Gå til innhold

Age of Empire III

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har peiling på pc-krav til spillet?? Blir driit lei meg hvis jeg ikke kan spille det! (specs'n står i signaturen)

Du får nok spilt spillet, men noen høye innstillinger med en brukbar spilleopplevelse tror jeg du kan glømme. Dette er jo helt klart en milepæl ved grafikk i RTS.

Håper bare på at jeg snurrer spillet på middels uten noe spesielt tulleball :yes:

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Du får nok spilt spillet, men noen høye innstillinger med en brukbar spilleopplevelse tror jeg du kan glømme.

Skal sies at jeg ikke er spesielt kravstor når det kommer til spill.. Half Life og Doom har jeg spilt i gjennom på denne maskinen, og prøvd det på ordentlige systemer (med gf 6800 GT, 1024mb ram og 3400+ prosessor), og føler ikke jeg har gått glipp av noe med mitt system... :)

Battle for middle-earth derimot, føler jeg denne maskinen blir svak... Og siden AOE3 er noe i den sjangeren, så er det litt skummelt... BFME låser seg litt når det er mye folk, og der nekter jeg å skru av de fete effektene... =) Men det probleme løser seg kanskje hvis jeg har mer ram? Eller en ordentlig harddisk? (denne harddisken får litt over 2500 poeng i pcmark04, ser at nyere harddisker ligger fra 4000 og oppover...)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette blir BEST! Jeg har aldri vært noen stor spillfanatiker (er litt sånn veslevoksen/snusfornuftig av meg :p), men er det et spill jeg har brukt mye tid på, så er det Age of Empires (både 1'ern og 2'ern). Derfor blir det bare konge med en versjon i vakker 3D (sjekk screenshots :dribble:).

Forøvrig har Gamespy en del artikler og legger fortløpende ut nye om AoEIII, blant annet denne preview'en.

EDIT: Fikset linkene.

Endret av Amlex
Lenke til kommentar

Æsj, jeg gidder ikke å lese alle innleggene. Nå måå jeg heller skrive litt selv... Jeg har spilt AoE mye, det er et spesielt spill for meg.

Jeg synes ikke det er noen god idé å begynne i år 1500. Derfra vil det meste av utviklingen bare være videreutvikling, veldig lite revolusjon, som "ranged units" og båter. Jeg må si at teknologien utviklet seg lite de neste par hundre årene i det hele tatt. Fly og atombomber er viktige endringer. Kanskje AOE heller burde ha begynt rundt 1650 og fortsatt til 1950? Det hadde ikke vært like "sjarmerende", men den teknologiske utviklingen ville ha vært mer interessant. :hmm:

Én ting til... Musikken på AOE III-nettstedet gir meg gåsehud. Det er ikke fordi "remixen" av det ene AOE-temaet er bedre enn originalen, for det er den ikke, men fordi arrangementet passer inn i "settingen" med kolonisering av Nord-Amerika. Og selvsagt fordi det ER et klassisk AOE-tema. :love:

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke det er noen god idé å begynne i år 1500. Derfra vil det meste av utviklingen bare være videreutvikling, veldig lite revolusjon, som "ranged units" og båter. Jeg må si at teknologien utviklet seg lite de neste par hundre årene i det hele tatt. Fly og atombomber er viktige endringer. Kanskje AOE heller burde ha begynt rundt 1650 og fortsatt til 1950? Det hadde ikke vært like "sjarmerende", men den teknologiske utviklingen ville ha vært mer interessant. :hmm:

Nja, jeg tror det første argumentet ditt teller mest der - AoE hadde mistet helt sjarmen. Det hadde ødelagt hele stemningen med spillserien hadde blitt ført helt frem i moderne tid med atombomber og hele skiten, tror jeg. Til det har vi andre spill. Dessuten ligger det vel litt i navnet, "Age of Empires". De siste hundre årene har verden blitt mye mer globalisert, og det handler ikke lenger om separate imperier, men en og samme verden med konflikter på helt andre plan enn det rent nasjonale, vet du. ;)

Det slår meg på en tanke - Hvis de skal fortsette serien etter dette, hvor skal de fortsette da? Kanskje dette rett og slett er den siste versjonen av AoE? :hmm:

Lenke til kommentar

Sånn som de har lagt det opp til nå har de en mulighet til å la det neste

være ved første verdenskrig til vår tid f.eks

Etter det kan de gå inn i fremtiden å lage ett inn i fremtiden spill.

Så etter det kan de gå inn for å lage fornyete versjoner av de eldre spillene.

Som dere ser, finnes det en del fine muligheter, men selv liker jeg best det å fornye AoE II f.eks.

En ny versjon av den på samme, eller bedre grafikkmotor hadde vært dritdigg :love: .

TSP

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Når står det vel faktisk på Ensemblestudios.com at det er det siste spillet...

Dawn of a New Age: Age of Empires III Announced for 2005 Release

Microsoft Game Studios and Ensemble Studios are proud to announce the return of the king of real-time strategy games: Age of Empires III is scheduled to ship in the second half of 2005. This will be the latest landmark release in the award-winning franchise that has sold a staggering 16 million units worldwide.

(hmm, hva er forskjellen på "last" og "latest"? :blush: )

Jeg vet ikke når det tredje spillet slutter, men det ville jo ha vært naturlig å fortsette derfra. Hittil har spillene omfanget kortere og kortere tidsepoker, så det er kanskje plass til ett eller to spill til før nåtiden.

Jeg synes 1650-1950 hadde vært fint, jeg. Det er litt "Empires" frem til 1950 også. Hitlers rike var liksom i første halvdel av 40-tallet, og Sovjetunionen fortsatte i flere tiår etterpå. Det var ikke mange store riker for 2000 år siden heller. ;)

Endret av ehasl
Lenke til kommentar
Når står det vel faktisk på Ensemblestudios.com at det er det siste spillet...
Dawn of a New Age: Age of Empires III Announced for 2005 Release

Microsoft Game Studios and Ensemble Studios are proud to announce the return of the king of real-time strategy games: Age of Empires III is scheduled to ship in the second half of 2005. This will be the latest landmark release in the award-winning franchise that has sold a staggering 16 million units worldwide.

(hmm, hva er forskjellen på "last" og "latest"? :blush: )

Jeg vet ikke når det tredje spillet slutter, men det ville jo ha vært naturlig å fortsette derfra. Hittil har spillene omfanget kortere og kortere tidsepoker, så det er kanskje plass til ett eller to spill til før nåtiden.

Jeg synes 1650-1950 hadde vært fint, jeg. Det er litt "Empires" frem til 1950 også. Hitlers rike var liksom i første halvdel av 40-tallet, og Sovjetunionen fortsatte i flere tiår etterpå. Det var ikke mange store riker for 2000 år siden heller. ;)

Last = Da mener de at det er det siste spillet de skal lage

Latest = Da mener de at det er den siste spillet i serien for nå som blir laget, men flere kan jo lages senere.

Lenke til kommentar
Last = Da mener de at det er det siste spillet de skal lage

Latest = Da mener de at det er den siste spillet i serien for nå som blir laget, men flere kan jo lages senere.

Jeg mistenkte det, ja... Da kan vi faktisk begynne å tenke på AOE IV, da... Jeg tror det enten vil gå helt til nåtiden eller litt mer enn halvveis fra treeren. Jeg tror ikke AOE går forbi nåtiden, slik EE gjør... Atombomber holder da i massevis. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...