vickers Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg har nettopp kjøpt meg nytt Hk av typen Abit Fatal1ty AA8XE. Til dette HK har jeg kjøpt Corsair Twin2X 5400 DDR2, 1024MB minne. Nå sitter jeg med følelsen av at det var unødvendig med PC5400 på dette kortet. Er dette riktig? Eller klarer HK å utnytte ramen? Lenke til kommentar
vickers Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Ingen som vet om dette hk klarer å utnytte ramen? Lenke til kommentar
magne_v Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Hei Selv har jeg akkurat de samme rambrikkene, men et abit AA8 3'rd eye hovedkort, ganske likt ditt egentlig. Likt er i hvert fall at de støtter DDR2 533. Minnebrikkene dine kan kjøres på 675 Mhz, altså mer enn hovedkortet støtter. Overklokker du derimot, kan du få utnyttet minnebrikkene dine, selv har jeg kommet opp i 630 Mhz på minnet. Men som standard kjører minet på 533 (er vel PC4300 eller 4400, er ikke helt sikker) og du utnytter ikke minnebrikkene fullstendig. Når det er sagt så synes jeg minnet fungerer veldig bra, spesielt hvis man skal overklokke litt. Jeg er absolutt ingen ekspert, så ikke ta alt jeg sier for god fisk! Fint om noen som kan litt mer retter på meg hvis jeg btar feil. Magne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå