3raz3r Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Det må nok bli 1. Black Hawk Down 2. Batman Begins 3. Dude Where's my car 4. Eraser 5. Assassins Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Batman Beguns og Dude Where's my Car? Ganske uenig i den lista. 1. Pulp Fiction 2. Scarface 3. Fight Club 4. Reservoir Dogs 5. The Godfather Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Batman Beguns og Dude Where's my Car? Ganske uenig i den lista. ekke din liste serru, Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Batman Beguns og Dude Where's my Car? Ganske uenig i den lista. ekke din liste serru, 7131051[/snapback] Eeh..hva? Endret 23. oktober 2006 av shizz kebab Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Reservoir Dogs A Clockwork Orange Braveheart Fight Club Titanic Lenke til kommentar
Übergeneral Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Oooh, velge ut kun fem filmer. Den er hard. Vel her er hvertfall fem filmer, jeg mener du bør se før du dør: 1. Pulp Fiction - Er bare en glimrende film. Nydelig lagd, og flott skuespill. 2. The Rock - Enkelt og greit en av de aller beste action filmene noensinne. 3. Jurassic Park - Det finnes jo ingen lik film, i tillegg er den genial. 4. Die Hard - Kanskje den aller beste actionfilmen noensinne. 5. Apokalypse Nå - Beste skildringen av krigens mange sider jeg har sett. Vil også nevne Lucky Number Slevin, den er bare genial Veit om et hav av andre filmer som bør sees, prøvde å styre unna de som sannsynligvis er vanskeligst for mange å svelge (F eks Monthy Python, Bad Taste, Dog Soldiers, Star Wars, A clockwork orange) Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Fight Club Scarface American History X Goodfellas Black Hawk Down Vanskelig å velge altså.. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Deer Hunter The Usual Suspects Goodfellas The Shawshank Redemption Taxi Driver Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Mye interessant å lese her, gitt. Å ta med LOTR for min del er relativt uaktuelt. Iallefall på topp 5. Gudfaren kommer heller ikke med, selvom jeg ser den er på mange's lister. Min foreløpige topp #5 liste ser derfor slik ut, i ingen spesiell rekkefølge. Shawshank Redemption.En utrolig spesiell film med to virkelig troverdige skuespillere. En film hvor du sitter igjen med en god følelse! American History XEn film hvor du virkelig får noe å tenke over når den er ferdig. Skremmende godt skildret med flere synspunkter til ettertanke. Life of BrianHumor av høy, høy kvalitet. En film jeg gjerne ser om og om igjen, men som mine kompiser hater. Boondock SaintsAction og humor på høyt nivå itillegg til sitater som har blitt og vil bli gjentatt i mange år framover. Die Hard 1.Rett og slett fordi det er 110% action på alle måter. Noen sier den er cheezy, jeg sier den er knall! Ellers er Band of Brothers-serien fortsatt det beste jeg har sett. Da med Shawshank Redemption på en fin-fin andreplass. -dimiles Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 5 filmer... Hmmm. Requiem for a Dream - filmen som er mer eller mindre perfekt lagd i forhold til lyd, lys og klipping, med bra historie, gode skuespillere og ikke minst et tema som engasjerer...Dop ER jævli, og sånn går det med deg. Burde vært obligatorisk vist i 8. klasse . Apocalypse Nå Matrix Ringenes Herre Tja..altfor mange filmer som fortjener den 5, så lar det være. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 1. La Haine Få øynene opp! Rasisme og ghettofisering er med på å ødelegge samfunnet. 2. Schindlers Liste Vi må aldri glemme. I tillegg er den rørende uten å bli for sentimental. 3. United 93 Merkverdig situasjonsfilm. En hendelse så friskt i minne vil gi alle en viss reaksjon. Det er best å møte reaksjonen. 4. Requiem for a Dream En antinarkofilm uten sidestykke. Får muligens de usikre ungdommene til å tenke seg om en gang eller to før de takker ja til kavioke. 5. Lost Highway Et glimrende eksempel på hva film klarer å illustrere. Hva kan jeg si? Se den. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Fear and Loathing in Las Vegas Cars The Wall Saving Private Ryan Go (1999) Kanskje ikke de aller beste filmene, men vil anbefale alle å se dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) ___ Forrest Gump The shawnshank redemption Vita è bella ("Livet er vakkert") Fight club American history X ___ EDIT: Forrest Gump, ikke Forrest Hump Endret 26. oktober 2006 av Slettet-v6cLnSOv3V Lenke til kommentar
Nattergal Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Random rekkefølge men here we go 1. Nå tror jeg at jeg husker hva den heter --> The Peacemaker 2-Tre konger Jeg og liker denne :!: Forrest gump Et vakkert sinn Pulp fiction Liker og saving private ryan, Fight club (genial film) Endret 27. oktober 2006 av Nattergal Lenke til kommentar
............... Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 1. Pulp Fiction 2. 2001: A Space Oddysey 3. Braindead 4. Fight Club 5. Snatch Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 1. Big Fish 2. Forrest Gump 3. The Pianist 4. Pulp ficiton 5. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain Smask. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 StarWars original triology LoTR Triology Million Dollar Baby Danser med Ulver Apollo 13 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 ElefantmannenMemento Apocalypse Now A Clockwork Orange Reservoir Dogs 3341462[/snapback] Det er snart gått to år siden jeg skrev dette, så jeg vil lage en ny liste i tillegg til den forrige (som jeg fortsatt synes er god). Vår, sommer, høst, vinter... og vår Magnolia Blade Runner Brazil Paths of Glory Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Denne listen kommer ikke i kronologisk rekkefølge. Dette er de filmene jeg har sett. 1. Kill Bill 1 og 2 2. Se7en 3. Ringenes Herre trilogien 4. The Shining 5. Saving Private Ryan Denne tenkte jeg ikke spesielt mye over, men jeg kommer på Citizen Kane, Star Wars, Forrest Gump, Pianisten og De Sju Samuraier som kunne vært på listen. Av de jeg ikke har sett (noen er direkte skandaløse) så kommer disse. 1. Gudfaren (Hva faen? ALLE HAR SETT DEN!) 2. Scarface (igjen...) 3. Shawshank Redemption 4. Requiem for a Dream 5. Voyage to the Moon Herregud, så mange essentials der... Voyage to the Moon er vel den første filmen som er laget, er den ikke? Og det er episkhet man må oppleve. Og Schindlers Liste kunne fint vært der. Argh, for noen filmer på den lista, jeg må nok se de i nærmeste framtid. Endret 27. oktober 2006 av Stonemeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg