Gå til innhold

Netconnection trøbbel, IGJEN

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er 3. gang jeg bestiller hos netconnection, og dette blir den siste, uannsett!

3 av 3 bestillinger har vært et mareritt. Første pakka brukte noen måneder på å komme etter at de SA den var levert, neste pakke brukte 3 måneder på å komme (første del kom med en gang, men denne ble sendt av en partner, ikke netconnection).

Men ingen ting slår denne "opplevelsen". Har sendt litt mail frem og tilbake til netconnection nå, og det virker som om jeg skal få varene mine... Men her kan dere se den første mailen jeg sendte:

Sendt:  05.12.22004 22:20:00

Hei!

Hentet pakken i dag på posten. Det første jeg lurte på når jeg fikk

pakken var hvorfor den var pakket så dårlig!

Jeg kunne åpne pakken uten saks e.l. og uten makt. Og det var en STOR

åpning der slik at når jeg tok pakken opp ned når jeg kom hjem datt det

er par vinkler til vannavkjølingen ut (varenr. DD9012) gjennom sprekken.

Og dette var ikke alt! Når jeg åpner pakken og monterer vifte-styringen

hører jeg stygge lyder når jeg senker hastigheten på kanal 2. Har ikke

prøvd kanal 3 og 4 enda. Men denne krever jeg hvertfall å bytte. Og ikke

nok med det, jeg bestilte en 10 cm katode MED inverter, ikke en 30 cm

katode UTEN iverter. Dette står også i ordrebekreftelsen, så dette kan

jeg bevise hvis det skulle bli noe problem med det.. Og så mangler jeg

en vinkel til vannavkjølinga (DD9012), fikk 9, bestillte 10. Det kan

godt hende den forsvant under frakt (siden pakken hadde en stor sprekk!)

Etter dette har jeg fått vite at viftestyringa ikke er på lager, så denne skal jeg får kreditert til kontoen min. Har ikke sjekka om dette har kommet inn enda, men det burde det, siden dette er en uke siden nå. Resten av delene har enda ikke kommet. Fikk denne mailen forrige søndag:

Dato: 12/14/2004 14:43:39 +0100

De andre varene sender vi ut ASAP med brevfrakt.

Zhu Nihao, Regards, Med vennlig hilsen.

Kenneth H Lund

www.netconnection.no

[email protected] for tekniske spørsmål

Så da regnet jeg med at alt var i boks, og at jeg kom til å få varene mine om ikke lenge. De sier jo i forrige mail at viftestyringen ikke er på lager, men sier ikke noe om de andre varene mine, så da tok jeg som en selvfølge at resten var på lager.

Nå, litt over en uke senere, venter jeg fortsatt. Kan jo så klart være posten som er treige, men tviler... Sendte nettopp en mail og spurte om pakken var sendt, så nå venter jeg i spenning...

NB!

Dette er ikke noen "ingen-må-kjøpe-hos-netconnection"-post, så ikke kom med dumme argumenter for at jeg må fortsette å handle der osv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner du har vært uheldig ja , selv har jeg aldri hatt problemer og fått varene rimelig fort og godt pakket .

Bare for å si det med en gang så fikk jeg pakkene fort og uten problemer også før jeg begynte på forumet her .

Utifra dette kan jeg ikke kritisere dem ,men registrerer at en del har problemer ,noe som ikke er heldig .

Lenke til kommentar

Vel posten er nok litt forsinket nå oppi julen, men ellers virket det ikke spesielt proffesjonelt. At en webshop er nøye med å pakke varer er i mine øyne en av de viktigste tingene utenom priser og generell service. Datautstyr er jo generellt sett ganske sårbart for alle typer skader.

-Stigma

Lenke til kommentar
Vel posten er nok litt forsinket nå oppi julen, men ellers virket det ikke spesielt proffesjonelt. At en webshop er nøye med å pakke varer er i mine øyne en av de viktigste tingene utenom priser og generell service. Datautstyr er jo generellt sett ganske sårbart for alle typer skader.

-Stigma

Ja, enig der.

Dette er den eneste webshopen jeg har hatt problemer med, alle andre har hatt rask leveringstid, god support (noen unntak) osv. Sendte også en mail og spurte om jeg kunne komme å hente ting på lageret deres, ligger på Billingstad som er like ved meg, men det kunne jeg ikke. Hadde jeg kunnet det, hadde de tikke vært noe problem her.

