int20h Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Billig bærbar fra Linspire og Wal-Mart Wal-Mart og Linspire har annonsert en ekstremt billig bærbar datamaskin til under 500 amerikanske dollar. Systemet kjører selvsagt Linux Linspire OS. Les artikkelen her Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Artig artig... Though lite interessant for meg.... Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Tøfft!! jeg ville definitivt kjøpt en sånn, og instalert Mandrake10 på den hadde jo vært deilig da.. Men kommer den til norge? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hvor rask er en slik CPU sammenlignet med f eks Pentium mobile? Må da bli ekstremt "treigt"? Og med bare 128MB ram, fungerer det til vanlig bruk? Krever linux så sinnsykt mye mindre enn Windows? Jaja, intr tilbud for f eks studenter da, billig maskin til å ta notater med. Brukte selv 4 ganger så mye på PC, men var vel kanskje verdt det Lenke til kommentar
G Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hva med kvaliteten på en sånn? Bærbar krever jo litt mer å bygge sammen enn stasjonær PC. Når kan vi forvente noen som importerer og selger slike i Norge? Lurer på hvor god LCD skjermen er. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 WalMart sender ikke til Norge, dessverre Jeg var på vei til å bestille en. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ååå.. Fantastisk pris. Jeg skulle bedt fattern om å kjøpe en sånn + 256MB ram. Han trenger virkelig en bærbar til svært lett bruk (Internett, kabal, word ++) Skulle bare ønske vi fikk se sånne tilbud i norge også.. Men her vil jo staten legge på minst 25% på kjøpesummen. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 God unnskyldning for å ta seg en ferie til statene Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Tja, veit ikke helt jeg. En Via C3 1Ghz yter som en Pentium 2 400mhz i de fleste sammenhenger. En slik bærbar plukker man greit opp på bruktmarkedet til 2-3 tusen. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Kanskje VIA C3 1GHz ikke er noe bra, men denne laptop´en er tross alt helt ny. Det vil si at batteriet er god stand, i motsetning til batteriene på brukte laptop´er. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 En Via C3 1Ghz yter som en Pentium 2 400mhz i de fleste sammenhenger. Er det så ille Mulig å bytte CPU? Hva slags socket bruker denne CPUen? Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Det mest spennende med hele denne saken er vel sånn egentlig det faktum at Linspire (Lindows) er på vei ut til folket, og ikke bare noe som er forunt nerdene "som lønnlig i blandt oss går". Og ja, det siste var direkte fra Glade Jul. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 En Via C3 1Ghz yter som en Pentium 2 400mhz i de fleste sammenhenger. Er det så ille Mulig å bytte CPU? Hva slags socket bruker denne CPUen? Socket370 (litt usikker på om det er FCPGA eller FCPGA2) Trolig kan du sette inn en Celeron 1,3GHz for stasjonære PC'er. Disse Celeronene er basert på tualatin-kjernen og yter dermed veldig mye bedre enn Celeroner i klassen 1,5-2,0GHz. Effekten er vel ca 25-35W så det kan gå fint med tanke på batterikapasitet og varme. Men nå yter den nok bedre enn PentiumII 400. Trolig rundt PentiumIII 1GHz i Integer og PentiumIII 600 i FP. Så sånn gjennomsnittlig rundt PIII-800. Det er jo også et godt poeng at den bærbare er helt ny. Har USB2-porter, noe brukte bærbare til 2-3-4.000 ikke har. Jge så ikke om den har DVD-spiller eller CD-brenner men det er heller ikke utenkelig. Lenke til kommentar
G Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 En Via C3 1Ghz yter som en Pentium 2 400mhz i de fleste sammenhenger. Er det så ille Mulig å bytte CPU? Hva slags socket bruker denne CPUen? Socket370 (litt usikker på om det er FCPGA eller FCPGA2) Trolig kan du sette inn en Celeron 1,3GHz for stasjonære PC'er. Disse Celeronene er basert på tualatin-kjernen og yter dermed veldig mye bedre enn Celeroner i klassen 1,5-2,0GHz. Effekten er vel ca 25-35W så det kan gå fint med tanke på batterikapasitet og varme. Men nå yter den nok bedre enn PentiumII 400. Trolig rundt PentiumIII 1GHz i Integer og PentiumIII 600 i FP. Så sånn gjennomsnittlig rundt PIII-800. Det er jo også et godt poeng at den bærbare er helt ny. Har USB2-porter, noe brukte bærbare til 2-3-4.000 ikke har. Jge så ikke om den har DVD-spiller eller CD-brenner men det er heller ikke utenkelig. Det kan tyde på at den har CD-ROM drev og ingen brenner. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Wal-Mart er helt latterlig... Kommer aldri til å handle der av prinsipp. De ansetter kun folk uten fagforening, og nesten alltid ulovlige innvandrere. Billig, ja, men det er en grunn til det. Det hadde ikke vært lovlig med en slik butikk i Norge... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hadde et slikt tilbud kommet i norge hadde jeg kjøpt det asap. Er viktig med "side-arm" Lenke til kommentar
Royzer Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Det var en litt kort batteritid på den da. Men hadde den vært tilgjengelig i Norge så hadde jeg vurdert å kjøpt den Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ville det vært mulig å brukt Magmum.no slik at man får en adresse å bestille til i USA for så få sendt den til Norge? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Det mest spennende med hele denne saken er vel sånn egentlig det faktum at Linspire (Lindows) er på vei ut til folket, og ikke bare noe som er forunt nerdene "som lønnlig i blandt oss går". Hvis du mener Linux generelt, så er jeg helt enig med deg! Men akkurat Linspire er vel trolig den mest forhatte linux-distro blant "nerdene" både pga spesielle designvalg (satset bla på at alle skulle være innlogget som root hele tida, stikk motsatt av alle andre distroer) og fordi de har en veldig kommersiell profil hvor man må betale månedlig abbonement for å laste ned programvare som ellers er tilgjengelig gratis. Distroen er forøvrig basert på Debian, så jeg vil påstå at om man har ørlitegrann peiling bør man heller bruke nettopp Debian. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Wal-Mart er helt latterlig... Kommer aldri til å handle der av prinsipp. De ansetter kun folk uten fagforening, og nesten alltid ulovlige innvandrere. det der fikk meg til å tenke lidl... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå