LarsP Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Her har du saken: Jeg skal prøve å ta et skjermskudd fra en film jeg og et par kompiser har laget. Tenkte det var så enkelt som å ta printscreen for senere å finklippe det i ps/lignende. Men, neida - windows vil på død og liv ikke lagre det i .jpg. Grunnen har du her -> om jeg prøver å lagre det i .bmp eller .png så fortsetter bildet å animere i takt som filmen går. SELV om jeg oppbrinnelig lagret en spesiell frame. Vet ikke om dere skjønner hva jeg prøver å forklare her, men. Finnes det et program som klarer å gjøre dette? Lenke til kommentar
{Zevz} Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) hmmmm.... Det var litt vrient men jeg tror FRAPS vil klare å lage et bmp bilde av skjerm bildet . Du finner linken der du laster ned fraps i CS kategorier på forumet Endret 20. desember 2004 av {Zevz} Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) edit: Slettet. Et håpløst forslag. Beklager. Endret 20. desember 2004 av Dykkern Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Har prøvd Fraps, men det har en svakhet - filmen må være i gang. Jaja, tror det er det nærmeste jeg kommer. Lenke til kommentar
Sozinho Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Heisan. Om du kan spille av filmklippet i PowerDVD så er det en egen knapp i PowerDVD for å ta screenshot. Du kan også gjøre dette ved stillbilde. Default legges screenshot i utklippstavlen, men du kan også konfigurere PowerDVD til å lagre rett til fil. Lykke til Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Dette har vært oppe endel ganger før, og løsningen er som følger: Slå av maskinvareakselerasjon (egenskaper for skjerm - innstillinger - avansert - feilsøking). Da kan du ta skjermskudd av filmene uansett hvilken avspiller du bruker. Lenke til kommentar
mtbrider Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Hvis du bruker Windows MediaPlayer så gjør følgende: Gå til Tools -> Options -> Performance -> Advanced -> Video Mixing Renderer og slår av "Use overlays" Da kan man "Print Screen'e" så mye man bare orker. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Kan du ta stillbilder frå ein film i Windows Movie Maker? Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Kan du ta stillbilder frå ein film i Windows Movie Maker? Ja, det var faktisk mitt første forslag også, men så oppdaget jeg at du bare kan eksportere til JPG - LarsP ville eksportere til BMP. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Ville han det da? *lese første innlegg igjen* Men, neida - windows vil på død og liv ikke lagre det i .jpg Endret 21. desember 2004 av zeph Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ville han det da? *lese første innlegg igjen* Mulig det ikke var så vanvittig lurt av meg å slette det første innlegget mitt likevel. For det kan hende at Verktøy>Ta bilde fra fra forhåndsvisning (evt tilsvarende engelsk oversettelse) kan løse problemet hans i Move Maker. Kanskje.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå