Deadringer Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) som topic sier! hva syntes dere er best? Iron Maiden el Bruce Dickinson solo? for de som ikke veit det så er Bruce Dickinson vokalisten i Iron Maiden, men han har også gitt ut noen solo album. de som ikke har hørt noen av solo sangene til Bruce Dickinson kan laste ned noen sample sanger på sida hans www.screamforme.com jeg personlig syntes han har noen sinnykt bra solo sanger(accident of birth,man of sorrow osv) men Maiden samla er bedre. men hva syntes dere? Endret 21. desember 2004 av headcleaver Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg synes også at Iron Maiden er bedre, selv om Bruce selv har gitt ut mange kjempebrae sanger, bl.a. Jerusalem, Gates Of Urizen, Man Of Sorrows, The Magician, Tears Of The Dragon, Book Of Thel. Accident Of Birth og The Chemical Wedding er to supre album. Sangen Bring Your Daugter To The Slaughter var jo faktisk originalt en av solosangene til Bruce, men Steve Harris mente at den passet best sammen med Maiden sin musikk, derfor ble den en del av NPFTD-albumet. *har alle solo-albumene til Bruce* Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) nice! har dessverre bare accident of birth jeg. å viste det med at bring you daughter egentlig er bruce sin solo sang. men jeg mener den passer best til det også. er ikke så maiden som resten av musikken deres. Endret 21. desember 2004 av headcleaver Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Skal det ikke komme et nytt studioalbum fra Bruce utpå nyåret da? I tillegg til en live-DVD? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Bruce uten Adrian, Dave og Janick er ingenting... Maiden er mye bedre enn Solokarrieren til Bruce... Maiden er uten tvil best samspillt i forhold til Dickinson bandet... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Scream for me Brazil er en veldig bra liveplate som dokumenterer det meste av Bruce sin solokarriere. Bandet spiller gnistrende, Bruce synger som en gud og lyden/publikum er kjempebra. Mangler låter fra Tattooed Millionaire men det er alt. Den er fra Accident of Birth-turneen. Vanskelig å si egentlig, siden perioden like før og etter at Bruce slutta i Maiden, syns jeg begynte å bli kjedelig. Det syns jo han også, derfor han brøt med bandet. Så å høre noe nytt fra den kanten var friskt pust og en positiv overraskelse. Han gikk også ganske langt bort fra den klassiske maiden-lyden, plater som Tattooed Millionaire og Balls to Picasso låter ikke som Maiden, så en direkte sammenligning er nesten håpløst. Når han så gikk mere og mere tilbake til den gamle Maiden-stilen med accident of birth, skjønte man at det bare var en mulighet, kicke ut den kjipe karen og få Bruce tilbake. Brave New World var ei kjempebra comebackplate for hans del, og hele bandet. Endret 21. desember 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Bandet Iron Maiden er bedre en Bruce solo. Synes jeg. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Bruce uten Adrian adrian smith er med på de fleste av hans nyere solo plater! men er enig i at maiden er best, men bruce og harris er jo maiden! de lager låtene og bruce er "stemmen" på verket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 kicke ut den kjipe karen og få Bruce tilbake. Bruce er jo helt klart den beste Maiden-vokalisten, men Blaze Bayley er langt i fra kjip. The X Factor og Virtual XI er to (om ikke så gode som andre Iron Maiden-skiver) veldig gode album. Sixx: Adrian var med på Accident Of Birth og Chemical Wedding, og Janick Gers var med på Tattooed Millionaire. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Sixx: Adrian var med på Accident Of Birth og Chemical Wedding, og Janick Gers var med på Tattooed Millionaire. riktig det! men jeg personlig likte albummene Bruce ikke var med på. men i forhold til bruce var jo Blaze en ELENDIG vokalist! men det er jo de fleste! Endret 21. desember 2004 av headcleaver Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 The X Factor og Virtual XI er vel egetlig ikke typiske Maiden-album, men jeg synes at stemmen til Blaze passer veldig godt til de sangene på de to albumene. Blaze har en veldig dyp, kraftig stemme som passer godt til den litt mørkere musikken i The X Factor. Judgement Of Heaven, Sign Of The Cross, The Edge Of Darkness, 2 AM, The Unbeliever, The Educated Fool er alle kjempetøffe låter. Men det er sant det du sier, det er ikke mange vokalister som kan måle seg med Bruce Dickinson! Men som jeg skrev i en tildigere post: Er det noen flere som har hørt om et nytt studioalbum fra Bruce? Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 adrian smith er med på de fleste av hans nyere solo plater!men er enig i at maiden er best, men bruce og harris er jo maiden! de lager låtene og bruce er "stemmen" på verket. Jeg ga opp Maiden når Smith ga seg. Han har hatt en finger med i mye av materialet Maiden kokte opp på 80 tallet. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Dickinson er nok best solo, men med liten margin The Tower Endret 21. desember 2004 av Zethyr Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Lovers in the tower! Hehe dødsfet sang det ja. Spesiellt bra på liveskiva der publikum roper med på refrenget. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg ga opp Maiden når Smith ga seg. Han har hatt en finger med i mye av materialet Maiden kokte opp på 80 tallet. han er med i maiden han da! det var bare en kort periode han ikke var med. å han har jo nesten ikke vært med på å lagen noen av maiden sangene. nesten bare harris å bruce! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Lovers in the tower! Hehe dødsfet sang det ja. Spesiellt bra på liveskiva der publikum roper med på refrenget. Blandt alle tekstene av ham, er det den jeg liker best også... Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 han er med i maiden han da! det var bare en kort periode han ikke var med. å han har jo nesten ikke vært med på å lagen noen av maiden sangene. nesten bare harris å bruce! Jeg veit han er med igjen. Og jo....han har vært med på mye. Han står for mange av riffene, backingvokalen og låtmaterialet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Adrian har da vært med og skrevet en hel del låter han: Iron Maiden: Wildest Dreams New Frontier Paschendale Face In The Sand Journeyman The Wicker Man The Fallen Angel Moonchild Can I Play With Madness The Evil That Men Do Wasted Years Sea Of Madness Stranger In A Strange Land 2 Minutes To Midnight Back In The Village Flight Of Icarus Die With Your Boots On Sun And Steel The Prisoner 22 Acacia Avneue Gangland Bruce Dickinson solo: Killing Floor Machine Men Road To Hell Welcome To The Pit + mange flere Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) hehe, joda men av alle sangene Maiden har gitt ut har ikke Adrian vært med på mange i forhold til Bruce og Harris. men ejg er enig i at han hører til i maiden! de var ikke det samme uten han! de som er med nå(alle de EKTE maiden gutta!)er iron maiden! det blir feil å ikke ha med den ene eller den andre. har faktisk ikke hørt the tower jeg. kjøper cd'en jeg hvilke plate fra bruce syntes dere er best da? liker Accident of Birth best jeg. har hørt 2 andre og de var ikke like bra som den. men de var konge de å! alt bruce tar på blir til gull! Endret 22. desember 2004 av headcleaver Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Ikke "Lovers In The Tower", bare "The Tower" Må nesten si at Accident Of Birth er det beste albumet jeg også. The Chemical Wedding på en god andreplass. Tattooed Milionaire, Balls To Picasso og Skunkworks er jo også gode album. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå