joho83 Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Nå var den ganske lenge på ved 166mhz, defragmenterte og greier. Men da jeg skulle kjøre antivir så slo den seg av og begynte å ule. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Det er mulig at det er sakt før, men jeg er blindet av en blink-bomber så jeg orker ikke å lese gjennom alt for å sjekke Tror kanskje at det er strømforsyningen din som er hårfint for liten slik at den slår seg av når du begynner belaste maksina! Prøv å dra ut alt du ikke har bruk for (DC-ROMer, vifter o.l) og sjekk om alt blir stabilt da! Edit: Leifa litt på tastene! Endret 27. desember 2004 av P-in-P Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Har dratt ut masse strømkontakter, kontakten fra dvd-rom, cd-brenner, dvd-brenner, floppy er dratt ut. Burde jo holde det, men allikevel vil ikke pc'en gå. Så regner med at det ikke er psu. Nå skal jeg bytte ut cpu'en min (2800+) med en 1,4 ghz t-bird og se om det funker da. Legger på ny kjølepasta oxo, men jeg synes kjølepastan min er så tjukk, den gamle jeg hadde var mye tynnere. Hva kan det ha å si? Skal den være så tjukk, er litt klinete. Hvor tynt lag bør jeg legge? Artic Alumina Termisk Pasta heter den. Endret 27. desember 2004 av joho83 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Du skal ha så tynt lag som overhodet mulig Lenke til kommentar
_ZeTh_ Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Jeg har akkurat det samme problemet som deg! Jeg har en xp3000+ som ble kjøpt for en stund siden, akkurat som din xp2800 driver den å slår seg av i hytt og pine. Hovedkortet er en Abit nf7 v. 1,2. Har også 350w PSU fra Delta, det SKAL holde. Har også 9800pro og 512mb pc2700 ram fra twinmos... Den eneste løsningen jeg har kommet til nå er at jeg må bytte kjølepasta ca. hver 2.uke så fungerer den nogenlunde fint, har Volcano 11+ som vifte... Jeg har slått av alt av alarmer i bios (da mener jeg ALT), men den slår seg av uansett og begynner å pipe. Tempen ligger rundt 50-55 når den slår seg av, brukte speedfan for å logge tempen. Har funnet ut en ting til, når jeg har vinduet åpent på natten og rommet blir skikkelig kaldt så fungerer pc'en uansett temp dagen etter, da også med en varmeovn på fullt. Jeg har to Kabinettvifter så det er god utlufting... Jeg har ikke kommet fram til noe løsning, skal prøve å kjøpe nytt hk når jeg får råd, men vil helst bli kvitt denne helsikes prosessoren! Lykke til med din prosessor! Jeg skal følge med i tråden om det kommer opp noen løsinger som jeg ikke har prøvd... Og ja, jeg har oppdatert bios. Det eneste som jeg tror problemet kan være er at temp-måleren på Abit HK er fucked up! Er litt trøtt så om denne posten er litt rar så er det ikke pga mine dårlige skrivekunnskaper... Endret 27. desember 2004 av _ZeTh_ Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Det går bra Zeth, litt skriveleif er lov når en er trøtt Ja det er utrolig frustrerendes, er så trøtt av å skru på datamaskiner nå at jeg kan spy. Blir kvalm bare jeg ser en PC nå. Litt ironisk at du skulle skrive det om kjølepasta nå, for før du skrev dette innlegget så holdt jeg på å bytte ut prosessoren min med en annen, for å teste systemet da, og det funka greit. Skifta så tilbake igjen, og da tok jeg på mindre kjølepasta og tynnere lag, og vips så funker den igjen. Skal ikke være for sikker enda, men foreløpig funker den, har stått på i en halvtime nå uten å slå seg av. Så det kan være at feilen lå der, at jeg tok på for mye kjølepasta første gangen jeg skrudde den sammen. Merka meg også at den kjølepastan jeg kjøpte var mye tjukkere enn alle de andre jeg har brukt. SÅ jeg krysser alt av bein og fingre og håper på at dette skal fungere nå, orker snart ikke skru mer Skulle ikke forundre meg om problemet kom tilbake igjen, men vi får vente å se. Takk for all hjelp, håper det ordner seg for deg også Zeth. Jeg er forresten missfornøyd med Abit sine hovedkort, synes de er kranglete og ustabile. Går nok tilbake til Asus neste gang jeg skal oppgradere. PS: Merkelig at systemet ditt blir så varmt Zeth, for mitt holder meget bra tempraturer, alle mine tempraturer holder seg greit under 40 grader i load. Endret 27. desember 2004 av joho83 Lenke til kommentar
_ZeTh_ Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Fint om det har ordnet seg for deg Det kan være mange grunner til at systemet mitt blir så varmt, men det skal uansett ikke slå seg av ved 55 grader... Har prøvd en annen kjølepasta som fulgte med vifta, den var svært dårlig, pc'en kom nestn i windows før den slo seg av. Jeg skal dra på en pc forretning i området mitt å kjøpe non forskjellige typer kjølepasta og se om det har noe forskjell. Får krysse fingrene på det, for denne xp3000+ går snart ut av vinduet og ut i kulda her nordlands, kanskje den da kan holde normal temp :-) Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Fint om det har ordnet seg for deg Det kan være mange grunner til at systemet mitt blir så varmt, men det skal uansett ikke slå seg av ved 55 grader... Har prøvd en annen kjølepasta som fulgte med vifta, den var svært dårlig, pc'en kom nestn i windows før den slo seg av. Jeg skal dra på en pc forretning i området mitt å kjøpe non forskjellige typer kjølepasta og se om det har noe forskjell. Får krysse fingrene på det, for denne xp3000+ går snart ut av vinduet og ut i kulda her nordlands, kanskje den da kan holde normal temp :-) Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå