Gå til innhold

Jeg får billig skjermkort. Hva skal jeg gjøre?

Sjefern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En venn av meg skylder meg 1500,- og har tilbudt meg DETTE fordi han hadde kjøpt feil skjerkort selv. Værken mitt heller hans hovedkort stætter jo pci express. Hva skal jeg gjøre? Selge alle delene jeg har selv? (hovedkort, skjermkort, cpu) eller skal jeg bare selge skjemkortet?

Du har jo en ganske så bra PC fra før. Ville nok solgt det istedet. Men får du dette som betaling for de 1500 han skylder deg? Det er jo i såfall ganske imponerende. Sånne venner vil jeg også låne ut penger til :p

Lenke til kommentar

Ta det med en gang, så er ihvertfall det avgjort. Om du selger det, så får du uansett mer enn 1500 for det... Er det ikke brukt og sånt, så får du nok fint 2500,- for det.

Dette er nemlig kremen av skjermkort det der, så om du selger eller beholder det, får du avgjøre selv... Er du seriøs gamer, ville jeg satset på det første :yes:

Vet ikke om maskinen din fra før lenter etter en oppgradering, men du kan nå gjøre det med god samvittighet :D

Lenke til kommentar

Det kortet kan du nok få tilnærmet full pris for om du selger det, fordi det er nesten helt umulig å få tak i x800 XT i butikkene nå (bortsett fra noen av de aller dyreste). Billigste x800 XT på prisguiden er til 3645 (selvfølgleig ikke på lager...). Å selgne det kortet for 3500 skulle absolutt ikke være noe problem, eller evt. 3000 om du vil bli kvitt det i løpet av veldig kort tid. Folk her på hardware bruktmarkedet hadde hoppet rett på et sånt tilbud (det er vel faktisk annonser etter å kjøpe sånne kort der allerede).

Uansett synes jeg det er litt grådig å utnytte kompisen din på den måten. Selg kortet for ham, ta pengene din (plus kanskje en hundrings eller to i renter/salgsgebyr) og gi ham resten tilbake, så er du en real venn.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hehe. Ja han er en artig skrue. Han vet nok ikke at han kan få så mye for det.

Men hvis jeg beholder det selv. Hvor mye må jeg ut med (minimum) for å få dette til å fungere? Kan noen sette opp et billig oppsett? Kan det gå opp i opp pengemessig?

Jeg vil jo få litt for mitt gamle hovedkort/cpu/skjermkort oxo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...