Sjefern Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 En venn av meg skylder meg 1500,- og har tilbudt meg DETTE fordi han hadde kjøpt feil skjerkort selv. Værken mitt heller hans hovedkort stætter jo pci express. Hva skal jeg gjøre? Selge alle delene jeg har selv? (hovedkort, skjermkort, cpu) eller skal jeg bare selge skjemkortet? Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 kjøpe det av deg jeg billig Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 En venn av meg skylder meg 1500,- og har tilbudt meg DETTE fordi han hadde kjøpt feil skjerkort selv. Værken mitt heller hans hovedkort stætter jo pci express. Hva skal jeg gjøre? Selge alle delene jeg har selv? (hovedkort, skjermkort, cpu) eller skal jeg bare selge skjemkortet? Du har jo en ganske så bra PC fra før. Ville nok solgt det istedet. Men får du dette som betaling for de 1500 han skylder deg? Det er jo i såfall ganske imponerende. Sånne venner vil jeg også låne ut penger til Lenke til kommentar
whom Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ta det med en gang, så er ihvertfall det avgjort. Om du selger det, så får du uansett mer enn 1500 for det... Er det ikke brukt og sånt, så får du nok fint 2500,- for det. Dette er nemlig kremen av skjermkort det der, så om du selger eller beholder det, får du avgjøre selv... Er du seriøs gamer, ville jeg satset på det første Vet ikke om maskinen din fra før lenter etter en oppgradering, men du kan nå gjøre det med god samvittighet Lenke til kommentar
whom Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Nå som jeg ser profilen, så skriker ikke pcen etter oppgradering akkurat... Anbefaler å selge det jeg da... Men på en annen side, så ville du nok nettopp oppnådd din signaturs drøm Endret 21. desember 2004 av Deuz Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Det kortet kan du nok få tilnærmet full pris for om du selger det, fordi det er nesten helt umulig å få tak i x800 XT i butikkene nå (bortsett fra noen av de aller dyreste). Billigste x800 XT på prisguiden er til 3645 (selvfølgleig ikke på lager...). Å selgne det kortet for 3500 skulle absolutt ikke være noe problem, eller evt. 3000 om du vil bli kvitt det i løpet av veldig kort tid. Folk her på hardware bruktmarkedet hadde hoppet rett på et sånt tilbud (det er vel faktisk annonser etter å kjøpe sånne kort der allerede). Uansett synes jeg det er litt grådig å utnytte kompisen din på den måten. Selg kortet for ham, ta pengene din (plus kanskje en hundrings eller to i renter/salgsgebyr) og gi ham resten tilbake, så er du en real venn. -Stigma Endret 21. desember 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Hehe. Ja han er en artig skrue. Han vet nok ikke at han kan få så mye for det. Men hvis jeg beholder det selv. Hvor mye må jeg ut med (minimum) for å få dette til å fungere? Kan noen sette opp et billig oppsett? Kan det gå opp i opp pengemessig? Jeg vil jo få litt for mitt gamle hovedkort/cpu/skjermkort oxo. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 hvorfor kjøpe nytt oppsett? 6800GT er vel så og si nesten like bra som ATI sin X800XT vel?. ville solgt det for 3000.- så får du støre budsjett å kjøpe julegave for! Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Ja det er sant det.... Kikket litt på tomshardware.com og ser at ati-kortet ikke var så mye bedre som jeg trodde. Da blir det nok til at jeg selger det. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Dette lukter ..... Ville ikke tatt i det kortet med nebbtang Lenke til kommentar
meeg Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Det eneste du trenger å bytte i så fall, er hovedkort. ASUS P4GD1 f.eks. støtter socket 478, DDR, og PCI-x. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Det eneste du trenger å bytte i så fall, er hovedkort. ASUS P4GD1 f.eks. støtter socket 478, DDR, og PCI-x. Se der ja! Da kanskje jeg jeg får se over saken en gang til. Er det pci x1 eller pci x16 jeg trenger? Har ikke noe greie på dette pci-greiene Endret 21. desember 2004 av Sjefern Lenke til kommentar
warillion Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hvor god kompis er han ? Som sagt, dette lukter. Men vis det er din beste venn, som du stoler på. Så ville jeg tatt i mot det og så solgt det. Og som sagt tidligere så får du mer en 1500kr får et kort som dette. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jepp, sørg for kvittering slik at du selger det videre med garanti/reklamasjon. Hvis han ikke klarer å finne kvitteringa så ikke ta i mot det og be han bla opp 1500,- kontant. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Be vennen din selge det for 3000 kroner, og gi deg pengene.. jeg hadde hatt dårlig samvittighet hvis jeg lurte vennen min på den måten Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Så han kjøpte et PCI-Express skjermkort ved en feil, la ut 4000,- kr for det, og nå skal du få det, fordi han skylder deg 1500,- kr? LOL Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Skjønner at det høres litt merkelig ut. Men dere kjenner ikke denne personen. Han gir litt f... og han har egentlig penger nok. Når han sier at han har kjøpt feil så har han det. Han har allerede kjøpt et annet 800xt agp. Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hvis han har nok penger og gir litt blaffen, så kjenner jeg typen. Han ville vell bare slippe mer styr og samtidig kvitte seg med gjeld. Lenke til kommentar
enl Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hehe :!: Skulle også hatt en slik kamerat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå