Gonzolaz Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Hm. 1. Akahige - Akira Kurosawa's undervurderte mesterverk, må sees. 2. Viskningar och Rop - Bergman's mesterverk. Har sett den en gang, skal aldri se den igjen, føles som om filmen river ut sjelen din å tråkker på den. 3. 2001 - A Space Odyssey - Vakker, mystisk, en film jeg aldri klarer å bli lei av. 4. Zerkalo - Film av Russeren Tarkovkji. Muligens den mest uvirkelige filmen noensinne. 5. Manhattan - Woody Allen's beste, har sett den minst 20 ganger (rekorden er 4 ganger på rad, når filmens rulletekst slutte begynner den med en gang på begynnelsen istede for å gå til menyen.) Endret 29. april 2007 av Gonzolaz Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 OIOIOI, Dette var grusomt å lese, så måtte bare kommentere. Det er så vidt jeg gidder, for jeg føler mesteparten her er 13-14 år gamle. Har ikke lest igjennom alle sidene, men jeg gikk igjennom mange av de første, og ingen nevnte Casablanca. Nesten latterlig med alle de dårlige forslagene, det er jo bare moderne filmer! Det er vanskelig å sette opp en topp 5 liste, men det finnes ingen nye filmer på min. Den nyeste er nok Gudfaren. Ok, jeg slenger ut en fort laget liste, for guds skyld få sett noen av disse filmene! Dere har jo ikke peiling på hva virkelig film er: Casablanca Gudfaren (1 og 2) Duck Soup (Nå, det er trolig den morsomste filmen laget!) On the waterfront The Apartment Oi, der er så utrolig mange. Har ikke sjans til å liste dem. Lenke til kommentar
Gonzolaz Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Enig i det du sier, utrolig mange teite lister her, men samtidig, så har jo folk rett til sin egen film-smak og derfror kan vel egentlig ingen liste bli "feil"? Likte veldig godt listen din, selv om den ikke var på min, mener jeg Casablanca burde være pensum på undgdoms skolen, fantastisk film. Liker Duck Soup, men ville personlig byttet den ut med The General. The Apartment er en stor-favoritt her i gården, Jack Lemmon er fantastisk morsom. Lenke til kommentar
VepsoO Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Oldboy Big Fish Mulholland Drive The Shawshank Redemption The Station Agent Lenke til kommentar
Crex Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 1. Steamboy 2. Clockwork orange 3. Princess Mononoke 4. Shining 5. Pulp Fiction SÅÅÅ TOTALT Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg ser for meg skuffelsen når en får utlevert listen over 5 filmer man må se, når man innser at 40% er anime. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 -The Matrix -Scarface -One Flew Over the Cuckoo's Nest -The last samurai -Apocalypse Now Lenke til kommentar
O.J Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 The Boondock Saints The Matrix The Lord of the Rings triology The Gladiator The 13th Warrior Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 1. American History X 2. The Thin Red Line 3. Green Street Hooligans 4. Forest Gump 5. The Green Mile Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 1. The Godfather 1 & 2 2. The Good, The Bad & The Ugly 3. Terminator 2 4. American Beauty 5. Heat Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 The Untouchables Lion King The Godfather Casablanca King Kong Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 King Kong 8506477[/snapback] '33- eller '05-versjonen? Personlig liker jeg best den eldste. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Har lagd en liste her før, så tenker jeg lager en liste som gir litt historie som alle må vite om. 1. Alle superman filmene 2. Alle spiderman filmene (Helst tegneserien, den er langt bedre enn filmene) 3. Alle batman filmene 4. Den nyeste King Kong filmen 5. Alle rambo filmene Leif Endret 3. mai 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
gitarfreak Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 1. Rocky I-VI 2. Rambo I-III 3. Halloween 4. A nightmare on elm street 5. Fiday the 13th Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 hvorfor den elste:s ? 8527033[/snapback] Fordi det er hysterisk morsomt å se en stop motion-ape bli brukt i en ellers seriøs film. Den kan selvfølgelig ikke måle seg mot den nye rent teknisk, men det er heller ikke et krav for en over 70 år gammel film. 4. Den nyeste Kong Kong filmen 8527112[/snapback] På hvilken måte bør en remake nevnes før originalen når man snakker om historie alle bør vite om? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Den er en del mer spennende enn orginalen, selv om det er en smaksak selvsagt. Hvis man liker orginalen av king kong så får man vel kjøre på, men jeg fant den ikke i smak. De gamle filmene av superman er latterlig dårlig, men det er så dårlig at det blir genialt bra. Vet ikke hvorfor king kong falt i smak. Så jeg anbefaler den nyeste King Kong heller. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Først og fremst: Die Hard! Rambo Terminator 2 Star Wars(alle sammen) LOTR-triliogien Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Sikkert 100 flere filmer jeg kan nevne, men her er de du MÅ se: Star Wars trilogien (1-6) Lord of the Rings trilogien (Extented edition) Titanic 300 (Må sees på et stort lerret med surround anlegg) Requiem for a Dream Endret 3. mai 2007 av Alfen92 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Ahh hvordan kunne jeg ha glemt star wars i min post :| *flau* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg