Gå til innhold

pc-problem (spill lukkes)

staf

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med en pc

Hardware: AMD xp2000, MSI KM2M Combo , 768SD-ram, Sapphire radeon9600pro, wd-40gb,

annet: WindowsXP pro norsk, med servicepack 2, CPUtemp ligger på ca 45-50. og hovedkort temp ligger på ca 20-25

feil:

får alltid feilmelding når jeg spiller etter ca 1-20min. og noen ganger får jeg blått vindu med noen feilmeldinger og så restarter pcn seg.

dette har jeg prøvd for å fikse:

skjermkort: prøvd 3forskjellige orginal drivere og den fra cdplaten og 2forskjellige omega drivere,

hovedkort: har prøvd 2forskjellige chipset drivere den fra cden og den nyeste fra msi.

directx:har prøvd 8.1, 9.0b og 9.0c,

windows: har prøvd med winxp, har prøvd med sp1, og sp2 + alle oppdateringene fra winupdate.

formatert 5-6ganger på 3dager.

- virker som at problemet skjer når jeg bruker ting som kjøres i full skjerm, jeg selv tror det er hardware problemer som gjør dette.

men feilmeldingene jeg får, programene lukkes og pcen rebooter seg ikke.

er villig til å prøve alt for å fikse dette.

Endret av staf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt akkurat samme feilen selv: Sjekk om det er noe feil på minnet ditt, bruk mem test eller test det i en annen PC. I mitt tilfelle var minnet defekt, fikk blåskjerm og PC'en restarta akkurat som din gjør... Sjekk det du...

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Ja, ville også sjekket minne... :) Utifra det du sier om at du har testet alt og formatert osv... så mangler vel kun minnet?

Det du kan gjøre er enten å bruke memtest slik som joho83 sa eller du kan ta ut alle brikkene utenom 1 også startet opp pcen å sjekket om problemet fortsatte, hvis du ikke har flere enn 1 minnebrikke ville jeg testet minne ved hjelp av et program.

Test så 1 og 1 brikke i spill/3Dapplikasjoner! Elimineringsmetoden :p Men det raskeste er vel å kjøre et program, er ganske overbevist om problemet skal ligge her, hvis ikke poster du igjen etter at du har testet alle minnebrikkene dine, du har messt sannsynelig livstidgaranti på dem så du får nye hvis du ikke gjort noe feil :)

-MortenGj

Lenke til kommentar

Jeg vet nok hva problemet ditt er ja. :cool: har hatt det samme problemet tidligere. Jeg holdt på flere måneder og spurte på alle forum overalt hva som kunne være galt, men ingen fortalte meg noe om ram. :no:

Jeg har:

AMD Athlon 64 2.2Ghz prosessor

512MB ram

Radeon 9800 PRO

Jeg hadde hatt PC'en i 3 uker så begynte den å reagere, jeg ble helt frustrert og trodde jeg hadde ødelagt et eller annet når jeg satte sammen PC'en. :cry: Jeg hadde blitt fortalt at jeg ikke fikk noe garanti på at deler ikke passet sammen og ikke fikk samme garantien hvis jeg satte sammen PC'en selv. Klart jeg var litt redd, PC'en kostet totalt 14 700,-. :ermm:

:whistle: 3 måneder senere tok jeg meg friheten til å stikke fingrene inn i far sin data, byttet minnebrikke med han. :roll: Og det viste seg fort at da virket begge PC'ene perfekt... :dribble::thumbup: Noe i min PC passet rett og slett ikke sammen med akkuratt den type minnebrikket. :hmm:

Men det rare er jo at min fars PC heller ikke har noen problemer nå. Tydeligvis passet vist den minnebrikka til hans PC.

Så hvis du har muligheten så kan du jo prøve å bytte minnebrikket med noen du kjenner, om dere skulle ha lik mengde på brikka. Kan være det funker. :p

Lykke til ihvertfall=) Håper du finner ut av det:)

Mvh.

Pp-Vlad^ :D

Lenke til kommentar

Fikk ingen feil på mem-test men nå idag prøvde jeg å ta ut brikkene og med min twinmos 256 funker alt normalt og spillene klikker ikke. så det er da min twinmos 512 som er deffekt.. takk for hjelpen alle sammen

Endret av staf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...