JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Skal kjøpe meg en ny komplett pc uten perifere enheter. Sist jeg kjøpte, tror det er 4 år siden, plukket jeg komponenter i vildens sky på Kompletts nettside og fikk satt dem sammen til en ferdig pc mot et lite gebyr. Sendte Komplett en mail om dette fortsatt lar seg gjøre, men fikk følgende svar: "Vi kan kun bygge det du finner i byggeren. Dersom du vil ha en annen konfigurasjon enn det du finner der, så må du plukke deler selv og bygge det selv." Problemet er at "byggern" er litt begrenset hva gjelder valgmuligheter, ser ut som om jeg må klare brasene selv. Regner meg selv som noe over middels interessert i data og teknikk, vet rimelig godt hvordan en pc ser ut inni.....Det jeg ikke kan noe om er montering. Spørsmålene blir litt generelle, men tar sjansen like vel: 1) Hva trenger jeg av utstyr som ikke normalt finnes i en verktøyskasse? Er statisk elektrisitet et stort problem? 2) Har de enkelt komponentene greie bruksanvisninger? Tenker da spesielt på montering av MB og CPU med vifte, harddisker etc har jeg nå klart før. 3)I hvilken rekke installeres OS og drivere til hovedkortet? MVH JammenIkkeLettDaGitt Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 1) du har du eit skrujern (phillips) og ei tang so har du alt du trenger... 2) HK monteres veldig lett, skrur fast 9 stand offs (skruer som følger med kabinett) og skrur på hk på det, io-shield(den plate framfor alle ingangene må du sette på også som er lekende lett) i manualen står alt kor ting skal kobles til av straum ledninger og knapp ledninger so det er berre å lese og sjå kor det skal settes på 3)Du installerer Windows so alle drivere. korleis rekkefølge på drivere har ingenting å seie... greitt å begynne med nettverks drivere og laste ned dei nyaste skjermkort drivere etterpå... Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Denne er grei å begynne med Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) 1) Du trenger et skrujern(skrutrekker), nesten det eneste du trenger... Sånn armbånd som hindrer statisk elektrisitet e fint å ha, men ikke nødvendig. Det kan du og hindre ved å ta i kabinettet(metallet inni) før du tar i noe annet inni maskinen og gå med tøfler med gummisåle. Ikke ligg å rull deg på et teppe før skal bygge en pc 2) Ja, nesten alle komponenter har bruksanvisning som viser kordan du skal montere de diverse tingene. 3) OS installeres først og så drivere. (Hvis du har en SATA disk kan det være at du må installere SATA-drivere under OS-installasjon, men dette e bare noen spesielle HKer) Endret 20. desember 2004 av PCXray Lenke til kommentar
JammenIkkeLettDaGitt Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Denne er grei å begynne med Se der ja! Takker og bukker for nyttig link! JammenIkkeLettDaGitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå