Gå til innhold

PC slår seg av og begynner ule!

Anbefalte innlegg

Nettopp fått PC'en tilbake fra retur, og da jeg skulle starte den så gikk alt bare fint. Jeg var vel et halvt minutt inn i installeringa av windows, da maskina plutselig slo seg av og begynte "ule"!!! Har aldri skjedd før, skjønner ingen verdens ting. Håper på litt hjelp da. Vet noen hva det kan komme av eller være for noe?

Mitt oppsett: Abit NF7 S2 hk, Seagate hd, Sapphire Radeon 9800 Pro, Corsair minne, AMD 2800+ samt 350W PSU.

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som cpu'en kan være varm... Da uler min og slår seg av.

Tenkte på det jeg oxo, at det måtte være det. Men vifta går jo for fullt.... Så derfor skjønte jeg ikke noe. Når jeg tenker etter, så mistenker jeg den kjølepastan jeg la under vifta. Den virka så mye tjukkere enn den vanligvis pleier å være.... Kanskje jeg smurte på for mye, er det mulig?

Lenke til kommentar

Stått på ei lita stund nå, og cpu'en holder 36 grader. Så det kan ikke være det...

Oppdatering: Stått på lenge i BIOS nå, uten å slå seg av. Men går jeg inn i Windows, eller prøver installere windows så slår den seg av. Temp er nå 40 grader. Ingen som veit noe?

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Er inne i windows nå, har vært det en stund uten at det har skjedd noe. Ikke slått seg av. Har prøvd litt frem og tilbake, og har kommet frem til at da jeg setter cd-rom til first boot device så slår den seg av under installasjonen av windows og begynner å ule..... Setter jeg oppsettet slik at den ikke booter cd-rom men hd så går alt smertefritt.... Feil med cd-rom eller? Ville jo vært merkelig det men...

Lenke til kommentar

Er inne i windows nå, har vært det en stund uten at det har skjedd noe. Ikke slått seg av. Har prøvd litt frem og tilbake, og har kommet frem til at da jeg setter cd-rom til first boot device så slår den seg av under installasjonen av windows og begynner å ule..... Setter jeg oppsettet slik at den ikke booter cd-rom men hd så går alt smertefritt.... Fatter ingen ting... Kom litt skurringer på skjermen, litt flimmer før den kutta ut.....

Oppdatering: Fikla litt med Antivir nå og vips så slokna den igjen og begynte å ule. Nå kommer jeg ikke inn i windows igjen før den slår seg av og begynner å ule....

Endret av joho83
Lenke til kommentar

At den uler og slår seg av er jo bare en advarsel? :hmm: jeg hadde samme problemet tidligere.. Temp-alarmen sto på :thumbdown: , og den sto veldig lavt. Så det jeg gjorde var å gå i Bios å slo av temp-alarmen.. Kanskje ikke så smart med en så stor prosessor som jeg har men :whistle: , jeg satser på at den ikke brenner opp :p

Lykke til=) håper du finner ut av det, vet veeeeldig godt at det er tragisk å ha slike problemer :roll: hehe.. Har opplevd det meste selv..

Mvh.

Pp-Vlad^ :thumbup:

Lenke til kommentar
At den uler og slår seg av er jo bare en advarsel? :hmm: jeg hadde samme problemet tidligere.. Temp-alarmen sto på :thumbdown: , og den sto veldig lavt. Så det jeg gjorde var å gå i Bios å slo av temp-alarmen.. Kanskje ikke så smart med en så stor prosessor som jeg har men :whistle: , jeg satser på at den ikke brenner opp :p

Lykke til=) håper du finner ut av det, vet veeeeldig godt at det er tragisk å ha slike problemer :roll: hehe.. Har opplevd det meste selv..

Mvh.

Pp-Vlad^ :thumbup:

Jo takk for det, men temp alarmen sto ikke på, så det kan ikke ha vært det :(

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Er det en sirene lyd (høy-lav, høy-lav) eller er det pipekoder (pip piiip)?

Du sier du ikke har på tempalarmen, så da skulle det ikke være en sirene ihvertfall..

Om du har boka til hovedkortet kan du se etter hva de forskjellige pipekodene betyr, og således komme nærmere innpå hva som er galt..

Kanskje du bør vurdere å sende inn pcn igjen, og få de til å se på det. Beskriv nøyaktig til dem hva du gjør for å framprovosere disse lydene, kanskje de kan gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Tror det er hovedkortet som er defekt. Helt utrolig, nettopp fått alle komponentene tilbake fra retur og så sa de at minnet var defekt, fikk nytt etter 50 dager på returavdelingen. De sa at nå skal det funke, men nei da.

Utifra denne siden: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml så sier den meg at hovedkortet er defekt. Har denne pipingen da maskina slå seg av: "1-2-1 You have a bad timer chip on the motherboard. You need a new motherboard." 1-2-1-2, det vil vel si, høyt lavt høyt lavt, og det er akkurat den pipingen som kommer fra maskina mi da den slår seg av.

PCutstyr :thumbdown: Definitivt siste gangen jeg handler der!

Tror dere jeg har kommet frem til riktig konklusjon?

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Se over dine strøm-kabler og ide-kabler i kabinettet,har du strømkablen tilkoblet til grafikkort ditt ?se også over cpu/kjøler at kjøler sitter 100% rett på og alt ser bra ut.start opp gå i bios er se på temp og alt av innstillinger er normalt der.

Har du lite erfaring med dette,kansje du har en kompis som er villig til og teste din hardware i pc sin !

Ps:god jul til deg :xmas:

Lenke til kommentar
Se over dine strøm-kabler og ide-kabler i kabinettet,har du strømkablen tilkoblet til grafikkort ditt ?se også over cpu/kjøler at kjøler sitter 100% rett på og alt ser bra ut.start opp gå i bios er se på temp og alt av innstillinger er normalt der.

Har du lite erfaring med dette,kansje du har en kompis som er villig til og teste din hardware i pc sin !

Ps:god jul til deg :xmas:

Har sjekket alt det der for lenge siden, er ikke det som er problemet. Har god erfaring med PC-bygging, dette er den åttende maskina jeg har satt sammen og den første jeg har fått problem med, pga et defekt minne. Har fått den tilbake fra retur nå og et annet problem oppstod.

Ja ja, skal resette cmos nå, se om det hjelper, dersom ikke får jeg bruke elimineringsmetoden, teste hvert eneste komponent for å finne feilen. Grunnen til at jeg skrev inn her var at jeg håpet det fantes noen som har hatt lignende problem eller visste hva det kom av. Men det var det ingen som visste tydligvis. For da kanskje jeg slapp å teste alle komponentene, har egentlig ikke så mye tid til dette nå, det som er problemet......

Men men, god jul til deg også :thumbup:

Lenke til kommentar

Første tanken er CPU varmen, men ser jo her at det kanskje er feil her. Ville kanskje prøvd å ta av kjøler til CPU å lagt på ny gup. Jeg bruker Arctic Silver. Maskinen jeg hadde for 2 år siden gjorde det samme. Da hadde skjermkortet gått i stykker. Jeg villle sjekket det lille heftet/bruksanvisningen til HK. Det kan være at pipelyden som kommer viser til en forklaring der.

Merry Xmas :fun::xmas:

Lenke til kommentar

hvilket hk har du?

hadde akuratt det samme problemet med min pc med et abit nf-7s2, det eneste jeg behøvede å gjøre den gangen var å oppdatere bios.

håper det fungerer for deg også

GOD JUL :xmas:

Edit:

her er noen topics om det samme.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=275150&hl=

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=241470&hl=

Endret av Laibach
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...