Gå til innhold

PCen min spiller av mediafiler for fort

Anbefalte innlegg

Ja, alt unntatt vanlige cd'er spilles av fort fort, hvilket resulterer i Donaldstemmer på MP3-filer og tilsvarende unyttig DVD og MPEG-spillere. Har snart hatt pc'en et år og bruker den ikke først og fremst til disse tingene, men nå når det etterhvert er snakk om å skaffe seg bredbånd blir det jo litt ugunstig å ha en relativt ny pc som ikke fungerer multimediamessig. Har tenkt å bruke denne noen år til nemlig.

Ingen jeg har spurt har noen anelse om hva det være, så har jeg heller ikke akkurat oppsøkt dataingeniører.

Jeg har fått tips om å reinstallere lydkortet, men nå er det jo ikke bare lyd men også bilde som er problemet. Derfor lurer jeg på om noen "hjerner" der ute vet hvilken del av maskinen som kontrollerer disse tingene?

Alle andre ting ved maskinen fungerer normalt.

Nå ser jeg for meg at folk vil svare "du må gi oss tallene" og "kan ikke si noe når jeg vet så lite om maskinen din".

Vel for det første, sånn jeg ser det: Jeg tror ikke man vet noe mer hva feilen skyldes bare fordi man vet hvilken maskin det er.

For det andre er jeg ikke noe hardware-geni og er alltid usikker på hvilke maskindata jeg skal ta med.

Dessuten er den hjemmesnekret (en gave) og satt sammen av mye forskjellig. Bl. a Pentium III 633 Mhz prosessor, og et Spacewalker Shuttle ME21 motherboard

Enhetsbehandlingen viser ingen feil. Hvor skal jeg begynne å lete? Er det noen som har hørt lignende, så er jeg takknemlig for alle innspill.

Beklager hvis jeg oppgir for lite informasjon, får heller komme tilbake med mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten trøst er at du ikke er den eneste som har opplevd dette.

Det har også hendt meg at WinMediaP. orkesteret har skutt dirigenten, jeg har ingen anelse hvorfor dette skjedde og husker ikke hvordan jeg rettet feilen.

Jeg foreslår at du formaterer maskina.

Lenke til kommentar

Fant dette på et forum:

I had the same problem and found a solution. I have an Asus P4B mainboard. The problem disappeared when I installed the "Avance AC97 WDM Driver" from the Asus CD (/drivers/audio/alc201/windows/win2000).

Jeg har sett det samme problemet på minst to win2k-maskiner på jobben, men vi har ikke tatt oss tid til å prøve å løse det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...