reeeeg Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Mye kult, ZprMario og Sweet^Amber! Får vel slenge meg på her jeg og.. En kjapp liten improvisasjon tatt opp med pc-mic og dårlig lydkort. Er ikke spesielt fornøyd, men orka ikke ta opp flere ganger. Gimme some feedback Improvisasjon Endret 26. januar 2005 av reeeeg Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Veldig bra reeeeg . Mye tøffe grooves der! Og tusen takk for hyggelig feedback . Kommer nok til å legge opp flere klipp etterhvert, kjekt å endelig ha utstyr til å få tatt opp sånne ting... Skal få til noen bedre opptak etterhert, den der ble det mest flaks at det ble et bra opptak ut av... Men glad dere likte den! Endret 28. januar 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
e321 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) mer mer mer ! (Var bra reeeeeg ) EDIT: var noe galt med smily'ne Endret 28. januar 2005 av e321 Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg jobber med noe playalong greier fra Dennis Chambers no.. Fra cd'n/boka "In The Pocket". So you say heter den. Legger ut så snart jeg har alt inne, men kan ta sin tid. Seriøst vanskelig! Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 fant denne her på finn.no: Pearl Target Hvordan kan han regne med å få 4500 for den når en helt ny koster 3000 Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 St.Olav trommesenter i Oslo. og på www.kickmusik.no men de har vist satt opp prisen kosta 3000 før... Lenke til kommentar
e321 Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) St.Olav trommesenter i Oslo. og på www.kickmusik.no men de har vist satt opp prisen kosta 3000 før... ok... 3.9 nå menmen Er det noe bra greier dette settet? Ser det ikke litt lite ut Endret 30. januar 2005 av e321 Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Sikkert bedre enn mange av billigsettene (Vega/Milennium osv) du finner rundt omkring, men vil anbefale, om du er seriøs og tror du kan komme til å spille en stund framover og heller spare og kjøpe noe som er ordentlig holdbart. Spesielt hardware'n på billigsettene er det som pleier å ta kvelden først, og er ikke noe særlig om en må feste tam-holdere/cymbalstativer på nytt etter hver sang . Ville heller spart opp til swingstar/forum o.l., eller enda bedre, Export/Superstar (tatt over for Rockstar)/Stage Custom osv... Lenke til kommentar
e321 Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 okay såpass det så litt billig ut, men jeg vet jo ikke sånnt Får se etter swingstar eller forum da, takker for svar Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 (endret) Det er som er dumt med forum (swingstar vet jeg ikke med) er at du må bytte ut alle skinnene, og stemme en god stund for å få god lyd...jeg holdt på i nesten hele dag med å stemme de, og jeg er fortsatt ikke helt fornøyd. Men for all del, de er veldig gode til den prisen. Pearl target blir nok litt i det minste laget. basstromma er på 16x14 tror jeg, og basstromma mi som jeg synes er liten nok er på 16x20. Men nå er ikke jeg så stor da, så det passer perfekt til meg. Har prøvd å sitte bak et større sett hvor alt er mye høyere og større...nesten litt skummelt synes jeg EDIT:Skal legge ut bilde av mitt når jeg får det nye stativet mitt. Kombo cymbal og trommestativ Noen som vet hvordan man kan få den tråden her til å bli sticky? Endret 30. januar 2005 av SwEEt^AmbEr Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 31. januar 2005 Del Skrevet 31. januar 2005 Tror du på slenge en PM etter moderator... Men angående det Pearl Target settet, så er hardwareen forferdelig dårlig, pluss at selve settet ikke er noe bra. Kjøp ett Pearl Forum sett istedet. Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) Tror du på slenge en PM etter moderator... Men angående det Pearl Target settet, så er hardwareen forferdelig dårlig, pluss at selve settet ikke er noe bra. Kjøp ett Pearl Forum sett istedet. eller hvis du klarer å spare opp 4 laken til så kan du kjøpe en export EDIT: man får som oftest det man betaler for Endret 31. januar 2005 av SwEEt^AmbEr Lenke til kommentar
e321 Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Kan dere gi eksempel på hvilken størrelse trommene bør ha? fra-til liksom... Kan basstrommen være 22" eller er det for stort? (gammel tråd btw.) Lenke til kommentar
hylo Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Kan dere gi eksempel på hvilken størrelse trommene bør ha?fra-til liksom... Kan basstrommen være 22" eller er det for stort? (gammel tråd btw.) Ikkenoe er for lite. (Har egentlig ikke peil.) 22'' er stort nok. Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2005 min er på 20 så... men den er litt liten da, 22 er nok bra det Skal få posta et bilde med settet mitt, jeg må bare kjøpe en "clamp" sånn at jeg kan henge opp ride-cymbalen Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 16" eller 18" basstromme er jævlig kult! Jazzy og fet lyd Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2005 ja..alt spørs vel på hvordan musikk man spiller. Noen som vet hvor mye en Pearl clamp koster? en sånn med to hull... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Når det gjelder basstrommestørrelse, så vil jeg ikke anbefale å gå under 20" om du spiller noe som helst form for rock (og selv da kan det være litt lite). Det finnes unntak her, Nick Barker (ex-Dimmu) brukte 2x20" på sitt sett, men stort sett så er det mest brukt 22". Dybden på basstromma har jo også litt å si da, jeg synes 22x18" er utrolig digg, eller 22x20 om man vil ta i litt . Men det er ganske individuelt da, er man liten av størrelse klarer man seg sikkert bedre med 20", i tillegg til at de ofte har litt mer "punch" i lyden enn 22", som har mer "boom"-lyd. Men det er bare på sånn rent generelt grunnlag, 22" er etter min mening den beste størrelsen... Ang. clamp, sjekk ut www.tabs.no , de har mye Pearl utstyr og sånt hardware-utstyr. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Små sett kan også være fine å bruke. Spesielt innen jazz om man vil ha en "smal og snerten" lyd. For meg er skarptromma den absolutt viktigste delen! Og hi-hat selvfølgelig. Tåler ikke dobbelpedal. btw: Her er settet mitt. (Det faktiske settet også) Ps: Det er ikke meg bak trommene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå