Gå til innhold

Kingston PC3200 HyperX DDR 1024 MB KIT

Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har et socketA system som er overklokket er de brikkene flotte selv om du ikke kommer i nærheten av å utnytte alt potensialet ... (hvis du har dfi hovedkort og ulåst multiplikator skal det forresten være mulig å kjøre bussen på 240-250mhz og sette multiplikatoren på cpu ned, da får du utnyttet det meste.)

Mange andre socketA hovedkort stopper på systembus 220mhz eller lavere (for det meste lavere).

Uansett så har jeg gjort noe lignende selv, hvis du skal ha mer ram så er det ikke vits i å kjøpe junk for vi må vel over på athlon64 plattform ganske snart.

Lenke til kommentar

Jeg har abit ic7max3 m. p4 2.8, men gjorde genistreken å kjøpe 2*512 twinmos minne som ikke lar seg overklokke (nekter å boote etter selv den minste økning)

Har akkurat kjøpt thermalright xp90 kjøler til cpu

Hvor mye vil jeg kunne klokke opp med disse? Eller skulle jeg kjøpt en annen ram?

Jeg må selvsagt få solgt gamleramen, men dersom jeg bare får klokket bittelitt blir det en dyr oppgradering

Lenke til kommentar
Hvis du har et socketA system som er overklokket er de brikkene flotte selv om du ikke kommer i nærheten av å utnytte alt potensialet ... (hvis du har dfi hovedkort og ulåst multiplikator skal det forresten være mulig å kjøre bussen på 240-250mhz og sette multiplikatoren på cpu ned, da får du utnyttet det meste.)

Mange andre socketA hovedkort stopper på systembus 220mhz eller lavere (for det meste lavere).

Uansett så har jeg gjort noe lignende selv, hvis du skal ha mer ram så er det ikke vits i å kjøpe junk for vi må vel over på athlon64 plattform ganske snart.

Med DFI kortet og XP-M'en min har jeg klart 225MHz på FSB med MP på 8-10. Men jeg vet ikke om det var RAM'en som stoppet meg, men tror nok det var tilfellet.

Uansett ble jeg overasket over å komme så langt med en Corsair Value 512MB PC3200 brikke uten senkning av timings eller økning av volt på ram. Timings på brikken er 2,5-3-3-8.

på 230 FSB fikk jeg ikke post-bios. Men det virket som om jeg hadde problemer generellt med å komme over 225FSB selv om jeg tok ram'en ned under 1:1 og under 200Mhz.

Jeg hadde også vcore på 9.275 på det høyeste før jeg ga opp å komme høyere. Må også sies at jeg hadde en middels kjøler til 57,- (whipserrock IV på mega tilbud).

Så jeg er ikke helt sikker på hva som må til for at jeg skal komme særlig over 225. Du kan se resultatene mine HER

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ingen som vet hvor mye jeg vil få klokka opp? 2.8 -> 3.5??

Er på nippet til å selge gamleramen for 800kr, dvs at det koster med 900 å få oppgradert.

Det er umulig å gi noen garanti for hvor høyt du når... enten stopper minnet, cpu eller hovedkortet. Det minnet bør takle 250mhz fsb uten problemer, altså en overklokk til 3.5ghz med ditt system. Om ditt mammakort og cpu (kjølingen??) takler det er en helt annen sak.... men hvis målet ditt er 3,5 så er ihvertfall 1700 for så gode minnebrikker dagens laveste pris. Det er jo noen som klarer 275mhz osv med p4 systemer og hvis du har tenkt å gå så høyt så vil nok minnebrikkene slite. Men... for 1700 spenn får du ihvertfall ingen andre minnebrikker som klarer høyere fsb enn disse.

Hvis du tror du har mulighet til fsb langt over 250mhz (du må ha sinnsyk kjøling!) så er vel kanskje de jeg har billigste alternativet - corsair pc4400c25 til 2350 på komplett nå. De har standardhastighet på 275mhz cas 2.5 men koster jo en del mer.

Uansett så klarer ikke et socketA kort høyere fsb enn disse minnebrikkene klarer.

