Gå til innhold

Hjelp til å lage eit script?

Anbefalte innlegg

Hei

Eg holder på å lage ein ungdomsportal. På sida skal eg bla ha kinolister. Det eg er på jakt etter er eit script som eg kan fylle inn namn, tidspunkt, sal, og aldersgrense for deretter å autogenerere det til ein table. I tillegg vil eg at filmene som har blitt vist fjerner seg automatisl

Er det vanskelig p koke sammen noko slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt uklart for meg hva du vil...

Det eg er på jakt etter er eit script som eg kan fylle inn namn, tidspunkt, sal, og aldersgrense for deretter å autogenerere det til ein table.

Du mener at du eller andre brukere skal kunne ha et skjema hvor man legger til de nevnte dataene i en eksisterende tabell? (Det kan se ut som om du ønsker å lage en tabell pr film, neppe noen god ide...)

I tillegg vil eg at filmene som har blitt vist fjerner seg automatisl

har blitt vist i betydningen ikke vises lenger på kinoen, eller i betydningen har blitt vist for en gitt bruker? I første tilfelle er det bare å ha med dato for siste planlagte visning i databasetabellen og så enten spørre etter filmer som forsatt vises eller kjøre en automatisk slettespørring en gang i døgnet eller noe. I det andre tilfellet må du bruke cookies eller annen autentisering.

I alle fall, du sier litt for lite om systemet du skal kjøre dette på, mesteparten av detaljene her løses i det generelle programmeringsspråket du lager siten din i, men før du kan få noe mer konkret hjelp, bør du fortelle hva slags webserver du kjører dette på (apache, MS...), hvilket språk du bruker til utviklingen (php, perl, asp(?)...) og hvilken database (mysql, oracle, postgresql...) du bruker.

M.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...