Eneste grunnen til at jeg handlet hos netconnection igjen var at jeg trengte nye slanger til vannavkjølinga mi, og en viftestyring. Viftestyringen bråker, så den er plagsom å sitte å høre på siden resten av pcen ikke bråker.

Heretter blir det 3dfxcool og microplex til slike ting, og norek til resten :yes:

Men har også lyst til å prøve netshop en gang, har hørt mye bra om de.. Men netconnection har hvertfall mista en kunde.... :nei: Har også en 5% rabatt-ordning jeg fikk pga lang leveringstid, men denne kommer jeg nok neppe å bruke. Jeg bruker heller de få kronene på en webshop med god service.

Lenke til kommentar

Fikk mail nå:

Sjekker opp dette med en gang.

Kenneth H Lund

www.netconnection.no

---- Opprinnelig melding ----

Fra:  Ståle Semb Hauknes [mailto:[email protected]]

Sendt:  21.12.22004 00:06:00

Til:  [email protected]

Emne:  RE:Ordrenr: XXX

Hei!

Lurte bare på når pakken min blir sendt?

Begynner å bli lei av å vente, siden jeg hver gang må vente pga trøbbel

hos dere. Trodde når jeg fikk forrige mail av dere at den ble sendt da,

noe den tydligvis ikke ble. Hvis jeg ikke får resten av varene mine

snart, må jeg dessverre kreve tilbake pengene for de produktene.

-------------------------------

De andre varene sender vi ut ASAP med brevfrakt.

Kenneth H Lund

www.netconnection.no

Håper jeg kommer vidre med saken nå... Hadde vært kjekt å fått i gang vannavkjølinga for fullt igjen før jul. Men hvis den ikke er sendt får jeg det nok i romjula en gang, og da er jeg ikke hjemme. Men men, bare jeg får bekreftelse på at det er sendt nå. *håpe spent*

Lenke til kommentar

Fikk pakken av netconnection nå på torsdag. Først skjønte jeg ingenting siden pakka var SVÆR. Ca 60x20x10 cm, og inni her lå det et katodesett (10 cm grønn katode + inverter) og et 90-graders led til vannavkjølinga. Og denne gangen var det 90-graders leddet teipa fast i katodesettet, så det ikke kunne dette ut av pakka. Det som var litt rart var at det var MASSE bobleplast for å beskytte, så de har nok forstått av jeg var temmelig sure på de. De hadde også skjønt at teip er tingen for å unngå åpninger :p

Ble hvertfall en fin julegave til meg :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Må bare ta opp min lille tråd her igjen...

Enda en dårlig erfaring!

De skulle kreditere meg for viftestyringen (195,-) for lenge siden! Jeg ga de kontonummer og alt... Men kom det penger? Neida! Sendte en mail i begynnelsen av måneden og ba de føre over penger snart. Sjekka kontoen i dag og penga kom inn den 17. januar

Sto dette i mailen (mottatt og svart den 12. januar)

Beklager dette, kjedlig at du skal være så uheldig med oss, og vi beklager nok en gang dette. Vi har derimot funnet din manglende NXP under varetellingen sist uke, ønsker du denne levert, leller vil du likeveld kred varenummer NXP101B

Så nå er jeg endelig ferdig med netconnection, for alltid!

Skjønner ikke hvorfor jeg skal være så uheldig med de... :mad: Virker som om jeg er så og si den eneste som har hatt sånne problemer med de. Men men...

Lenke til kommentar

Jeg har aldri handlet hos denne netbutikken. Syns det kan virke som de har hatt en ansatt på sitt lager som ikke gjør jobben sin. En som gir litt f, og slenger ting sammen i en eske bare. Dette gjenspeiler ovenfor oss brukere at hele butikken er useriøs og rotete. Alle kan gjøre feil, men når det er på 3 bestillinger syns jeg det er veldig dårlig fra leverandør sin side. Får håpe du får pengene dine tilbake og at det du har mottatt virker som det skal.

Min erfaring med webshopper er vel egentlig at det ikke alltid er så viktig om jeg kan få en vare for kanskje 100kr mindre et annet sted. Jeg handler hos Netshop og Komplett. Er ikke alltid de er rimeligst på pris, men jeg syns det er helt ok å betale litt ekstra fordi jeg vet at om det skulle skje noe så ordner de opp uten masse pes. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...