Lenke til kommentar

quote: Uansett ble jeg overasket over å komme så langt med en Corsair Value 512MB PC3200 brikke uten senkning av timings eller økning av volt på ram. Timings på brikken er 2,5-3-3-8.

450mhz på value brikker er jo akseptabelt det da :cool: hadde 2*256mb av samme brikkene intill nylig, kjørte 218mhz på 2-3-2-11 i dual (prøvde et par corsair xms LL i mellomtiden som kostet det dobbelte... de stoppet på 208mhz med samme timing). Har byttet ut med andre brikker, men jeg stopper fortsatt på 218mhz :roll: ... men uansett de value brikkene er bra i forhold til pris, selv om det er langt før de når opp til 2-2-2-5 brikkene.

..men ville likt å høre fra snoop hvordan han fikk 240 mhz på nf7-kortet. Jeg har byttet til d26 black mantra bios med cpc off.... fortsatt stopper det på 218 så det er nok cpuen... har du gjort noen mod på kortet for å komme så høyt??

quote: Så jeg er ikke helt sikker på hva som må til for at jeg skal komme særlig over 225.

Har sett høyere fsb på dem, men det er mulig de er veldig modifiserte da.

Lenke til kommentar

Tilbake til brikkene... de står som utsolgt nå :-(... lurer på om jeg får bestilt til samme pris nå. Men de er selvf. dual-channel testet/optimaliserte?

EDIT:

Man får kjøpt de til tilbudspris hele dagen, selv om de er midl. utsolgt :-). Flotters, da blir det nok et par slike på meg :-). Spørsmålet er bare hva slags levering jeg skal velge nå i jula, når det også er est. 5 dager til den lander hos komplett...

Tanken er på bruke de på SocketA systemet nå og overføre de til S939 høsten 2005, hvis det kunne gå greit? (kom til å skrive Twinmos ved en feil, men mente selvf. Kingston).

EDIT2:

hvordan går det å kjøre 2 slike sett på et S939 kort? Lurte på å kjøpe 2 sett nå, så jeg har 2GB på et A64 oppsett siden til høsten. Iom. at jeg ikke vet om jeg får tak i samme sett og høsten 2005 og ønsker 2GB når jeg etterhvert går over på AMD64 utgaven av windows XP.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har hatt boxed vifte, men henta denne på posten igår. Selv om det er luft er det en av de bedre etter hva jeg forstår. Hovedkortet tar opptil 3.8 prescott, så da burde den også takle vanlig p4 800?

Overklokking har egentlig ikke vært et behov for meg, da jeg har ønsket meg et mest mulig stille system, men så er det jo greit å kunne trøkke gassen i bånn innimellom også. 3.5 er bare et mål i så måte at det blir verdt penga, i forhold til å spare og kjøpe nytt grafikkort til neste år.

Jeg er dritstressa, ettersom tilbudet går ut idag, og jeg akkurat har brukt 5k på utstyr som dama ikke var veldig glad for :cool:

Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg et kjapt og sikkert svar? Kan jeg bruke disse minnebrikkene til AMD64 3500+ "Winchester" og ASUS A8N-SLI Deluxe. Hadde egentlig tenkt å gp for 2 stk. Corsair XMS3200 DDR400 512 MB til 1822,- Men dette ser ut som en bedre deal. Kan jeg bruke dem? Trenger svar kjaapt. Skal straks bestille.

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg et kjapt og sikkert svar? Kan jeg bruke disse minnebrikkene til AMD64 3500+ "Winchester" og ASUS A8N-SLI Deluxe. Hadde egentlig tenkt å gp for 2 stk. Corsair XMS3200 DDR400 512 MB til 1822,- Men dette ser ut som en bedre deal. Kan jeg bruke dem? Trenger svar kjaapt. Skal straks bestille.

Du kan bruke disse brikkene på Asus A8N-SLI, ja. Og brikkene støtter 2-2-2-5-latency som er bedre enn det XMS3200-brikkene kan klare, så ja; Bedre deal :)

Lenke til kommentar

Du kan bruke disse brikkene på Asus A8N-SLI, ja. Og brikkene støtter 2-2-2-5-latency som er bedre enn det XMS3200-brikkene kan klare, så ja; Bedre deal :)

Takk for raskt svar! De er nå bestillt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...