atrax Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 WK + L - Log av gjeldende bruker Du logger ikke av, programmene dine fortsetter i bakgrunnen. Windows hopper bare ut til login-bildet slik at andre brukere kan logge seg inn mens du fremdeles er innlogget. Ellers nyttig guide! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Kjempenyttig guide! Tusen takk! Lenke til kommentar
Paxor Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Virkelig en nyttig guide Har ofte lurt på om det var en hurtigtast for det ene og det andre, og her får jeg svaret Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Litt forklaring... Win + L er ikke å logge seg av, men å låse maskinen din. Veldig greit om du er på LAN / jobb og ikke vil at noen skal "tafse" på maskinen din når du er borte. Men man logger ikke av, for alle programmer en kjører vil fremdeles kjøre i bakgrunnen. Som nevnt over - men - Om man kjører XP i "classic logon mode" - dvs at man må trykke Ctrl+Alt+Del og så taste brukernavn og passord i en dialogboks for å logge på, kan man også låse windows med å trykke ctrl+alt+del og deretter klikke på "Lock Computer" knappen blant valgene du får. Men Win+L er kjappere. Og om en kjører sånn "vanlig" logon skjerm med slike fine bilder av gule badeender, grønne frosker, sjakkbrikker eller lignende som er standard for Win XP i "workgroup" modus, vil Win+L sende deg tilbake til oppstart-skjermen og låse maskinen. Forutsetter at man har passord vel og merke (og det bør man ha). Men om man trykker ctrl+alt+del kommer en rett til Task Manager (som ved ctrl+shift+esc) uten å få den menyen en får når XP er i den andre logon modusen, og kan da ikke låse maskinen. Da er det kun Win+L som virker. K Endret 27. desember 2004 av Krapfoss Lenke til kommentar
Manx Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Her var det en hel haug med ting jeg ikke kunne, glimmrende guide Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 ...men, er ikke "WK+D - Viser skrivebordet" og "WK+M - Minimerer alle vinduer" det samme? Med WK + D kan du se skrivebordet og så åpne det aktive vinduet igjen, men WK + M bare minimerer alle vinduene. Glimrende gaid! Lenke til kommentar
ferik Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 ...men, er ikke "WK+D - Viser skrivebordet" og "WK+M - Minimerer alle vinduer" det samme? Med WK + D kan du se skrivebordet og så åpne det aktive vinduet igjen, men WK + M bare minimerer alle vinduene. Glimrende gaid! Hvis du har sjult alle vinduene med wk + M kan du gjennopprette det igjen med wk + Shift + M. Hvis du bruker ctrl+shift+esc kommer du direkte inn i oppgavebehandleren, men hvis du har klassisk pålogging i xp'en og ikke sånn welcome sak, vil det komme den gamle menyen man husker fra windwos 2000, hvor man kan skifte passord og diverse andre saker, det samme skjer hvis man er i et domene Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har et IBM-Tastatur fra 1982 elns så jeg har med andre ord ikke windows tasten, men flott guide! Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har et IBM-Tastatur fra 1982 elns så jeg har med andre ord ikke windows tasten, men flott guide! Ctrl + Esc = Windowstast. Vurdert å kjøpe deg nytt tastatur? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har et IBM-Tastatur fra 1982 elns så jeg har med andre ord ikke windows tasten, men flott guide! Ctrl + Esc = Windowstast. Vurdert å kjøpe deg nytt tastatur? Ctrl + Esc = Åpner startmenyen, men virker ellers ikke som windowsknappsubstitutt. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 er jo den samme som ctrl+shift+esc Hmm.. den var ny den gjør det samme kun hvis du har en WinXP installasjon for kun én bruker.. tror jeg Funker for fleire brukarar i xp, vist det var det du meinte. Btw: Nyttig guide, mange mange nye hurtigtastar eg ikkje visste om. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 CTRL+ALT+DEL: Funksjoner MS-DOS Restarter datamaskinen. Windows 3.x, 9x, ME Viser prosesser som kjører. Trykker du på Ctrl+Alt+Del igjen vil det restarte datamaskinen. Windows NT/2000/XP Windows sikkerhetsboksen dukker opp, med valgmuligheter: * Lås datamaskinen * Logg av * Avslutt * Endre passord * Oppgavebehandling * Avbryt. Gå ut av sikkerhetsboksen Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Windows NT/2000/XPWindows sikkerhetsboksen dukker opp, med valgmuligheter: * Lås datamaskinen * Logg av * Avslutt * Endre passord * Oppgavebehandling * Avbryt. Gå ut av sikkerhetsboksen Ikke nødvendigvis i XP. Her vil man, hvis "Bruk velkomstskjermen" er påskrudd i "Brukerkontoer", komme til oppgavebehandling når man bruker denne tastekombinasjonen. Men ellers kommer dette sikkerhetsvinduet opp. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Mye bra der, men du har jo glemt den viktigste: Ctrl+Alt+Del Den er viktig ja "billy kanpp" Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 [skryte] Kunne alt... [/skryte] Bra guide! Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) WK + L - Log av gjeldende bruker Vil bare si at dette er "Lock workstation", ikke "Log off" Endret 5. februar 2005 av ProZaC Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 WK + L - Log av gjeldende bruker Vil bare si at dette er "Lock workstation", ikke "Log off" Det stemmer nesten... Dersom "Fast User Switching" er aktivert, så logger en av brukeren. Men dersom den er deaktivert så låser den maskinen ja. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Flott samling dette Vil legge til et par; I IE trykker man F11, for og få web i hele vinduet, fjerner menylinjene. (Særlig nyttig når man som meg sitter på en eldgammel laptop med 600x800 oppløsning ) Også om ingen har nevnt det før, kan man jo lage hurtigtaster enkelt. Jeg bruker dette bla på kalkulator; Høyreklikk på kalkulator ikon - egenskaper - velg hurtigtastfelt og trykk contrl og en bokstav. Syns dette er veldig greit, alt+contr-k = kalkulator Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg har et IBM-Tastatur fra 1982 elns så jeg har med andre ord ikke windows tasten, men flott guide! Ctrl + Esc = Windowstast. Vurdert å kjøpe deg nytt tastatur? CTRL + ESC = åpne startmeny, men funker ikke som andre hurtigtaster.. hvorfor kjøpe nytt tastatur når jeg har et tastatur fra den tiden de ble bygd solide? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå