Gå til innhold

hw feil på maskinen! hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har problemer med at maskinen låser seg ved oppstart, altså akkurat i det øyeblikket harddisken aksesseres. Det oppstår som oftest når maskinen skrus på om morgenen, men har skjedd et par ganger ved vanlig restart og. Problemet dukker opp 0-2 ganger i uka. Noen ganger låser den seg helt med svart skjerm, noen ganger får jeg korrupte filer osv. En restart eller to så er problemet borte.

 

Når jeg først er i windows fungerer alt stabilt, spill og vanlig bruk. Overklokker ikke, har reinstallert mange ganger og installert alt av drivere riktig mener jeg. Kjørt test på minne, var ok. Har også skrudd av alle andre enheter i bios for å sjekke om disse skapte problemer. Samme resultat.

 

Har reinstallert rent med både Win2k og WinXp med samme resultat flere ganger. Her må det vel være en hw-feil? Enten på hovedkort, harddisk eller psu? Bør jeg kjøpe ny harddisk? Bytte hovedkort? Noen tips?Har hatt dette problemet siden jeg bygde maskinen i januar!

 

Oppsettet mitt er under:

 

AMD T-Bird 1.0 taisol 762+AS2+enermax opplåst

Epox 8kha+ m/siste bios

POV gf2ti 64MB DDR

Chieftec Fulltower Blue 340 watt psu m/5 enermax vif.

256mb Twinmos DDR

Western Digital 40gb m/titan hd fan står som master på egen kontroller. Cd-rom står på den andre kontrolleren som master der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...