ggp Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Lurte bare på om jeg har brukt riktige font's på test-designen min ... Ta en titt her... Kommentarer, jatakk Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 HELT feil font Så vidt jeg kan se er det Times New Roman. Den hører hjemme i bøker - ikke på webben. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Eh ... Når du gikk innpå siden, var det bare masse text ? (glemte å uploade style.css) Annet spørsmål: Hvilken font er bra til webben ? Endret 21. desember 2004 av ggp Lenke til kommentar
joffar Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) du har ikke definert noen font på teksten din, slik at det er brukerens defaulte font som vises. Du har satt inn font courier enkelte steder, det er like galt som New Times, da begge er av serif typen noen forslag til forbedringer Isteden for: <p class="header" bruk <h1-6 isteden, da dette er predefinerte headere isteden for <p class="avsnitt" bruk <p> og definer p i css filen din Dersom du trenger annen skrift type for <p> kan du evt legge den innen for en div .classe p { deretter definere font. Du har .innput og .submit dersom dette skal tilh;re en form stil skrives det vel bare input og bare submit. Dersom det er egne div bør du skifte navn slik at det ikke forveksles med input og submit. Er ikke nødvendig, men for leseligheten synes jeg det bør skiftes. ellers virker det som du har en hel haug med un;dvendige klasser etc... Tahoma, Trebuchet MS, Arial er greie fonter for web imo Lykke til Endret 21. desember 2004 av joffar Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Du har satt inn font courier enkelte steder, det er like galt som New Times, da begge er av serif typen La oss skille hva som er galt, og hva som ikke egner seg/ser pent ut. Skjønner allikevel hva du mener, joffar: trådstarter bør benytte en sans-serif-font, siden det er best egnet/tar seg best ut på skjerm. Arial og Tahoma bør være gode alternativer. Hvis ikke de funker kan du alltids prøve Lucida Sans Unicode eller Trebuchet MS. Prøv, feil og lær må bli mitt beste råd. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Det er ikke galt å bruke serif-fonter om dette er det som er best valg i forhold til design, fontvalg er med på å skape en helhet... De som sier det er galt med serif-fonter har ikke peiling på typografi, og igjen begrenser disse sin egen og andres kreativitet med tullprat. Men brukes serif-fonter må du velge noen som er designet for å fungere på skjerm, det er ikke Times New Roman, som i sin tid ble laget for at vanlige pc-brukere skulle ha en font som såg ok ut på print. Georgia er en serif font designet for skjerm (og ubrukelig på print), den er veldig lekker ved rett bruk. Endret 22. desember 2004 av kvikks Lenke til kommentar
joffar Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Ok ordla meg litt galt, imo font typen han hadde brukt i dette tilfellet passet ikke inn i designet. Det var snakk im Times, og jeg så også at han brukte courier, disse er begge relativt like, thus de passet ikke imo.. Man bør også velge en font som er utbredt, evt en font familie med flere slik at en sørger for at flesteparten har enn eller annen av fontene du har definert, og derved ser siden slik du har ment det og ikke med en eller annen standard font.. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Jepp, må være en systemfont som ligger både i Windows og Mac, og helst også Linux.. Disse er sikre; http://www.vortex.co.uk/content/editorials...webfontbox.html Comic Sans og Courier tar seg sjeldent bra ut, men det hender faktisk noen får de også til å fungere.. Times New Roman har ingenting på web å gjøre... Men bør brukes på et evt stilsett for print. Endret 22. desember 2004 av kvikks Lenke til kommentar
kiMMey Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Først og fremst er det noe med den nederste bar'en som er fucka, sikkert opera. Men Times er ikke tingen å bruke på web, det virker altfor uproft. Prøv Verdana, eller en annen grotesk skrift, Verdana e.l. Funker mye bedre! Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Må bare legge til at siden ikke vises 100% i FF... Blir ihvertfall litt forskjell i IE Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 det er ikke Times New Roman, som i sin tid ble laget for at vanlige pc-brukere skulle ha en font som såg ok ut på print. Ikke for å pirke, men Times New Roman ble vel laget for avisen The Times, fordi de trengte en font som gjorde seg på trykk i avisen..? Var vel ikke så mange vanlige PC-brukere i 1929 (eller 1932) akkurat..? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 det er ikke Times New Roman, som i sin tid ble laget for at vanlige pc-brukere skulle ha en font som såg ok ut på print. Ikke for å pirke, men Times New Roman ble vel laget for avisen The Times, fordi de trengte en font som gjorde seg på trykk i avisen..? Var vel ikke så mange vanlige PC-brukere i 1929 (eller 1932) akkurat..? hehe.. stemmer nok det ja, ble laget i 1932, vet ikke helt hvor eg fikk mine opplysninger ifra. pc-brukere var det iallefall dårlig med på den tiden... Lenke til kommentar
Krisse Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Trebuchet MS kan være et godt alternativ som font! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå