Gå til innhold

Hvilket surround headset?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte det headsettet på clas ohlson i går :) . Det ser ut til å funke bra, og jeg synes det gir bra lyd. Men nå skal det sies at jeg ikke er noe audiofil og har ikke prøvd så mange headset. En annen bra ting er at man kan endre mellom om man skal bruke høytalere eller headset med bare å trykke på en knapp. De er best i spill, men de fungerer fint til musikk også. På ledningen er det volumkontroll med egen bryter for lyd foran og bak. Du kan også velge mellom 2.1 og 5.1 på på volumkontrolleren.

 

EDIT: skriveleif

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Da jeg først koblet opp headsettet så fikk jeg bare 2.1 . Men nå fikk jeg til 5.1, og lyden ble MYE bedre. Synes dette er det beste headsettet til den prisen :) . Og den er veldig behagelig og ha på seg også, men det blir litt klamt på ørene etter å ha hatt de på lenge. Men det gjelder vel kanskje alle lukkede headset?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeje.. Bestilte Sculptor fra www.gamersshop.dk jeg. Ble ca 250 kr dyrere enn fra netshop inkludert frakt og toll. De sender egentlig ikke til Norge men jeg sendte en mail til dem og det ordnet seg med en gang! :thumbup:

 

Sculptor settet er KJEMPE bra! Bra lyd, nesten som wallhack i cs og det kiler i ørene hvis jeg skrur opp vibreringa på max! Bare å anbefale! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det finnes flere typer 5,1 Headset, som kan deles opp i 3 hovedgrupper:

a) Zalman

b) Trust sine, og de øvrige med stående tilkoblings-enhet.

c) Sculptor/Medusa og Azona 5,1 med den liggende tilkoblings-enheten.

 

litt om disse i gruppe C;

Azona 5.1/ Sculptor og Medusa er så å si nesten identiske, og kommer fra samme fabrikk. De har like tekniske data. Største forskjellen er at MEDUSA har en annen hodebøyle, noe som gjør at den alltid blir hengende litt for langt ned (enfor ørene). Sculptor og Azona 5,1 derimot har bl.a. en ekstra bøyle på toppen, som gjør at den alltid blir sittende nøyaktig der den skal over ørene.

 

Azona 5,1 og Sculptor har lik hodebøyle, og er for øvrig helt identiske i form og farge.

Sculptor har i tillegg Bass-Vibration (ristemotorer). MEDUSA har en annen type hardere stoff i øreklokkene, som også gjør sitt til at det ikke slutter/føyer seg så godt rundt inntil ørene som på Azona 5,1 og Sculptor. Sculptor leveres også uten mikrofon.

Azona påstår at de har bedre tekniske komponenter enn de øvrige, men meg bekjent så høres de helt identiske ut.

 

Sammenligning kan også finnes her http://www.computerpartner.no/headset_Surround.htm :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...