jh_ Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Alt + Shift = Bytte mellom norsk / engelsk tastatur-oppsett Er litt usikker på om dette kun gjelder WinXP Lenke til kommentar
chris Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 ser at du enda ikke har lagt til f11 så jeg kan jo forklare va som skjer da: F11 - forstørrer vinduet til max, slik at det booker hele skjermen 4670848[/snapback] Jepp også kommer det automatisk et slideshow av bildene eks i samme mappe. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 ctrl + c = kopiere tekst som ikke virker med å høyreklikke Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 [*]Ctrl + C - Kopiér/Copy (det kan være seg fil/tekst/objekt/etc.. alt ettersom hvilket program du er i) 3338054[/snapback] ctrl + c = kopiere tekst som ikke virker med å høyreklikke 5283719[/snapback] Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Windows: Viser Start menu Windows + D: Minimer eller gjenopprett alle vinduer Windows + E: Vis Windows Explorer Windows + F: Vis Søk etter filer dialogboksen Windows + Ctrl + F: Vis Søk etter datamaskin Windows + F1: Vis Help and Support Center Windows + R: Vis Run... dialogboksen Windows + break: Vis System Properties Windows + shift + M: Angre minimering av alle vinduer Windows + L: Lås arbeidsstasjonen Windows + U: Åpne Utility Manager Windows + Q: Raskt bytte av påloggede brukere (kun i Powertoys for Windows XP) Windows + Q: Hold ned Windows tasten, deretter trykk Q for å bytte mellom brukerene på din PC (gjelder WinXP) fant på nett, sikkert noen som er blitt nevnt da Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hei, Genial tråd. Jeg kommer ikke på flere hurtigtaster, men her er mitt bidrag. SlickRun, et lite program som lar deg som bruker selv definere såkalte MagicWords. Slik at dersom jeg ønsker å starte dagen med å lese mail og åpne mine favorittsider på nett så skriver jeg bare morra i en liten boks som legger seg rett over klokka. Programmet åpner så mailen min. Eller jeg kan skrive HW og programmet åpner mine favoritter her på HW.no Du kan starte programmer, nettsider +++. Sparer mye tid med det programmet så tenkte jeg skulle dele det med dere. Kan lastes ned fra DENNE siden. Mvh JDM Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hei, Genial tråd. Jeg kommer ikke på flere hurtigtaster, men her er mitt bidrag. SlickRun, et lite program som lar deg som bruker selv definere såkalte MagicWords. Slik at dersom jeg ønsker å starte dagen med å lese mail og åpne mine favorittsider på nett så skriver jeg bare morra i en liten boks som legger seg rett over klokka. Programmet åpner så mailen min. Eller jeg kan skrive HW og programmet åpner mine favoritter her på HW.no Du kan starte programmer, nettsider +++. Sparer mye tid med det programmet så tenkte jeg skulle dele det med dere. Kan lastes ned fra DENNE siden. Mvh JDM 5293426[/snapback] takker Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hei, Genial tråd. Jeg kommer ikke på flere hurtigtaster, men her er mitt bidrag. SlickRun, et lite program som lar deg som bruker selv definere såkalte MagicWords. Slik at dersom jeg ønsker å starte dagen med å lese mail og åpne mine favorittsider på nett så skriver jeg bare morra i en liten boks som legger seg rett over klokka. Programmet åpner så mailen min. Eller jeg kan skrive HW og programmet åpner mine favoritter her på HW.no Du kan starte programmer, nettsider +++. Sparer mye tid med det programmet så tenkte jeg skulle dele det med dere. Kan lastes ned fra DENNE siden. Mvh JDM 5293426[/snapback] hvordan får du den vekk fra always on top? Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei, Genial tråd. Jeg kommer ikke på flere hurtigtaster, men her er mitt bidrag. SlickRun, et lite program som lar deg som bruker selv definere såkalte MagicWords. Slik at dersom jeg ønsker å starte dagen med å lese mail og åpne mine favorittsider på nett så skriver jeg bare morra i en liten boks som legger seg rett over klokka. Programmet åpner så mailen min. Eller jeg kan skrive HW og programmet åpner mine favoritter her på HW.no Du kan starte programmer, nettsider +++. Sparer mye tid med det programmet så tenkte jeg skulle dele det med dere. Kan lastes ned fra DENNE siden. Mvh JDM 5293426[/snapback] hvordan får du den vekk fra always on top? 5297906[/snapback] Dersom du høyreklikker på den så er det vel noe som heter "Hide in tray" eller noe som ligner på det. Den legger seg da ned sammen med oversikten over programmer som kjører. (Helt til høyre der MSN o.l. pleier å ligge når minimert.) Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei, Genial tråd. Jeg kommer ikke på flere hurtigtaster, men her er mitt bidrag. SlickRun, et lite program som lar deg som bruker selv definere såkalte MagicWords. Slik at dersom jeg ønsker å starte dagen med å lese mail og åpne mine favorittsider på nett så skriver jeg bare morra i en liten boks som legger seg rett over klokka. Programmet åpner så mailen min. Eller jeg kan skrive HW og programmet åpner mine favoritter her på HW.no Du kan starte programmer, nettsider +++. Sparer mye tid med det programmet så tenkte jeg skulle dele det med dere. Kan lastes ned fra DENNE siden. Mvh JDM 5293426[/snapback] hvordan får du den vekk fra always on top? 5297906[/snapback] Dersom du høyreklikker på den så er det vel noe som heter "Hide in tray" eller noe som ligner på det. Den legger seg da ned sammen med oversikten over programmer som kjører. (Helt til høyre der MSN o.l. pleier å ligge når minimert.) 5303623[/snapback] takk........genialt prog Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei, Genial tråd. Jeg kommer ikke på flere hurtigtaster, men her er mitt bidrag. SlickRun, et lite program som lar deg som bruker selv definere såkalte MagicWords. Slik at dersom jeg ønsker å starte dagen med å lese mail og åpne mine favorittsider på nett så skriver jeg bare morra i en liten boks som legger seg rett over klokka. Programmet åpner så mailen min. Eller jeg kan skrive HW og programmet åpner mine favoritter her på HW.no Du kan starte programmer, nettsider +++. Sparer mye tid med det programmet så tenkte jeg skulle dele det med dere. Kan lastes ned fra DENNE siden. Mvh JDM 5293426[/snapback] hvordan får du den vekk fra always on top? 5297906[/snapback] Dersom du høyreklikker på den så er det vel noe som heter "Hide in tray" eller noe som ligner på det. Den legger seg da ned sammen med oversikten over programmer som kjører. (Helt til høyre der MSN o.l. pleier å ligge når minimert.) 5303623[/snapback] takk........genialt prog 5303821[/snapback] Helt enig! Det mest geniale etter min mening er at man kan åpne flere ting samtidig med bare en kommando. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 pil opp og pil ned for å bla opp å ned da Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 ser at du enda ikke har lagt til f11 så jeg kan jo forklare va som skjer da: F11 - forstørrer vinduet til max, slik at det booker hele skjermen 4670848[/snapback] en stund siden jeg har fulgt med på denne tråden. Men denne guiden viser hurtigtastene som er standard. Mener du ærlig talt at jeg skal legge inn alle hurtigtaster for hvert eneste program som finns? Da blir guiden uoversiktlig og ikke minst ubrukelig etter min mening. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 I tillegg vil jeg også nevne at den andre knappen på et tastatur de fleste aldri har rørt, er denne knappen: Denne knappen er akkurat det samme som å trykke høyre museknapp i de FLESTE programmer 3338054[/snapback] Og har du ikke denne tasten på tastaturet ditt, da kan du heller trykke Shift + F10 Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) WK + L - Log av gjeldende bruker Dette er feil, den låser arbeidsstasjonen. Ved avlogging blir alle programmer lukket, ved låsing av arbeidsstasjonen går programmene i bakgrunnen, men bruker må autentisere seg på nytt for å få fortsette arbeidet. Ellers: Shift+F10: "Høyreklikk" Endret 24. januar 2006 av roac Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nei, det funker og har alltid fungert her Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Nei, det funker og har alltid fungert her 5568944[/snapback] Siden du mener det vil du sannsynligvis ha nytte av å lese følgende: How to Quickly Lock Your Computer and Use Other Windows Logo Shortcut Keys WinKey+L logger ikke av gjeldende bruker. Den låser arbeidsstasjonen. Med fast User Switching påslått har andre brukere mulighet til å logge på samtidig, derfor får du opp en påloggingsboks. Opprinnelig bruker er fremdeles innlogget. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Ehh sorry, jeg leste ikke helt over det der. Du bytter jo bare bruker Lenke til kommentar
divad Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) Har tukla litt med ctrl-tasten med explorer i bakgrunnen: crtl + w = windows mediaplayer crtl + e = (uten navn/tittel) crtl + i = favoritter crtl + f = søk etter crtl + h = der du er i loggen crtl + l = det samme som crtl + o crtl + b = ordne favoritter (funker som "søk etter" i noen program) Endret 10. februar 2006 av divad Lenke til kommentar
-Tord Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 crtl+t= ny fane/tab i firefox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå