andesam Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har bare et kort spørsmål; er det mulig å brenne alle de CD bildene på èn DVD istedenfor? Vil det funke å bare ekstratere cd bildene og brenne alle filene på ei DVD plate? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Da må du nok knote en del for å gjøre DVD-en bootbar, så noen smal sak er det nok ikke. Men mulig skal det da være. Det er det beste svaret jeg kan gi deg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Mange distribusjoner kan du vel laste ned som DVD-image, eller? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg tror ikke det vil gå. Hvert cd-image inneholder jo sin egen TOC (innholdsfortegnegnelse). Da må du i så fall pakke ut alle bildene og legge dem inn, for så å gjøre den bootbar... (Du kan brenne et image til én DVD.) Lenke til kommentar
zyp Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Det vil funke fint å lage en dvd, om man gjør det på rette måten. Man kombinerer bare innholdet av alle cdene til en mappe, ved overlappende filer er det bare å bruke den fra den første cden. Jeg regner med du bruker et program ala Nero (Windows) eller K3b (Linux). Da lager du bare et data-dvd-prosjekt, og legger til alt i den mappa du laget. Så finner du en fil blandt filene som heter noe ala boot.img, ligger ofte i en mappe kalt images. Tilslutt finner du en innstilling for brenneprosjektet som kalles for boot image, der velger du den boot.img-fila. Så er det bare å brenne, og forhåpentligvis har du da en bootbar fungerende dvd. Hvis du prøver dette så husk å rapportere tilbake om det funker, jeg har ikke prøvd det selv, men i teorien bør det funke. Det kan også variere mellom distroer, min metode er skrevet med utgangspunkt i RedHat/Fedora. Endret 21. desember 2004 av zyp Lenke til kommentar
andesam Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Takker for svar. Har funnet ut av at jeg (nesten) liksågodt kan laste ned en ferdig laget dvd bilde... Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har funnet ut av at jeg (nesten) liksågodt kan laste ned en ferdig laget dvd bilde... Yepp...du nevner ikke hvilken distro du vil ha, men enkelte kan du ganske greit laste ned som et DVD bilde:) Lenke til kommentar
ratix Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 det er da bare å laste ned fra kernel.org og brenne som en vanlig cd det. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 poenget var å slippe å stresse med så mange cder. Tenkte på Fedora 3, har funnet et dvd bilde av det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå