Fredrik90 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hei... Si at jeg har lastet inn en model. si at dette er et fly. Jeg vil da ha flyet til og rotere når jeg preser A f.eks. dette er fortsatt greit. men kan jeg si at det på vingetuppen på høyre vinge får 5N med kraft når jeg presser ned A og at den da roterer uten at jeg må bruke rotatf() eller hva nå den funkjsonen heter i openGL. Mvh. Fredrik. Lenke til kommentar
saboi Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 det er fullt mulig å gjøre sånn at hvis du trykker på a så lager du en kraft på 5N på vingen. hvis flyet da skal rotere kan du jo bare ha en update() funksjon som sjekker alle kreftene som virker på vingen, og gir deg en resultantkraft. roter den veien kraften peker. hvor mye du skal rotere avhenger av magnituden på resultantkraften.. (gitt at kraften er en vektor) du må likevel bruke glRotatef for å rotere da.. eller nå vet ikke jeg hvordan ogls vbos fungerer eller om du bruker de eller hvordan du tegner flyet i det hele tatt.. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Du må skille mellom fysikk- og visnings-rutiner. Det høres ut som om du snakker om et designproblem. OpenGL er kun for visning -- splitt ting i to; lag en todelt maskin der ting er innom den første delen først (fysikk) og tilslutt går igjennom OpenGL (visning, eller det visuelle da) før det havner på skjermen din. Edit: (jeg er møkk dritings btw. .. jupp-midt i uka .. lol) Endret 20. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 tror jeg forstår hva dere mener og skla se om jeg finner en løsning... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 du kan skrive en vertex shader... men jeg har ikke kommet så langt at jeg kan fortelle deg hvordan man gjør det... Cg kanskje? Lenke til kommentar
saboi Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 uh. vertexshader har ingenting med dette å gjøre da Lenke til kommentar
søppel Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 ..men det høres ganske tøfft ut da? :} Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 noen som kan forklare på en enkel måte hva vertexshader er? har det noe og gjøre med skyggen fra hver vertex?? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Vertex_shader http://en.wikipedia.org/wiki/Cg_Programming_Language ..men husk at dette er visuellt og bør være adskillt fra det å rende fysikk i en simulert verden. Endret 21. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 takker... Lenke til kommentar
saboi Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 noen som kan forklare på en enkel måte hva vertexshader er?har det noe og gjøre med skyggen fra hver vertex?? det er et veldig teit ord. jeg trodde også det hadde noe med skygge å gjøre første gang jeg hørte ordet. de burde heller kalt det vertex program og pixel program. opengl kaller det vel det, bortsett fra at pixel er fragment. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå