silensio Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hei.. Jeg kjøpte den pc`en som Prix solgte og er fornøyd med den,men trenger noe mer ram. Så da tenkte jeg på å kjøpe flere ram-brikker til den. Jeg tenkte på skaffe meg minst 1GB ram.. Er det noen som har en peiling på hva slags ram jeg skal kjøpe og hvor det er billigst? silensio. Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Har du mange slots ledig? Hvis du har en slot ledig kan du vell kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123697&view=detailed Eller hvis du har to slots ledig kan du kjøpe disse: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304395&cks=PRL Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ukens tilbud på komplett er bra... 1gb til litt over 1.000 kroner. Disse er billige men på papiret hakket bedre enn cas3 brikken du har fra før. Skal du ha meget bra ram bør du se på dagens julekalender 1gb til 1.700. Dette er blant de beste du får til systemet ditt men koster som sagt litt mer. Selv hadde jeg bare solgt den gamle rammen på qxl eller noe sånt i stedet for å kjøpe flere cas3 brikker. Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Selv hadde jeg bare solgt den gamle rammen på qxl eller noe sånt i stedet for å kjøpe flere cas3 brikker. Jeg har to CL2.5 brikker og har nettopp kjøpt en med CL3... Mener du at brikkene ikke kan brukes sammen? Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Jeg har to CL2.5 brikker og har nettopp kjøpt en med CL3... Mener du at brikkene ikke kan brukes sammen? Du kan nesten helt sikkert bruke dem sammen.... men når man kjøper minne og ser på cas så indikerer lav cas kjappere minne enn høy. Det vil være en ørliten forskjell i ytelse på cas 2.0 - 2.5 - 3.0 hvor 3.0 er tregest og 2.0 er raskest. Hvis du ikke får dem til å passe kan du bare sende dem tilbake så fort som mulig hvis du har kjøpt på nettet og si du angrer på kjøpet edit: den cas3 brikken du linker til er faktisk ganske dyr... det er fordi 1*1gb brikker koster mye mer enn 2*512mb brikker.. faktisk så er det settet på cas 2.5 bedre brikker 5-600,- rimeligere. Så er det hva man kan velge da... mange mammakort har 3 slotter mens bare 2 kan brukes samtidig... satt opp enten som single eller dual channel, det er med andre ord ikke all kort som bruker den 3. slotten. Endret 21. desember 2004 av Toffa Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Dette Prisgunstig og greit minne. Holder for de fleste Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 takk...håper dette blir bra, skal klokke alle ram brikkene til 400MHz (PC3200) selv om den ene ram brikken har PC2700... Bør timings justeres? og i så fall, hva er bra timings for brikkene mine? vær så snill, jeg trenger all hjelp som jeg kan få! se min tråd: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=347555&hl= Lenke til kommentar
silensio Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Takker for alle svar jeg fikk i denne tråden. Jeg ble mye klokere av dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå