Gå til innhold

Age of Empire III

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare starte med å fortelle en liten histore...

Det var en gang en gutt på rundt 8 år som var på besøk til sin snille kamerat. Den kameraten hadde nettopp fått ett nytt spill som kaltes for "Age Of Empires". Etter en intro som gav gåsehud på ryggen, begynte guttene å spille, noe som altså varte i 7 og en halv time. Da måtte gutten hjem. Neste dag var gutten der igjen og de spilte i nok en 7 og en halv time. Da fikk guttene ikke til noe mer. Guttene fant ut koden "E=mc3".

Noen år senere og flere timer med skriving på ark: "Jeg skal aldri bruke koder igjen" var det en ny utfordring på markedet, nemlig AoE2, med nok en intro som gav gåsehud på ryggen og ett gameplay som rystet guttens syn på spillverdenen.

Dette er egentlig en måte å si at AoE har vært en del av oppveksten min. AoE har alltid vært en stor del av spillivet mitt, og vil for alltid være det. Hvis ensemble studios klarer å gjenskape gløden som de har klart så mange ganger før (kanksje litt misforstått, men likte faktisk AoM) så skal jeg bøye meg i støvet for dem og bruke mine hardt tjente penger på å støtte økonomien deres ved å kjøpe AoE3. La oss be til Gud, Allah eller veggen (for ateister) og håpe at det ikke blir en flopp som brukes bare for å suge penger ut av stakkars nostalgiske personer som meg. ;)

PS: Du som ikke likte AoE seriene, "smak bak todelt"

Lenke til kommentar
Vil bare starte med å fortelle en liten histore...

Det var en gang en gutt på rundt 8 år som var på besøk til sin snille kamerat. Den kameraten hadde nettopp fått ett nytt spill som kaltes for "Age Of Empires". Etter en intro som gav gåsehud på ryggen, begynte guttene å spille, noe som altså varte i 7 og en halv time. Da måtte gutten hjem. Neste dag var gutten der igjen og de spilte i nok en 7 og en halv time. Da fikk guttene ikke til noe mer. Guttene fant ut koden "E=mc3".

Noen år senere og flere timer med skriving på ark: "Jeg skal aldri bruke koder igjen" var det en ny utfordring på markedet, nemlig AoE2, med nok en intro som gav gåsehud på ryggen og ett gameplay som rystet guttens syn på spillverdenen.

Dette er egentlig en måte å si at AoE har vært en del av oppveksten min. AoE har alltid vært en stor del av spillivet mitt, og vil for alltid være det. Hvis ensemble studios klarer å gjenskape gløden som de har klart så mange ganger før (kanksje litt misforstått, men likte faktisk AoM) så skal jeg bøye meg i støvet for dem og bruke mine hardt tjente penger på å støtte økonomien deres ved å kjøpe AoE3. La oss be til Gud, Allah eller veggen (for ateister) og håpe at det ikke blir en flopp som brukes bare for å suge penger ut av stakkars nostalgiske personer som meg. ;)

PS: Du som ikke likte AoE seriene, "smak bak todelt"

:thumbup:

Veldig enig med deg ! Bortsett fra at AoM var ikke mitt felt dessverre.. Har brukt så mange timer på AOE (2) at det er skremmende ! Og jeg håper akkurat som deg at de klarer å gjenskape AoE gløden i 3ern !! Og tro meg : jeg ber like mye som deg, hvis ikke mer ! Kanskje ikke til Allah da :p Men til en eller annen høyerestående makt enn menneske ber jeg virkelig til om nettene !

Lenke til kommentar
Håper det kommer ut i løpet av første kvartal av 2005

håper de venter med å slippe det til det er ferdig utviklet sier heller jeg.

*gledeseg*

jeg tror ensemblestudios er ferdig jeg.. de lager bare litt spenning :dribble: før vi får vite release date. ! :w00t:

Temmelig sikker på at vi får greie på release date rett etter nyttår ! :thumbup:

Lenke til kommentar
Spør om du ikke har rett i det ja, nå står det nemlig:

1995 AD - Ensemble Studios Founded

Pokker heller, får ikke håpe det blir noe slikt star wars opplegg ut av dette her, jeg vil ha pil og bue, sverde, øks osv...

:w00t: (er jeg god) ?

Ja, vi VIL ha sverd, bue, øks og vikinger !!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis ikke tar jeg med øksa hjemme og gjør hærverk hos ensemble studios selv :D

Ja helt enig spillet må ikke gå lenger enn så langt som 2 eren gikk.

Det flotte med AoE er at det ikke bare dreier seg om å pøse ut mest mulig soldater som visse andre spil i denne sjangeren. Age of Empires er et av de få ekte strategispillene de fleste andre er bare taktikk.

Lenke til kommentar
Det flotte med AoE er at det ikke bare dreier seg om å pøse ut mest mulig soldater som visse andre spil i denne sjangeren. Age of Empires er et av de få ekte strategispillene de fleste andre er bare taktikk.

Godt poeng der... det du sier er noe av det som gjør AoE til et så genialt spill som det er, det er ikke bare mengden folk og hvor fort du klarer å bygge deg opp som gjelder, du må ha skills også, planlegge... Red Alert f.eks har tendens til å bli avgjort av hvor mange styrker du har/hvor offensiv du er, ikke av dine strategiske kunnskaper..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...