staf Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Jeg sliter med en pc Hardware: AMD xp2000, MSI KM2M Combo , 768SD-ram, Sapphire radeon9600pro, wd-40gb, annet: WindowsXP pro norsk, med servicepack 2, CPUtemp ligger på ca 45-50. og hovedkort temp ligger på ca 20-25 feil: får alltid feilmelding når jeg spiller etter ca 1-20min. og noen ganger får jeg blått vindu med noen feilmeldinger og så restarter pcn seg. dette har jeg prøvd for å fikse: skjermkort: prøvd 3forskjellige orginal drivere og den fra cdplaten og 2forskjellige omega drivere, hovedkort: har prøvd 2forskjellige chipset drivere den fra cden og den nyeste fra msi. directx:har prøvd 8.1, 9.0b og 9.0c, windows: har prøvd med winxp, har prøvd med sp1, og sp2 + alle oppdateringene fra winupdate. formatert 5-6ganger på 3dager. - virker som at problemet skjer når jeg bruker ting som kjøres i full skjerm, jeg selv tror det er hardware problemer som gjør dette. men feilmeldingene jeg får, programene lukkes og pcen rebooter seg ikke. er villig til å prøve alt for å fikse dette. Endret 20. desember 2004 av staf Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Har hatt akkurat samme feilen selv: Sjekk om det er noe feil på minnet ditt, bruk mem test eller test det i en annen PC. I mitt tilfelle var minnet defekt, fikk blåskjerm og PC'en restarta akkurat som din gjør... Sjekk det du... Endret 20. desember 2004 av joho83 Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ja, ville også sjekket minne... Utifra det du sier om at du har testet alt og formatert osv... så mangler vel kun minnet? Det du kan gjøre er enten å bruke memtest slik som joho83 sa eller du kan ta ut alle brikkene utenom 1 også startet opp pcen å sjekket om problemet fortsatte, hvis du ikke har flere enn 1 minnebrikke ville jeg testet minne ved hjelp av et program. Test så 1 og 1 brikke i spill/3Dapplikasjoner! Elimineringsmetoden Men det raskeste er vel å kjøre et program, er ganske overbevist om problemet skal ligge her, hvis ikke poster du igjen etter at du har testet alle minnebrikkene dine, du har messt sannsynelig livstidgaranti på dem så du får nye hvis du ikke gjort noe feil -MortenGj Lenke til kommentar
staf Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) ja minnebrikkene er evig gamle så er fult mulig det er de som er feilen. tar å prøver en ddr brikke i morra. men hvor kan jeg finne en memtest? Endret 21. desember 2004 av staf Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 google på memtest så finner du det sikkert Lenke til kommentar
unabomber Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 DU finner memtest herMemtest Lenke til kommentar
staf Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 takk, men fant det med et lite søk i forumet Lenke til kommentar
Pp-Vlad^ Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg vet nok hva problemet ditt er ja. har hatt det samme problemet tidligere. Jeg holdt på flere måneder og spurte på alle forum overalt hva som kunne være galt, men ingen fortalte meg noe om ram. Jeg har: AMD Athlon 64 2.2Ghz prosessor 512MB ram Radeon 9800 PRO Jeg hadde hatt PC'en i 3 uker så begynte den å reagere, jeg ble helt frustrert og trodde jeg hadde ødelagt et eller annet når jeg satte sammen PC'en. Jeg hadde blitt fortalt at jeg ikke fikk noe garanti på at deler ikke passet sammen og ikke fikk samme garantien hvis jeg satte sammen PC'en selv. Klart jeg var litt redd, PC'en kostet totalt 14 700,-. 3 måneder senere tok jeg meg friheten til å stikke fingrene inn i far sin data, byttet minnebrikke med han. Og det viste seg fort at da virket begge PC'ene perfekt... Noe i min PC passet rett og slett ikke sammen med akkuratt den type minnebrikket. Men det rare er jo at min fars PC heller ikke har noen problemer nå. Tydeligvis passet vist den minnebrikka til hans PC. Så hvis du har muligheten så kan du jo prøve å bytte minnebrikket med noen du kjenner, om dere skulle ha lik mengde på brikka. Kan være det funker. Lykke til ihvertfall=) Håper du finner ut av det:) Mvh. Pp-Vlad^ Lenke til kommentar
staf Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 er tydeligvis er minne problem skal kjøre memtest nå straks. og imorra så får jeg lånt en av en kompis.. Lenke til kommentar
staf Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 fant ingen feil når jeg kjørte mem-test men skal prøve en annen minnebrikke idag.. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Jeg går it ifra du har 3 x 256 Mb minne? Prøv med 1 og/eller 2 brikker av gangen, prøv også i forskjellig slot's. Kan også være hovedkortet som har skylden i problemene. VIA KM266 brikkesettet er ikke kjent for å være veldig stabilt. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 en del chipset må ha ECC registrert minne hvis man skal kjøre med mer enn 2 brikker. Synes også at du bør vurdere temperaturproblem hvis du har en idletemp opp mot 50 grader. En del AMD prosessorer kan bli ustabile ved rundt 60 grader. Lenke til kommentar
staf Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Fikk ingen feil på mem-test men nå idag prøvde jeg å ta ut brikkene og med min twinmos 256 funker alt normalt og spillene klikker ikke. så det er da min twinmos 512 som er deffekt.. takk for hjelpen alle sammen Endret 21. desember 2004 av staf Lenke til kommentar
Pp-Vlad^ Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 No problem mate;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå