d0ppler Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Det er riktig som SnittLeif sier, dvs. Ctrl+Esc er IKKE det samme som Windowsknappen. Uansett så veit jeg hvilket tastatur du mener, det bråker rimelig bra hver gang du trykker på en knapp, men du verden hvor utrolig behagelig det er å bruke det! Bare litt synd det med W-knappen bare.. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Stemmer.. Vi snakker ordentlig *Klikk* tastatur.. veldig godt å bruke.. er personlig likeglad for mangelen på windowstasten, siden jeg ikke har noe særlig til overs for den knappen Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Noen flere som ikke var nevt WK+Z - Hvis du skriver, paster, tegner ol. gjør den at du går tilbake/sletter det du nettopp gjorde. WK+Y - Hvis du skriver, paster, tegner ol. jør den at du går framm igjen, grei og ha hvis man går for mye tilbake(motsatt av WK+Z) Alt+venstre piltast - Går til forrie sider i de fleste programmer. F.eks. Internett browsere. Alt+høyre piltast - Går til neste side/forrover i de fleste programmer. F.eks. Internett browsere. noen av de jeg bruker mest sitter på skolelaptop med en liten knott på tastaturet som mus, så Alt+høyre/venstre piltast er veldi grei. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Alt + pil til venstre. Det er tilbake Alt + pil til høyre. Det er frem F11 er fullskjerm Disse vet jeg fungerer i IE. F1. Er hjelp, i de fleste programmer Ctrl + z. er angre ctrl + y. er frem igjen, hvis du f.eks. trykker ctrl + z for mange ganger. Lenke til kommentar
Blinladen Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg ønsker hurtigtast for å komme rett inn i nettverksoppsettet (der lokal tilkobling og trådløst ligger), men jeg finner ikke dette som et alternativ Lenke til kommentar
Peat Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 Jøss...kom tilfeldigvis over en nyttig snarvei jeg ikke kjente til (og som ikke er nevnt her ). Den er nesten samme som Alt+Tab (som veksler mellom åpne vinduer/programmer vha. GUI); Alt+Esc. Med den blar man også mellom vinduene, men på oppgavelinja og uten å åpne dem. Skjønner ikke helt rekkefølgen den blar i, men sikkert noen luringer som klarer å klekke ut det Er også noen til jeg ikke kan huske å ha sett her ennå, men hvis de er nevnt, så bare drit i repetisjonen F6 i IE markerer adresselinja. Så slipper man å klikke den hver gang man skal skrive ny adresse. Alt = "hopper" opp til menyfeltet i et vindu (der hvor File, Edit, View etc.. står) slik at man kan bla vha. piltastene. (trykk ned for å åpne menyen). Ctrl+Shift+S = Lagre som... (bare i noen programmer, bla. Photoshop) -Peat Lenke til kommentar
Peat Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 (endret) Jeg ønsker hurtigtast for å komme rett inn i nettverksoppsettet (der lokal tilkobling og trådløst ligger), men jeg finner ikke dette som et alternativ ...da må du improvisere! Prøv f.eks (i rekkefølge, ikke samtidig...): WK --> I --> N *ta-da* eller hvis du har på engelsk; WK --> S --> N Skulle du tilfeldigvis bruke den faaancy start-menyen som er i XP, er det ett ledd kortere (WK --> N), bortsett fra om du skulle ha et program som har N til forbokstav. Da er du nødt til å trykke en gang til (for å rullere). Ganske mange nyttige kombinasjoner man kan finne på. WK --> P --> T --> P f.eks, åpner Paint... og WK --> P --> T --> K åpner kalkulatoren.. Dette er jo selvsagt hvis man bare har èn mappe som begynner med T (Tilbehør). Har man fler, åpnes ikke den automatisk, man må faktisk trykke Pil Høyre. -Peat Endret 30. april 2005 av Peat Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 er det noen som vet hvordan man tar skjermskudd? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Nei.. jeg tror du må forklare oss det Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 er det noen som vet hvordan man tar skjermskudd? "print Screen" Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 er det noen som vet hvordan man tar skjermskudd? Print screen Lenke til kommentar
Peat Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 er det noen som vet hvordan man tar skjermskudd? Sikt og drar i avtrekkern...? Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 8. mai 2005 Del Skrevet 8. mai 2005 Alt-Print Scrn var genial.. Aldri mer måtte klippa ut fra screenshots . Lenke til kommentar
guzzi1972 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Finnes det en hurtigtast for winXP som skrur tastaturet til eng/norsk? Har en _lekker_ venninne som må chatte med ae, oe og aa og det er litt for plagsomt å lese hele tiden... Noen som kan hjelpe meg... ehhh henne? Hun finner ikke den blå knappen med NO/ENG nede på oppgavelinja... Apropos... Hvordan får JEG fjernet denne blå firkanten med NO/ENG nede på startlinja? Den tar opp unødvendig plass siden jeg uansett bare bruker norsk tafsetur! Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Høgreklikk-Lukk Språklinja. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Finnes det en hurtigtast for winXP som skrur tastaturet til eng/norsk? Har en _lekker_ venninne som må chatte med ae, oe og aa og det er litt for plagsomt å lese hele tiden... Noen som kan hjelpe meg... ehhh henne? Hun finner ikke den blå knappen med NO/ENG nede på oppgavelinja... Apropos... Hvordan får JEG fjernet denne blå firkanten med NO/ENG nede på startlinja? Den tar opp unødvendig plass siden jeg uansett bare bruker norsk tafsetur! Alt + venstre shift Lenke til kommentar
guzzi1972 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Pokke... har du sett... NÅ funket det jo!! Må være oppdateringene som har fikset et språkbug eller noe... Høyreklikk, fjern språklinja er jo rett og slett genialt... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 ctrl + enter -> Hopper til ny side i Word (i steden for å trykke enter mange ganger hvis man skal begynne og skrive på ny side). Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 ctrl + enter -> Hopper til ny side i Word (i steden for å trykke enter mange ganger hvis man skal begynne og skrive på ny side). ikke helt riktig som du sier, at det er istedenfor, siden når du tar ctrl+enter i Word så legger du inn et hardt linjeskift (formfeed) som bare er ett tegn, og hvis du setter inn tekst/objekt i foregående side, så vil du ikke forskyve det som ligger på neste side, som du ville ha gjort hvis di hadde trykket mange enter etterhverandre. Uansett, har lagt inn denne også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå