Kenny Bones Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Topic sier jo alt. Lurer på hvilke teknologier skjermkort vil benytte seg av med tanke på hva vi ser i de siste nyhetene fra skjrmkortprodusentene. Leste litt om kjøring av flere skjermkort i tospann for å øke ytelsen drastist. Vil det være med i fremtiden? Og hvordan vil dataspill være om så lang tid? Har vi allerede da oppnådd "virkelig" grafikk? Og tror dere virtual reality vil bli mer utbredt? Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Dette kommer til å bli kun spekulasjoner, 5-10 år er jo sinnsykt mye! Det kan jo bindes mer fornuft om man skulle spekulere om hvordan skjermkortene er om ca 2 år! Utviklingen innenfor skjermkort skjer jo så utrolig fort! Umulig å si hvordan det kommer til å se ut om x antall år! -MortenGj Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Bruk av skjermkort i tospann, som SLI og DualGFX, vil nok være framtiden no framover i noen år. Bedre skjermkort med doble kjerner og mindre transistorer vil nok og bli satset på, og mere minne. (Tror eg ) Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Husker tilbake til Doom 2 og Duke Nuken 3d og syntes det utrolig bra grafikk! Og etter Quake kom har grafikken i spill eksplodert utrolig på få år. Jeg tror vi har mye å glede oss over! Half Life 2 og Doom 3 har jo toppet standarden for framtidige spill. Hl2-motoren kan f.eks moddes om til rpg, bilspill, simulatorer whatever! Hadde likt å sett et spill likt Elder Scrolls Oblivion med samme fysikk (eller videreutviklet motor)som HL2! Og enda bedre, i virtual reality der en hjelm dekker fullstendig over synsfeltet og du sitter i et slags hjul som gjør at du kan bevege deg akkurat som du vil. Disse bevegelsene registreres så til spillet der karakteren gjør akkurat det samme du gjør! F.eks samme teknologi som de brukte til Gollum i Ringenes Herre. Tenk alle mulighetene! Og med en motor som rekonstruerer gravitasjon og generelle naturlover meget bra og med framtidens grafikk vil dette kanskje sette nye standarder for spill til en slik konsoll (som denne "devicen" må ha blitt) Bare ren ønsketekning! Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 tror dere skjermkortene vil mer og mer integreres i hovedkort eller tror dere at de vil fortsatt være tilleggskort? Ville det vært hensiktsmessig å selge hovedkort med minneplass og plass til gpu på lik linje med cpu og prosessor til resten av greiene i dag? Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 tror dere skjermkortene vil mer og mer integreres i hovedkort eller tror dere at de vil fortsatt være tilleggskort? Ville det vært hensiktsmessig å selge hovedkort med minneplass og plass til gpu på lik linje med cpu og prosessor til resten av greiene i dag? Nerder liker å bygge selv Tror nok pc i deler kommer til å være realiteten i en lang tid framover. VR: Håper de ikke infeller smerte i dette Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 med mindre jeg er på bæret så består et skjermkort hovedsakelig av en gpu og minne? jeg mente hvis det var åpne slotter på HK så "nørdene" (oss) kunne kjøpt det som passet alt etter som vi har penger til og ytelsen vi ønsker Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 med mindre jeg er på bæret så består et skjermkort hovedsakelig av en gpu og minne? jeg mente hvis det var åpne slotter på HK så "nørdene" (oss) kunne kjøpt det som passet alt etter som vi har penger til og ytelsen vi ønsker En del har en video capturing chip, TDMS osv... Kondensatorer for omgjøring av spenningsverdier, det er en grunn for at skjermkort er "så store" som de er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå