der sier du noe. Fikset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå