Goebbels Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Heisann. har en diskett, som har bestemt seg for å være jævlig, tilfeldig vis er det et examens case på den. når jeg klikker på disk stasjonen kommer det opp en boks som spør om jeg vil formatere disketten, det vil jeg jo ikke. og jeg kommer ikke videre. Er det noen mulighet for å luke ut den filen til HD'n via cmd?? Og evt. hvordan gjør jeg det. mvh _________________ [ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-06-05 13:45 ] Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 skriv copy /? eller xcopy /? i cmd for hjelp med alle detaljer... ellers er det bare å skrive copy a:*.* [der du skal ha det]... Men spørs om ikke disketten din er ødelagt... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 Ok. prøvde det. men fik feilmelding: "data error (cyclic redundancy check)".. er disketten ødelagt?? det er jo gøy, en ukes arbeid med case i dass. examen på lørdag. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Goebbels skrev (2002-06-05 14:02):Ok. prøvde det. men fik feilmelding:"data error (cyclic redundancy check)"..er disketten ødelagt?? det er jo gøy, en ukes arbeid med case i dass. examen på lørdag. Yepp, it's fscked. Prøv å kjøre scandisk på den... mvh., Vegard Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Hivs du går på en kompetent skole, har de IT avdeling der. Som regel har de Norton DiskDoctor liggende på sine maskiner, og det redder litt mer enn scandisk. Ellers tar du format, unerase tool og prøver å fiske fram, ellers får du fram den korrupte j"#¤"# og tar den i en hex editor på text mode, V er et bra slikt program. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 IT avdelig My ass. " beklager denne disketten er nok ødelagt".. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 hvis alt det mekaniske med disketten ellers er ok (det går an å flytte over skiva inne i disketten til en annen), er det nok ikke så mye håp om du ikke vil gi Ibas jobben da... Men det er _dyrt_... Sorry mate... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 5. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2002 sånn skjer.. det er bra at man kan ta opp examner! :smile: Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Disketter er ikke særlig sikre lagringsmedium da. Dumt å lagre en hel oppgave bare der. Men det har du sikkert skjønt nå. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå