Gå til innhold

Forumets uoffisielle trommetråd

cwerner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra reeeeg :yes: . Mye tøffe grooves der!

Og tusen takk for hyggelig feedback :) . Kommer nok til å legge opp flere klipp etterhvert, kjekt å endelig ha utstyr til å få tatt opp sånne ting... Skal få til noen bedre opptak etterhert, den der ble det mest flaks at det ble et bra opptak ut av... Men glad dere likte den! :w00t:

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Sikkert bedre enn mange av billigsettene (Vega/Milennium osv) du finner rundt omkring, men vil anbefale, om du er seriøs og tror du kan komme til å spille en stund framover og heller spare og kjøpe noe som er ordentlig holdbart. Spesielt hardware'n på billigsettene er det som pleier å ta kvelden først, og er ikke noe særlig om en må feste tam-holdere/cymbalstativer på nytt etter hver sang ;).

Ville heller spart opp til swingstar/forum o.l., eller enda bedre, Export/Superstar (tatt over for Rockstar)/Stage Custom osv...

Lenke til kommentar

Det er som er dumt med forum (swingstar vet jeg ikke med) er at du må bytte ut alle skinnene, og stemme en god stund for å få god lyd...jeg holdt på i nesten hele dag med å stemme de, og jeg er fortsatt ikke helt fornøyd.

Men for all del, de er veldig gode til den prisen.

Pearl target blir nok litt i det minste laget. basstromma er på 16x14 tror jeg, og basstromma mi som jeg synes er liten nok er på 16x20.

Men nå er ikke jeg så stor da, så det passer perfekt til meg. Har prøvd å sitte bak et større sett hvor alt er mye høyere og større...nesten litt skummelt synes jeg :p

EDIT:Skal legge ut bilde av mitt når jeg får det nye stativet mitt. Kombo cymbal og trommestativ :D

Noen som vet hvordan man kan få den tråden her til å bli sticky?

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
Tror du på slenge en PM etter moderator...

Men angående det Pearl Target settet, så er hardwareen forferdelig dårlig, pluss at selve settet ikke er noe bra. Kjøp ett Pearl Forum sett istedet.

eller hvis du klarer å spare opp 4 laken til så kan du kjøpe en export :yes:

EDIT: man får som oftest det man betaler for ;)

Endret av SwEEt^AmbEr
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når det gjelder basstrommestørrelse, så vil jeg ikke anbefale å gå under 20" om du spiller noe som helst form for rock (og selv da kan det være litt lite). Det finnes unntak her, Nick Barker (ex-Dimmu) brukte 2x20" på sitt sett, men stort sett så er det mest brukt 22". Dybden på basstromma har jo også litt å si da, jeg synes 22x18" er utrolig digg, eller 22x20 om man vil ta i litt :p . Men det er ganske individuelt da, er man liten av størrelse klarer man seg sikkert bedre med 20", i tillegg til at de ofte har litt mer "punch" i lyden enn 22", som har mer "boom"-lyd. Men det er bare på sånn rent generelt grunnlag, 22" er etter min mening den beste størrelsen...

Ang. clamp, sjekk ut www.tabs.no , de har mye Pearl utstyr og sånt hardware-utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...