Gå til innhold

Rydding i rotet: Nytt design

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

litt mye antialias på teksten i menyen og i bunnen. det ble vanskelig å lese.

likte ikke :hover'en i menyen. en tøff understrek eller bare en annen farge på teksten hadde kansje blitt bedre.

headeren er veldig kjedlig. en logo eller noe hadde gjort seg.

Lenke til kommentar
Er enig med det som er sagt her og jeg vet ikke helt om siden funker som den skal ?

Se her i Firefox :

Ettersom jeg koder manuelt, så er det vanskelig å få siden til å fungere optimalt i alle browsere :( Det er meningen at det skal være to bokser oppe, og en under, ja.

Lenke til kommentar
Er enig med det som er sagt her og jeg vet ikke helt om siden funker som den skal ?

Se her i Firefox :

Ettersom jeg koder manuelt, så er det vanskelig å få siden til å fungere optimalt i alle browsere :( Det er meningen at det skal være to bokser oppe, og en under, ja.

Ikke for å vere slem men jeg tror mesteparten på forumet koder manuelt.. ;)

Lenke til kommentar

En ganske pen side, som dog kan gjøres litt mer med :).

Noen ting:

• Jevnt over litt for mye anti-aliasing (overskrifter osv.). Mink litt.
  • Mørk brødtekst? Gjør teksten litt lysere, og kanskje litt mer line-height/bittelitt større tekst? smaksak, Ettersom brukeren kan zomme ol.
  • Menyen kunne vært litt mer spenstig. Gjøre litt mer ut av :hover kanskje? :yes:
  • Kanskje prøve en aen font i meny/footer?

også er det dette med at bildene flyter ut av boksene i Firefox...

Uansett, lykke til! Kan fort bli pent ;)

(Synes det kommer penere og penere sider her på forumet nå for tida? Bare meg? :p)

Lenke til kommentar

Hoi, her var det litt i ta tak i. Anti-aliasen skal jeg prøve å tone ned litt. Hmmm...

noen ønsker en diskrè mouseover, mens andre vil ha en mer flashy en. Jeg skal foreta en vurdering her. Footer skal jeg se nærmere på, i tillegg til tegneseriesiden.

Men skal jeg være ærlig, så aner jeg ikke hvordan problemet i FireFox skal løses..! :ermm:

Hyggelig at så mange synes siden er pen, da! :w00t:

Endret av armatua
Lenke til kommentar

Hehe, jeg må innrømme at mine kode-kunnskaper har sitt utspring i IT-pensum fra videregående, dvs. år 2000 (pensumet er sikkert fra 90-tallet) + småting som jeg har plukket opp under surfing på nettet. Jeg får fikse på konkrete design-ting først, så får jeg ta en extreme makeover på kodekunnskapen til neste år, tenker jeg (Siden funker jo i IE og Opera). :D

Lenke til kommentar

Nå har jeg

- Fjernet en del anti-alias

- Laget en ny meny med ny mouseover

- Pælmet den gamle footeren på sjøen (tenkte det kanskje var likså greit med tekst)

- Gjort teksten litt lysere, med mørkerøde linker

- Lagt til buer ved begge sider av musikkboksen (synes det var litt tomt der)

Lenke til kommentar

Siden nettsiden din ikke fungerer skikkelig i FireFox

kommenterer jeg hvordan den ser ut i IE. Men du må

seriøst få skikk på den i FireFox også - den ser ikke ut. :)

- strengt tatt unødvendig Flash-animasjon i header. den trekker mye oppmerksomhet

- treig mouseover i menyen. ikke bra - skal man først bruke Flash, må det brukes skikkelig

- bakgrunnen i menyen så mer ødelagt ut enn stilig

- to for mange grønne buer nederst i det hvite feltet

- ikke imponerende fargevalg. spesielt det gule blir litt mørkt og skittent

Lenke til kommentar

Fjernet buene nå, det var vel ikke noe sjakktrekk, nei. :roll: Men jeg må si meg uenig i at det er et dårlig fargevalg (sjøgrønn og sennep) - flere som synes det er dårlig? Ellers så er det ikke flash på siden, men gif-animasjoner. Et billig alternativ, men med visse begrensninger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...