Gå til innhold

Amd64 S939 hk og 2gb ram -er dette bra?


Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om dette var bra oppsett, eller om det er noen der ute som kan gi meg gode råd om annet oppsett.

 

Hovedkort: Asus A8N-SLI

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305190&s=sc

 

CPU: AMD Athlon 64 3000+

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304045&cks=PRL

 

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301825&s=sc

 

Nytt skjermkort skal jeg og ha, men er usikker på hvilket. Men et ATI kort blir det uansett.

 

Pc'en skal yte mest mulig til spill. Overklokking er ikke så viktig for meg.

Har satt en grense på 10000, får jeg det råeste skjermkort med da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2x1GB = 3150kr på komplett

4x512MB = 2099kr på komplett

 

Hvis hovedkortet har 4 minneplasser og du ikke kommer til å oppgradere med mer minne så kan det være en fordel å spare en tusenlapp på å fylle alle ram-plassene. For tusen kroner får man mye annen fristende hardware.

 

Men sjekk om de er kompatible først ja. Jeg har 2GB i dene ene kontor-PC'n, og det er 4x512MB twinmos PC3200, men det er et P4-system med i865PE chipsett.

Lenke til kommentar
twinmos funker dårlig med amd 64

jepp, twinmos funker svært dårlig med a64 og særlig med nforce hovedkort!

Nforce2,3 og 4 takkler twinmos særdeles dårlig.

 

Cruical, Corsair, Geil, Ocz er derimot bra greier.

 

 

Men tenk deg om, trenger du 2gb ram? Jeg ville heller kjøpt meg 1gb med extremt gode ram, ocz for eks.

Lenke til kommentar

Kanskje noen av disse:

2x GeIL PC3200 Value 1024MB/2x512MB 2x 1215kr

2x Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512) 2x 1288kr

 

Men det er et godt poeng som nevnes her: Trenger du det? Vanlige spillere trenger det i hvertfall ikke. Men det er jo klart noen har helt spesielle behov... F.eks de som skal ha oppe et titalls foto i råkvalitet i photoshop eller de som driver å rendrer store saker og ting. (Selv driver jeg med en del 3D-modellering og tolkning av data fra elektronmikroskop, derfor 2GB)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kanskje noen av disse:

2x GeIL PC3200 Value 1024MB/2x512MB 2x 1215kr

2x Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512) 2x 1288kr

 

Men det er et godt poeng som nevnes her: Trenger du det? Vanlige spillere trenger det i hvertfall ikke. Men det er jo klart noen har helt spesielle behov... F.eks de som skal ha oppe et titalls foto i råkvalitet i photoshop eller de som driver å rendrer store saker og ting. (Selv driver jeg med en del 3D-modellering og tolkning av data fra elektronmikroskop, derfor 2GB)

Trenger, vel -er nok mere at jeg har lyst på.

Spiller litt, driver litt i photoshop, ripper litt.

Vil ha er riktigere å si ja.

Lenke til kommentar

Da vil jeg foreslå 1GB i starten. Så kan du følge med i taskamager og se hvor mye du faktisk bruker. Se etter peak usage hver gang før du slår av PC'n. Hvis dette tallet ligger på over 1GB relativt ofte så vil det ha noe for seg å kjøpe mer ram. Hvis ikke så er det totalt bortkastede penger. Da vil du merke 0% bedre ytelse ved oppgradering fra 1 til 2GB. Og med tanke på hva man kan få for ca 1200kr så er det bedre å bruke pengene på andre ting.

 

Men som sagt: Sjekk i taskmananger før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Da vil jeg foreslå 1GB i starten. Så kan du følge med i taskamager og se hvor mye du faktisk bruker. Se etter peak usage hver gang før du slår av PC'n. Hvis dette tallet ligger på over 1GB relativt ofte så vil det ha noe for seg å kjøpe mer ram. Hvis ikke så er det totalt bortkastede penger. Da vil du merke 0% bedre ytelse ved oppgradering fra 1 til 2GB. Og med tanke på hva man kan få for ca 1200kr så er det bedre å bruke pengene på andre ting.

 

Men som sagt: Sjekk i taskmananger før du bestemmer deg.

Har bestemt meg :cool: Skal ha 2gb

Lenke til kommentar

2gig RAM er alltid nyttig på tyngre spill. Det er tull å si at du "aldri får bruk for så mye". Planetside, Everquest 2 og mange mange mange andre spill eter lett opp mer enn 1 gig om du lar dem. (ikke med det sagt at du ikke kan spille fint med "bare" 1gig). Jeg ville dog gått for 4x512MB brikker. Du får mye mer for pengene, og du vil ikke ha behov for å oppgradere til MER en 2 gig før den RAM'en er blitt såpass utdatert at det ikke er vits i å bruke den videre uansett. Tenker meg at om 2 års tid så er det ikke så mye mer liv i DDR(1) ram.

 

Går selv for 2gig OCZ Platinum rev.2 (weee!), men det er fordi jeg er superkresen, og får dem billig fra statene gjennom en venn ^_^ Det er egentlig ikke så veldig mye å hente på "god" RAM over billig RAM. Det er hovedsakelig bare når du ikke har andre steder å bruke pengene på.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Er vel ikke vits med et hovedkort som støtter SLi hvis du SKAL ha Ati skjermkort som ikke støtter denne teknologien (i hvert fall ikke enda).

Trenger ikke SLI nei. Grunnen til jeg vil ha dette, er at jeg har hatt endel Asus kort, og er veldig fornøyd med dem.

Hadde jeg fått et prikk likt Asus-kort uten SLI hadde jeg tatt det.

Lenke til kommentar
twinmos funker dårlig med amd 64

jepp, twinmos funker svært dårlig med a64 og særlig med nforce hovedkort!

Nforce2,3 og 4 takkler twinmos særdeles dårlig.

 

Cruical, Corsair, Geil, Ocz er derimot bra greier.

Hva med Twinmos Twister pc 3200... Samme dealen med den?

uffh. sitter her og svetter med S.A:Abit nf7s 2.0 kort her. Skal også til å bestille samme brikke til en kamerat. :hmm:

Noen som kunne kikket på mine OT spm om om råd angående anbefaling av system med tanke på dette...

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet et nytt oppsett nå, men måtte presse grensa mi litt :cry:

 

Det ble kr 11550,- hos psdata

 

Minne: Geil 2.0GB (2x1.0GB) DDR PC3200 400MHz

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?urlAct...tails&IT=107264

 

HK: Asus Mainboard S-939 nForce4 (samme som i starten)

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?urlAct...tails&IT=110323

 

Cpu: AMD CPU Athlon-64 3500+

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?urlAct...tails&IT=110298

 

Grafikkort: Asus VGA-Card Radeon X800XT 256MB PCI-E 2xDVI HDTV V-In Retail

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?urlAct...tails&IT=108814

 

 

Er det noe som blir direkte feil her? (se bort fra om det er fornuftig, om jeg trenger det osv...)

Eller får jeg en pc som ikke lar meg vente 0,05 sek forlenge på ting? :dribble:

 

 

Takker med det samme for alle innspill som har kommet -alltid greit å høre andres meninger og synspunkter :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut, men en viktig ting er verdt å undersøke. Er den CPU'en en winchester eller newcastle? Personlig venter jeg heller på winchester kommer tilbake på lager enn å kjøpe newcastle, siden winchester er helt vanvittig til å overklokke.

 

Seff, skal du ikke klokke, så er det nesten ett-fett (winchester kjører littegrann kaldere, men ellers tilnærmet samme ytelse som newcastle).

 

Det er jo også verdt å nevne at du kan bli ventende lenge for x800 XT kortet ditt. De har jo liksom vært på ubekreftet dato siden i sommer mer eller mindre alle sammen, så når det kommer er jo helt lotto virker det som.... =/ Situasjonen er nesten det samme for winchester. De VAR på lager, men idiot-meg kjøpte ikke i tide, så nå venter jeg på at de kommer inn igjen. Butikkene leker "dytt fremover ubekreftet-datoen" leken selvfølgelig...

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Ser veldig bra ut, men en viktig ting er verdt å undersøke. Er den CPU'en en winchester eller newcastle?

-Stigma

Fulgte en link fra https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=23729 til psdata, og havna på samme side som i linken min :yes:

 

Kaldere cpu liker jeg -mindre støy og det :thumbup:

-når jeg finner meg en god vifte til denne cpu'en.

 

Forslag til en slik vifte? Hadde vært fint om det var noe hos psdata.

Endret av jallamamba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...