Gå til innhold

Ram til min data

silensio

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg kjøpte den pc`en som Prix solgte og er fornøyd med den,men trenger noe mer ram. Så da tenkte jeg på å kjøpe flere ram-brikker til den.

Jeg tenkte på skaffe meg minst 1GB ram.. Er det noen som har en peiling på hva slags ram jeg skal kjøpe og hvor det er billigst?

silensio.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ukens tilbud på komplett er bra... 1gb til litt over 1.000 kroner. Disse er billige men på papiret hakket bedre enn cas3 brikken du har fra før.

Skal du ha meget bra ram bør du se på dagens julekalender 1gb til 1.700. Dette er blant de beste du får til systemet ditt men koster som sagt litt mer.

Selv hadde jeg bare solgt den gamle rammen på qxl eller noe sånt i stedet for å kjøpe flere cas3 brikker.

Lenke til kommentar
Jeg har to CL2.5 brikker og har nettopp kjøpt en med CL3... Mener du at brikkene ikke kan brukes sammen?

Du kan nesten helt sikkert bruke dem sammen.... men når man kjøper minne og ser på cas så indikerer lav cas kjappere minne enn høy. Det vil være en ørliten forskjell i ytelse på cas 2.0 - 2.5 - 3.0 hvor 3.0 er tregest og 2.0 er raskest.

Hvis du ikke får dem til å passe kan du bare sende dem tilbake så fort som mulig hvis du har kjøpt på nettet og si du angrer på kjøpet :D

edit: den cas3 brikken du linker til er faktisk ganske dyr... det er fordi 1*1gb brikker koster mye mer enn 2*512mb brikker.. faktisk så er det settet på cas 2.5 bedre brikker 5-600,- rimeligere. Så er det hva man kan velge da... mange mammakort har 3 slotter mens bare 2 kan brukes samtidig... satt opp enten som single eller dual channel, det er med andre ord ikke all kort som bruker den 3. slotten.

Endret av Toffa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...