Gå til innhold

5 Filmer du må se før du dør

InsertNumLock

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Crow

Sønn av Bruce Lee, Brandon Lee, døde en tragisk død under innspillingen av denne filmen. "The Crow" kunne virkelig ha vært startet på en fantastisk karriere for Brandon Lee, som spiller karakteren Eric Draven på en glimrende måte.

King Kong: 1933 og 2005

Se hvordan film har forandret seg de siste 70 årene. Hvis utviklingen fortsetter i samme retning, ser jeg virkelig frem til jeg blir 90 år.

Fucking Åmål

Dette er svensk film på sitt aller beste. Gripende historie om to tenåringsjenter, hvor den ene av de er hemmelig forelsket i den andre. Dette er et dagsaktuelt tema, som skildres glimrende i denne filmen.

Monster

Virkelighetsbasert film om Aileen Wuornos. Hun er i utgangspunktet en helt vanlig protistuert, men etter en rekke hendelser, utvikler hun seg til å bli en av Amerikas første seriemordere. Charlize Theron gjør for øvrig en av tidenes rolletolkninger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

En så knapp liste blir vanskelig, men hey, lets give it a shot.

• Band of Brothers Fantastisk skildret miniserie som er på topp #1 av hva jeg har sett..
  • LOTR-trilogien Herlig underholdning i tre lange omganger. Fantastisk.
  • Die Hard Rå, rå action som var min definitive yndlingsfilm i mange, mange år. :wee:
  • The Shawshank Redemption Utrolig rørende (og godt laget!) drama.
  • Life of Brian Herlig, herlig humor på sitt aller beste. Ler like godt hver gang. :D

Et herlig utvalg av filmer jeg gjerne ser om og om igjen. Er fortsatt veldig mange filmer jeg ikke fikk tatt med på listen, deriblant American History X, Boondock Saints, Gudfaren-trilogien, Face Off og Se7en. Listen kunne lett blitt lengre for å si det slik. ;)

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Mine filmer er: (I tilfeldig rekkefølge)

1: Remember The Titans (vet ikke helt hva som gjorde det, men den var ufattelig bra. VI så den på skolen, og alle hadde samme mening

2: Schindlers List (Så den og på skolen, handler om Jødenes kamp i dødsleirene, men de får "hjelp". Mener den er basert på en sann historie

3: Ringenes Herre Trilologien (Den første, Ringens Brorskap er den beste)

4: Alle star Wars filemene er verdt å¨se. Faktisk sytes jeg det er noe spesiellt med de tre gamleste, dvs. de syntes jeg er best.

5: The Rock har vært en av mine yndlingsfilmer i lang tid. Hard Action med Cage og en litt eldre Sean Connery. Alt på "Alcatraz Island". Kan det bli bedre?

PS: Av serier vil jeg anbefale Stargate. Ser du bort i fra første sesong og en den av 2. sesong er den skambra. (jeg ble i hvertfall hektet på den skikkelig en del ut i 3 sesong, men jeg lurer på hvordan den klarte å holde seg gående i begynnelsen. Da søg den rett og slett

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...