Gå til innhold

5 Filmer du må se før du dør

InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Star wars

En bond film

En Tarantino film

2001: A space oddesy

Apokalypse Now

7486880[/snapback]

Min liste er ikke mine topp 5

EDIT: skriveleif

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Hvorfor må du bruke to poster på dette?

Film er subjektivt. På den annen side kan man mene at enkelte filmer har et såpass viktig budskap at de må ses av flest mulig, selv om filmen ikke er en personlig favoritt.

Allikevel er relasjonen mellom personlige favoritter og "objektive" must-see-filmer flytende og tett.

Lenke til kommentar

Så hva er "must see-filmer" da?

Jeg ville ikke vist en vanskelig film som kanskje ikke er spesielt morsomt til ett emmenske som ikke forstår den. Selvom den kanskje er en av de filmene som har påvirket andre filmer mest, som derfor er en av mine topp 5 favoritter. Da ville jeg vist en som kan gi ett inntrykk av hvordan film er.

Da kommer jeg tilbake til hvem som skal se dem før han dør?

Min liste er ikke mine topp 5

7525215[/snapback]

Ikke langt ifra.

7525284[/snapback]

Bond og starwars?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
De fem filmene jeg ville anbefalt at noen skulle se før de døde er selvfølgelig de fem filmene jeg synes er best. Jeg hadde da ikke anbefalt fem filmer noen andre liker pga ditt og datt.

7525323[/snapback]

Jeg tror jeg bare ikke har forstått spørsmålet i første post. Hvem må se de før de dør? Hvis man bare skal se 5 filmer i hele livet sitt, ville jeg ikke valgt de. Hvis jeg skulle vise de til ett menneske som ikke har peiling på film, ville jeg sagt de 5. til en somhar peiling, ville jeg gitt han min top 5-liste.

Lenke til kommentar
De fem filmene jeg ville anbefalt at noen skulle se før de døde er selvfølgelig de fem filmene jeg synes er best. Jeg hadde da ikke anbefalt fem filmer noen andre liker pga ditt og datt.

7525323[/snapback]

Jeg tror jeg bare ikke har forstått spørsmålet i første post. Hvem må se de før de dør? Hvis man bare skal se 5 filmer i hele livet sitt, ville jeg ikke valgt de. Hvis jeg skulle vise de til ett menneske som ikke har peiling på film, ville jeg sagt de 5. til en somhar peiling, ville jeg gitt han min top 5-liste.

Så hva er "must see-filmer" da?

7525301[/snapback]

Det må vel du vite, som foreslår å ikke anbefale fem personlige favoritter som "filmer du må se før du dør".

7525334[/snapback]

Kunne ikke helle denne tråden hett: "din top 5-liste" eller noe ..."post dine topp-5 her!". Jeg misforstod helt jeg.

Min feil.. :dontgetit:

Så man må ha peiling på film for å like de filmene du liker?

7525355[/snapback]

De fleste av vennene mine som ikke har noe peiling på film (liker bare amerikanske high-school komedier og sånn) liker ingen av mine top-5 filmer, men f.eks på YMDb eller her på film forumet skjønner folk dem, fordi de fleste her har peiling...

For en som ikke har peiling ville jeg sagt de jeg har skrevet i denne tråden her.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
De fleste av vennene mine som ikke har noe peiling på film (liker bare amerikanske high-school komedier og sånn) liker ingen av mine top-5 filmer, men f.eks på YMDb eller her på film forumet skjønner folk dem, fordi de fleste her har peiling...

For en som ikke har peiling ville jeg sagt de jeg har skrevet i denne tråden her.

7525358[/snapback]

OK, men ettersom alle de som leser denne tråden har peiling på film vil jeg se listen din for de som har peiling på film ;)

Lenke til kommentar

1: Leon - The Professional

2: Alien

3: Life of Brian

4: E.T.

5: Psycho

En noe kjedelig liste, men jeg trenger en liste på minst femti filmer for å skrive ned dem som har betydd mest for meg. Når jeg ikke får plass til De Niro eller Pacino på listen, er det noe som mangler!

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om ikke alle MÅ se en tegnet Disney-film før de dør. Snøhvit og Løvenes Konge er kanskje de mest aktuelle filmene derfra.

Innenfor andre sjangre er jeg mer usikker på hva som MÅ ses, men filmene bør dekke et bredt spekter synes jeg.

red: Jeg vet dette bryter noe med listen jeg har satt opp tidligere i tråden.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

1. The Shawshank Redemption (Herlig opplevelse)

2. Equilibrium (Filosofer, tenk)

3. Schindlers Liste (Basert på historie, lys i mørket)

4. Pass it Forward (Genialt)

5. Amistad (Et lite stykke historie, et lite stykke Spielberg)

Helt klart mange fler, men dette er en top 5 liste med BRA filmer =)

Edit : Og bare for å understreke, dette er 5 filmer enhver person virkelig burde se før den døde.

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...