Illmatic Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 hei. jeg visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, men here goes. (om en moderator flytter denne, please send meg en pm så jeg kan finne igjen tråden lett) jeg har bestillt en ny pc, og lurte på følgende: pc'n er bestillt fra komplett.no sin pc bygger, og jeg har bestillt en extra kabinettvifte i tillegg. vil det holde med en vifte? vil det være farlig med bare en, eller å bruke pc'n uten å sette inn den engang? specs: amd athlon 3500+, cosair 3200 ddr ram (1024 mb), Gainward geforce 6800 ultra/2600, seagate barracuda 160 mb. takker for svar. Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Det vil ikke være direkte farlig med bare en vifte. Det beste er jo selvfølgelig å ha en vifte som pumper inn kald luft, og en vifte som suger ut varm luft. Har selv bare èn vifte i PCen, og PCen har ikke krepert enda Endret 21. desember 2004 av PCXray Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ett lite tips, så vitt jeg har lest meg til på komplett, så får man kun bestilt ferdig bygde PCer som en bestilling. Når du bestiller noe mer, så vil dette være en egen bestilling, og dermed egen porto. Det vil si at du må betale opptil kr 100+ kun i porto for en enkelt vifte. kjøp heller en i butikk, slik som Spaceworld, eller aller helst datakjeden hvis du bor i nærheten av en slik (billigste overdisk butikk) Lenke til kommentar
^2mMy^ Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 en ekstra vifte eller to skader aldri... sikkert greit med en som står foran harddisk(ene) den trekker kanskje til og med litt kald luft og en bak eller på toppen som blåser varm luft ut.. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Ei på hardisken(e), ei bak, og ei fram Lenke til kommentar
frentix Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) 120mm i front , 120 mm bak , 120 mm i sidedør , 80mm i topp + 2*80mm i psu ut Neida , det viktige er at du får ut den varme luften slik at denne ikke resirkuleres i maskinen. f.eks 1 innsugende nede framme , og en utsugende i topp elle oppe bak skulle jeg tro. Det pleier følge med 1 eller flere vifter når du kjøper kabinett... hvilket kabinett tok du med maskinen forresten? Endret 21. desember 2004 av frentix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå