Empire of the Sub Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hei. Jeg har ALDRI overklokket en cpu før, og har aldri sett noen gjøre det. Hvordan gjør jeg det ? Og får det andre, jeg har prosessoren som er vist i tittelten... går det bra å overklokke den ? Thnx. - ownagz. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) alle cpu'er kan overklokkes, det som setter begrensninger er hvilken cpu du har, evnt hvilken kjerne den har, ram, hk, kjølling og psu. Alle disse tingene henger sammen og er viktig om du skal kunne klokke bra. Mener selv at det å klokkke uten å ha skikkelig gjennomtrekk i kabinettet ikke er noe særlig. Bare start med å settte opp fsb'en i bios med et par mhz, last inn windows, sjekk klokkehastigheten din med cpu-z e.l. Sjekk om systemet er stabilt med en 3dmark. noter deg poengsummen mellom hver gang, så ser du hvor mye ytelseøkning du fårt. Sisoft sandra har også mange bra benchmarker, som tester minne, cpu o.l, her kan også sammenligne med andre. Håper dette hjalp. Endret 20. desember 2004 av Lord_Linus Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Thnx. Skal prøves =) Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 btw, jeg har kun vanlige vifter og EN ekstra vifte. Mulig å overklokke ca 300 mhz da ? _ TwinMos 512 DDR-SDRAM _ Abit BD7 Hovedkort _ Gainward GeForce FX5900 128Mb Ultra/1100 Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 altså du må bare prøve, kanskje er du heldig å klarer det. Hadde selv ifjor en p4 2.4c ghz, som klarte 3,6ghz på luft, og det var sinnsykt bra. Det som er med klokking, er at ingen kan si med sikkerhet hvor mye en cpu kan overklokkes, noen er heldig og får en god cpu som kan klokkes, andre ikke så heldige. Bare prøv forsiktig med et par mhz omgangen. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Oisann.. 2,4 til 3,6 er jo utrolig på luft! Tar et par fsb av gangen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå