TheGizmo Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hei, Er på jakt etter et program som sender en mail når pc oppdager ny public ip. F.eks: Er jeg på reise, og hjemmepc står på, kan jeg sjekke mail etter hva ip er, slik at jeg kan kjøre vnc til den, uten at noen er ved den/sjekker for meg. Det samme skal jeg bruke mot en ftp som står hos noen andre, så kan jeg lett koble meg til den uten at noen andre hjelper meg. Kjører Win XP Pro og win2000. Lenke til kommentar
Simz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 http://www.no-ip.com Der kan du regge DNS addresse, f.eks myhjemmepc.no-ip.com og binde en IP til denne. Du finner Programvare i Downloads Section som updater din dns addresse hvis IPen skifter, bruker selv linux version på min server. Vet ikke om windows Version har mail function osv. Eneste jeg vet om. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Hei, Kjenner til denne, og vet om dyndns.org sin løsning også. Bare lurte, for ellers må jeg sette opp flere domener for å få det til, og da dette med å huske hvem hadde hvilket osv. Bare husker at jeg har lest om et slikt program som sender en liten mail, men ikke hva det het. Men takk for tipset, får se hva løsningen blir Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg vet ikke om et slikt program, men det kan lages ganske enkelt. Det er bare å få maskinen din til å laste ned f eks "www.whatismyip.com" og laste den opp på et ftp-område, f eks start.no. PM hvis du vil ha et Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå