SondreB Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Tror du 60 GB harddisk er nok, eller er det lurt å kjøpe 80? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Går det egentlig an å ha nok lagringsplass om du skal bruke harddisken til film og greier og greier? 60 GB er langt fra nok for meg. Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 22. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2004 Ja, du har rett i det... Tror jeg går for 80 GB. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Husk at det er lurt å kjøpe ekstra RAM andre steder enn hos Apple, det blir mye billigere. Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 Ja, men er det ikke vanskelig å sette inn RAM selv da? Jeg har ihvertfall aldri gjort det, og tviler på at jeg greier det... Er det veldig vanskelig å sette inn selv? Blir i så fall en brikke på 256 MB. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 Avgjør selv om du synes det ser for vanskelig ut: Guide fra offentlig hold. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Ja, men er det ikke vanskelig å sette inn RAM selv da?Jeg har ihvertfall aldri gjort det, og tviler på at jeg greier det... Er det veldig vanskelig å sette inn selv? Blir i så fall en brikke på 256 MB. Utrolig enkelt å putte i ekstra ram... Dytta selv i 512 minne i forrigårs.. Tok omtrent tre minutter... Vippe opp tastaturet, skru ut fire skruer, legge minnet på plass, "dytte" litt i det, og så gjøre de første trinna i omvendt rekkefølge... Vil anbefale SO-DIMM minnet hos it24.no til 700 spenn.... Vil ikke anbefale å kjøpe 80gb... Må betale uforholdsmessig mye ekstra for det... Bruk heller 3-4 mnd på å fylle opp de første 60gb, og så kjøper du deg en 320gb ekstern firewire-hd... Mvh. Quintilian Lenke til kommentar
voice- Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Må si meg enig med ting sagt her. 12" virker som nok for deg, RAM er lekende lett å sette inn og istedetfor 80GB intern harddisk bør du satse på en diger ekstern. Det gjelder forresten alle laptoper. Når det gjelder høyreklikk, Mac har i mange, mange år hatt ctrl-klikk, altså at man holder Ctrl-tasten og klikker. Samme funksjonen som høyreklikk. I tilfelle noen ikke visste det... Lenke til kommentar
iBook Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) Når det gjelder høyreklikk, Mac har i mange, mange år hatt ctrl-klikk, altså at man holder Ctrl-tasten og klikker. Samme funksjonen som høyreklikk. I tilfelle noen ikke visste det... Må bare få oppklart i det jeg sa tidligere. Seff vet jeg at man har ctrl-klikk, bruker det ofte selv. Jeg ville bare ta et eks på at å bytte os bare er snakk om å endre på noen små vaner. På ibooken er ikke den innebyggete musa delt i to... Kan jo fortelle at når jeg kommer på windowsmaskinen på jobben har jeg flere ganger sittet og trykket alt-n for å åpne et nytt dokument. Har blitt sittende å trykke alt-n (der epletasten er) flere ganger uten at maskina har reagert. Så har jeg komemt på at det er en windowsmaskin jeg sitter på og at man på windows trykker ctrl-n. Ikke verre enn det! Synes forøvrig at PC og Mac bare blir likere hverandre. Bør ikke være noe som helst problem å skifte os! Endret 28. desember 2004 av iBook Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Vil ikke anbefale å kjøpe 80gb... Må betale uforholdsmessig mye ekstra for det... Bruk heller 3-4 mnd på å fylle opp de første 60gb, og så kjøper du deg en 320gb ekstern firewire- hd. Noen ekstern harddisk tror jeg ikke det blir på meg. Har en 15 GB iPod, så noen GB med filer kan jeg jo ha der og... Men blir maskinen tyngre dersom du har 80 GB harddisk? En annen ting: Dersom jeg kjøper iBook på apple.no, og ingen jeg kjenner kan om mac, og det skjer noe med den (problem, sitter fast o.l.), hvor kan jeg da gå? Noen som vet? Bor forøvrig når Åndalsnes (en time fra Molde) i Møre og Romsdal. Tar f. eks. eplehuset imot mac-er og reparerer til en billig penge? Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Dersom du har problem med iBooken din, så kan du jo spør her inne på forá da :-) Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Dersom du har problem med iBooken din, så kan du jo spør her inne på forá da :-) Kommer definitivt jeg til å gjøre... Dere er kjernefolk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå