bluesman Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Jeg skal lage meg en GPU blokk til mitt ATI Radeon 9700Pro. Dette skal ikke være noen hi-end blokk, men en pen blokk i kjent bluesman still. Skal ikke klokke skjermkortet noe, så dette er mest fordi jeg har lyst og tid. Det er jo selvfølgelig kjekt og bli kvitt en liten hylende vifte også, slik at jeg får det roligt og støysvakt i mitt studio. Målene på blokka blir 40mm x 40mm x 15mm. Endret 29. desember 2004 av bluesman Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ser bra ut, bluesmann stilen er jo fiiin den! Stå på! Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Takk for det. Har kjøpt meg et feste på Microplex som skal passe mitt ATI 9700Pro kort. Dette blir festet fra undersiden, slik at du ikke ser skruene. Når jeg da bytter skjermkort en gang i fremtiden, er det bare og kjøpe eller lage et nytt feste. Endret 23. desember 2004 av bluesman Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 En lovende start ja. Blokka er jo forsyne meg polért før noe tilsynelatende er gjort? Btw; Studio? Det aner meg nok at du spiller ett (eller flere?) instrument, men du har altså eget studio? Ble litt nysj nå, ettersom jeg av og til også klimprer litt på tangentene. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 off-topic: Spiller saksofon og piano Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 off-topic: Spiller saksofon og piano Du verden! Aner jeg et "husorkester" i det fjerne? Her er i alle fall hva jeg hygger meg med, når "krokodillen" ikke er hjemme: Et (eld)gammelt Goodwin SC 600, med innebygget leslie og synth. Og ja, det er modda det også. Men nå må jeg passe meg vel for å dra dette OT, så jeg haler inn slakken her ved å spørre Bluesman: Hva slags innvendig løsning har du, eller vil du velge, på den GPU-blokka da? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Virkelig et uhyre det der, Skrue Tror du kan overgå mitt kjære Pearl-trommesett i støynivå! Finfin finish på kobberet, Bluesman Lenke til kommentar
jingt Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Vil bare si at den forrige blokka di bare var lækker Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Takk, for det. Off Topic: Moro at det er så mange som spiller et instrument her på forumet, stå på, øv mye. Skrue: Ja, jeg spiller Gitar, og det var noe til et orgel, med leslie og det hele. Dette må du aldri kvitte det med Skrue, evt. selg heller bilen og huset. Her er noen av mine gitarer. Endret 23. desember 2004 av bluesman Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Tilbake til topic. Skrue, jeg har boret blokka fra to sider med 1/8" gjengebor som er 8,6mm. Borret to hull på den siden der nipplene kommer, og et hull fra venstre siden. Dette er tettet nå med en 1/8" tetteplugg og slippet ned. Jeg har også gjenget opp hele veien jeg har boret i blokka, slik at det ikke er noen glatte flater innvendig. Jeg håper da på bedre virkningsgrad og større turbulens. Endret 23. desember 2004 av bluesman Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Skrue: Ja, jeg spiller Gitar, og det var noe til et orgel, med leslie og det hele. Dette må du aldri kvitte det med Skrue, evt. selg heller bilen og huset. Her er noen av mine gitarer. U bet, Bluesman! Tror tilogmed kjerringa ryker ut, før orgelet forlater stua her! Btw; En nydelig samling gitarer du har der! Ontopic: Ok, en ganske enkel "U"-løsning altså. Men den vil helt sikkert fungere helt greit, det er ikke så mye som skal til for å kjøle ned en GPU. Innvendige gjenger hele veien vil jo også bidra til bedre effekt, og blokka blir jo lite restriktiv med en slik løsning. Det kan jo være et pluss, det også! Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Ja, Skrue. Det var slik jeg tenkte, enkel og grei, med en god finish. Ikke noe sølvlodding, loctite holder i massevis. Jeg vet ikke hvor mange watt min GPU avgir, men det kan ikke være så mye. Kan jeg tippe på ca.20-30watt?? Noen som vet hvor mye en ATI Radeon 9700Pro avgir?? Endret 29. desember 2004 av bluesman Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Tror nok du er ganske nære når du gjetter på 20-30watt, kanskje det drar seg nærmere 40 ved "full pupp"? Jeg vet som sagt ikke, men jeg tror tipset stemmer rimelig bra. Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Ja, det må jo være noe rundt omkring der lander ligger. Det skal bli deilig og kunne fjerne en vifte til. Jeg skal bruke Mist sine 1/8" nipler, som jeg skal dreie ned. De blir alt for store slik de er orginalt, med den store overfallsmutteren. Jeg bruker heller strips. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 De så "noget grove" ut ja! Er du så heldig at du har tilgang til en dreiebenk så er jo det meste gjort. Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) Nå har jeg fått dreia ned 2.stk. Mist slangenippeler og tatt vekk overfallsmutteren. Jeg har borra de første 5mm av hullet med 11,5mm slik at jeg får plass til den innfelte O-ringen. Etterpå får jeg borre og gjenge bak, til festebrakketen. Endret 22. desember 2004 av bluesman Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Nettopp! "Bærre lekkert" vil jeg si. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 de var hvertfall like blanke og fine som blokka Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 håper den blir like bra som CPU blokka di....... viss jeg ikke husker feil så..... Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Takk, takk. I morgen får jeg se om jeg rekker og dreie bunnen rund, slik at jeg kan felle inn festebraketten. Tenkte og ta ca. 1,5mm, da får jeg en rund, plan bunn som stikker ca. 0,5mm nedenfor festebraketten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå