ELR Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Mener å ha lest at det ikke finnes CPU som er rask nok til å levere data fort nok til et topp oppsett med SLI (2x6800GT eller ultra?). Av de testene jeg har sett så gir det en ytelsesøkning, men ikke så enormt med to kort fremfor ett. Er det da forsvarlig og kaste bort 8000,- på to skjermkort fremfor 4000,- på et kort som faktisk leverer ytelse i toppklasse? Har en følelse av at det blir mye skryt og lite ekstra for pengene. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 man kjøper ett kort nå, og om et år (eller to), når toppspillene krever det, kjøper man ett til... veldig kjekt Lenke til kommentar
ELR Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Joda, det er greit, men om et år eller to så skifter man sikkert HK og prosessor også, ellers stanger man i det samme problemet med at CPU ikke er rask nok. Vil man ha raskere CPU trenger man sikkert nytt HK også. Og om to år så finnes det sikkert skjermkort som er raskere enn to 6800-kort. Håper dere skjønner problemstillingen min. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) jepp, men jeg står fortsatt på mitt, HK'et jeg har nå, har jeg hatt i et år. Hadde jeg kunne kjøpt et X800 kort til for å få bedre ytelse, hadde jeg gjort det nå, og det hadde vart et år til kanskje... Endret 20. desember 2004 av ADT Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Per i dag ville jeg ikke kjøpt 2 x 6800ULTRA, fordi som du sier at CPU kan bli flaskehals, men hvis du kjøper dette systemet og velger å oppgradere senere, kommer nok de fleste nye HK til å komme med SLI så du kan uansett fortsette å bruke dine 2 6800ULTRA selvom du oppgraderer HK, så etter hvert så vil det nok komme CPU som greier å gi nok ytelse til å sysselsette 2 6800ULTRA kort, men kjøper du 1 nå og 1 senere vil du spare penger, pluss få mer ut av kortene! Vent litt ihvertfall, du kan jo kanskje vurdere 2 x 6600GT. Men jeg ville kjøpt 1 x 6800ULTRA/GT eller og så oppgradert senere, ved å kjøpe et til! Det du sier om at det blir mye skryt og lite ekstra for pengene er nok mye fornuft i, skal være ening at det er veldig gøy å skjøre 2 skjermkort samtidig! Får du UTROLIG ytelse: Nja, kanskje ved neste generasjons CPU Får du UTROLIG respekt: Tipper det Får du UTROLIG dårlig råd: YEAH! Er det verdt det? Neppe! Men opp til deg -MortenGj Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Sli er for dem som MÅ ha det raskeste som er på markedet NÅ!! og har penger til det.. Vurderer du det så vil jeg si at du ikke MÅ ha det og heller legge 4k i noe anna.. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Nei, jeg vurderer ikke SLI. Oppgraderte for litt siden, men har ikke PCI-e, så for meg er det uaktuellt. Skal bytte skjermkort om en stund, men tar tida til hjelp foreløpig. Synes bare det var en litt interessant problemstilling, og ville vite hva andre mente om denne saken. Kan skjønne at folk vil ha det, men kan ikke helt skjønne at det gir så stor gevinst at det er verdt å betale for. Uansett, det er personlige valg, så folk skal få lov til å kjøpe nøyaktig hva de vil for meg! Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Alle spill støtter ikke SLi tror jeg. Mente å lese at Joint Operations og Fliht Simulator ikke var kompatible.. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det er ikke nødvdndig med to kort lenger................. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 hehe det måtte komme! Snaddersak det der! Så spørs det om prisen gjør det økonomisk forsvarlig. Lenke til kommentar
Dario Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Det er ikke nødvdndig med to kort lenger................. De to grafikkprosessorene benytter seg av NVIDIAs SLI-teknologi for å kunne samarbeide. Løsningen vil kunne gi de samme fordelene som SLI, men dog for en billigere penge ettersom man får samlet alt på ett kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå